Ik wilde zo graag dit opzetstuk op mijn oude dyson uitproberen maar dat kon niet, dan had je een nieuw apparaat nodig. Mijne was gestolen trouwens en heb dezelfde (eerste versie) weer tweedehands gekocht, maar ik blijf aan dit opzetstuk denken ![]()
Oh ja, ik had geen idee. Hij is bij mij ook niet voor op de slaapkamer. Maar ik had het idee dat de meeste mensen zoiets op de slaapkamer zouden gebruiken. Vandaar mijn toevoeging.
De wettelijke garantie is iets vaags als “je hebt recht op een goed werkend product zo lang het te verwachten is van dat product”. Als je elke dag zo’n apparaat gebruikt voor 5,5 jaar heb je m echt 2000 keer gebruikt ofzo. Niet zo gek om dan een nieuwe te moeten kopen denk ik!
Je doet toch ook geen 5+ jaar met een smartphone?
Damn we zijn echt zo gehersenspoeld allemaal als consumenten dat we het normaal vinden dat apparaten na een paar jaar weggepleurd moeten worden.
Ik wel hoor, maar los daarvan: een smartphone die je dagelijks 3+ uur gebruikt en de hele dag meeneemt, laat vallen, etc, kun je toch niet vergelijken met een apparaat dat je hoogstens een paar keer per week voor maximaal een uurtje gebruikt?
Vind kleding kopen in het buitenland altijd leuk, soort souvenir! Dan denk je elke keer aan die vakantie als je ‘t aan hebt (ook al kun je dit ook in NL kopen
)
Nou ja, in dit geval zijn dit soort hairstylers door de hitte en stof wel een stuk gevoeliger om kapot te gaan dan een smartphone bij normaal gebruik. Het gegeven dat dit een heel dure is, maakt niet dat hij dan opeens 10 jaar meegaat helaas. Ik gebruik mijne bijna dagelijks, dus ik zou nog best blij zijn met 5 jaar. De heel goedkope hielden het bij mij vaak maar een jaar of als ik geluk had 2 jaar vol. Is ook stom hoor, maar ja dan krijg je er alsnog niet opeens extra garantie bij.
Mijn smartphone gebruik ik helaas wel echt meer dan 3+ uurtjes, echt gênant, maar ik moet er vaak dan ook wel tussendoor een nieuwe batterij in doen (deze gaat jaar 4 in, dus vind die 100 euro voor een batterij het dan zeker nog waard straks).
Ja en de ondersteuning verloopt altijd snel
een veredelde fohn van 500 euro!! ook nog eens. niet eens een stijltang van 2 tientjes (die dan weer zo ongeveer een levenlang meegaan ironisch genoeg)
Gelukkig ben ik erg blij met mijn veredelde fohn ![]()
wow een duim én een gepikeerde reactie omdat ik het niet normaal vind dat een stylingproduct van 500 piek na 5 jaar afschreven is
go off stockholm syndrome 4 capitalism
Is goed ![]()
Doe even relaxt
Altijd dat gejank in die aankoop topic. Doe niet zo zuur. Zij is blij.
Als je zo gepikeerd bent schrijf je zelf even een formele brief naar alle bedrijven waarvan producten binnen 5 jaar kapot zijn, slecht werken of geen updates meer van geven.
Volgens mij geven @grace en @issa meer commentaar op het systeem dan op @JustinBieber. Doen jullie zelf even rustig? Waarom je zo aangesproken voelen. ![]()
hahaha ja echt hoor en dan tegen mij zeggen dat ik relaxed moet doen, denk dat jullie beter ff in de spiegel kunnen kijken als jullie je zo aangevallen voelen over vinden dat (dure) spullen lang mee horen te gaan
of is het omdat ik het een veredelde fohn noem want dan is het al helemaaal zielig dat jullie dat zo persoonlijk opvatten
hahahah al die duimpjes ook, zo kinderachtig ![]()
Lol je kunt tegelijkertijd blij zijn met je spullen en het ook achterlijk vinden dat het zo normaal is dat spullen na een paar jaar stuk zijn en meestal ook niet meer gerepareerd (kunnen) worden. Al helemaal als ze een godsvermogen kosten maar ook omdat het allemaal maar weer op de vuilnishoop gaat. Het wordt gewoon goedkoper geproduceerd en de doorloop is veel hoger dan vroeger. Ik heb stofzuigers, strijkbouten, föhns gehad die het gerust 15 jaar deden maar als je er nu een koopt haal je dat er waarschijnlijk niet meer uit. (en die lijken meer op een Dyson dan een smartphone maar het is ook gestoord dat die elke paar jaar vernieuwd zouden moeten worden, al helemaal gezien de ellende die met hun productie gepaard gaat)
Dat ga je toch niet lopen verdedigen? Dat ligt verder niet aan de individuen die ze kopen ofzo.