Show je Boekenkast

Even een snelle foto, maak later wel een betere haha. Het meeste zit er nu wel in, maar niet alles. Ik moet nog wel wat boeken er tussenuit plukken, want een aantal kunnen weer ruimte maken voor nieuwe boeken.

Ik heb wel echt een nieuwe kast nodig, normaal stapel ik niet zo veel de hoogte in. Had nu weinig keuze, want had al stapeltjes boeken vóór de boekenrijen liggen.

60 likes

Wat een heerlijke boekenkast! Super gezellig dat het een hoekkast is. Ben je uiteindelijk super lang bezig geweest of viel het mee?

2 likes

Ziet er echt goed uit! En zoveel hardbacks :heart_eyes:

2 likes

Ik ben wel lang bezig geweest ja, ben echt even aan het passen en meten geweest en ik heb ook geprobeerd er een logica in te houden (bovenste plank bijvoorbeeld, alleen maar scifi). Voor nu ben ik wel tevreden in ieder geval. :smile:

3 likes

Wat zouden uit je eigen kast de absolute aanraders zijn voor een serie en voor een standalone?

2 likes

Leuke vraag! Ik heb ook nog veel ongelezen boeken in de kast staan, maar even wat titels:

YA:

  • Strange the Dreamer duologie van Laini Taylor (fantasy)
  • Skyward serie van Brandon Sanderson (scifi, nu nog drie boeken worden er vier en novella’s)
  • The Black Flamingo van Dean Atta (contemporary, maar geschreven in verse, standalone)
  • The Astonishing Color of After van Emily X.R. Pan (magical realism, standalone)
  • Like a Love Story van Abdi Nazemian (standalone)
  • Six Crimson Cranes van Elizabeth Lim (fantasy, duologie)
  • Lovely War van Julie Berry (historical fiction/fantasy, verteld door Aphrodite, standalone)
  • Arc of a Scythe van Neal Shusterman (vier boeken, dystopian)

Adult:

  • Project Hail Mary van Andy Weir (scifi, standalone)
  • The Stormlight Archive van Brandon Sanderson (high-end fantasy, maar Mistborn en sowieso zijn boeken zijn aanraders, Stormlight zijn nu vier boeken van uit en twee novella’s: Edgedancer en Dawnshard, wordt een tiendelige serie. Mistborn zijn twee era’s van, twee trilogieën)
  • The Green Bone Saga van Fonda Lee (urban fantasy, trilogie)
  • The Poppy War trilogie van R.F. Kuang (fantasy)
  • The Winternight trilogie van Katherine Arden (Russische myths/folklore)
  • The Wayfarers serie van Becky Chambers (cozy scifi, vooral leuk als audioboeken, vier boeken)
  • A Chorus of Dragons serie van Jenn Lyons (ingewikkelde fantasy, is een beetje een hit or miss denk ik, maar ik wil graag nog verder met deze serie, zijn geloof ik vijf boeken?)
  • The Founders trilogie van Robert Jackson Bennett (fantasy, trilogie)
  • Robin Hobb! Te beginnen met de trilogie van Assassin’s Apprentice, daarna de Liveship Traders trilogie en zo verder haha
  • Vicious van V.E. Schwab (fantasy, nu nog een duologie)

Ik lees vooral fantasy haha :sweat_smile:

7 likes

Wat een heerlijk uitgebreid antwoord! Ik zie er ook wel een aantal boeken in staan die ik ook heb gelezen en tof vind, dus ik ga zeker de rest ook eens opzoeken.

1 like

Ik ga uit huis en moet een boekenkast, twijfel een beetje welk formaat beter is.
Die van 160x28x202 cm of die van 200x28x237 cm?
Op zich kan je altijd nog delen bijplaatsen, dus daarom misschien eerder die eerste, maar ik vind een hoge boekenkast wel heel mooi. Heeft iemand toevallig een van deze formaten die er een foto van hun kast kan maken?

1 like



Nog genoeg ruimte want staat nog precies zo’n kast naast. Moet ff bijkopen.

26 likes

Had je berichtje ervoor niet gezien, maar kleur mooie kast heb je gekozen! Eens wat anders dan de standaard witte billy haha

En mooie edities op de eerste twee planken, inderdaad genoeg plek om een goed excuus te hebben om wat bij te kopen haha. Wat zijn die 2 boeken rechtsboven met stenciled edges? Herken verder sowieso veel leuke boeken in je collectie :smile:

2 likes

Dat zijn deze!


Ik heb nog heel veel van de bovenste 2 planken (en de onderste de helft) niet gelezen, dus mocht je echt een aanrader hebben let me know haha. Neig naar we were villains als volgende te lezen.

2 likes

Oh heeel nice! Die map past ook wel goed bij De kleuren van magie. Qua aanraders, favorieten die ik zie zijn: All Rhodes Lead Here, The Unhoneymooners, It Ends With Us, Pride and Prejudice en Nevernight. Die laatste is wel een beetje langzaam en de footnotes vond ik overbodig maar tof verhaal.

We Were Villains staat ook nog op mijn tbr dus kan ik niks over zeggen haha

1 like

Mijn boekenkast nu. We zijn bezig met een dakopbouw waar ik een groter kantoor krijg. Ik zit nu in de voormalige babykamer van onze dochter en dat is toch wel heel klein (luxe probleem, I know).

Op zolder zou ik zoiets willen, ook om dingen mooier op te bergen:

Ook in die kleur denk ik en dan de hoek om.

30 likes

Wat heb je veel! Hoe vond je Empire of the Vampire als je die al gelezen hebt? Trekt me wel, maar zoo dik.

1 like

Haha ik verzamel ook wel al heel lang hoor! Dit is over de laatste 12 jaar langzaam verzameld! Ik heb altijd een lijstje punt nl waar iedereen altijd boeken uit kiest voor mijn verjaardagen en kerst, dan gaat het hard.

Ik vind het altijd lastig om inhoudelijk te beschrijven wat ik van een boek vind, maar ik kwam er lekker doorheen en wilde ook steeds verder lezen. Ik vind vampieren ook altijd heel leuk om over te lezen.
Van mij had het boek nog langer mogen duren haha.

2 likes

Ah nice! En hoeveel % heb je denk je gelezen ervan?
Ja love vampieren, maar heb het idee alsof een goed boek daarover lastig is te vinden? Vind dat bij series wat makkelijker (TVD, Originals, etc.). Wat is je favo vampierenboek?

2 likes

100% haha, mijn TBR boeken staan hier niet bij, die heb ik op mijn slaapkamer staan :grimacing:
A Discovery of Witches vond ik heel leuk en misschien een beetje fout, maar ik heb ook genoten van Sookie Stackhouse serie (True Blood).

Jij nog een goeie tip voor een vampierenboek?

3 likes

Oh wauw haha! En hoeveel zijn dat er?

Neee helaas niet dus :frowning:

2 likes

Ik ga vanavond even een foto maken, maar ik denk een stuk of 20!

2 likes

We hebben er met z’n tweeën een hele dag over gedaan, maar onze mini bieb is af.

De indeling is als volgt

Non fictie

Hobby
Woordenboeken
Mode
Overig
Religie/beschouwing
Maatschappelijk/actualiteit
Sociologie

Poëzie

Fictie

Daar binnen staat het op alfabetische volgorde van de achternaam van de eerste auteur.

23 likes