Wow, ik dacht ik relativeer even voor iedereen die net als ik best wel onder de indruk/geïntimideerd was van het spaarbedrag van twijfelaar.
Voorop gesteld vind ik @Twijfelaar een schat. In de metafoor over eten denk ik dat ze bedoelt dat zij de calorieteller is in het verhaal en ik degene die zonder zorgen een hamburger wegstouwt. Het lijkt me oprecht kut als je daar last van hebt.
En misschien reageerde twijfelaar ook wel zo omdat ze weet dat ik een koophuis heb en gelukkig al eventjes de eindjes niet meer aan elkaar hoef te knopen.
In mijn optiek is (spaar)geld waar je niets mee doet fictief. Na een bepaalde buffer (die ik heb in uitbetalingen die nog moeten komen en een vaste inkomstenbron. Slim? Weet ik nog niet) vind ik dat ik moet uitgeven wat ik heb omdat het er anders net zo goed niet zou kunnen zijn. Ik denk dat twijfelaar deze houding bedoelt, die heel anders is dan de hare en ik gun haar echt te kunnen genieten van haar harde werken.
Ik ben zelf eindelijk op een punt beland waarop ik geld kan uitgeven omdat ik weet dat ik niet in de problemen kom, en een beetje los kan laten. Ik hoop dat we daar uiteindelijk allemaal komen.
That being said, ik heb ook ongelofelijk veel geluk gehad. Ik zou mijn eigen huis nu niet meer kunnen kopen.
) en ik weet niet of ik dat wil combineren met fulltime werken, om sneller bij ons einddoel te komen. Dus ik denk dat 8 jaar wel iets té optimistisch is, maar voordat mijn man 50 wordt (dus binnen 17 jaar) moet zeker haalbaar zijn.
Niet veel meer overigens