Skate & Roll

Het gekke is dat ik eigenlijk nooit last heb van mijn enkels verder! Ik heb wel intensief fysio gehad omdat je enkels gelijk zwakker zijn. Misschien kan ik inderdaad oefeningen doen. Niet per se voor shoot the duck maar omdat ik mijn enkels sterk wil houden.

En nee niet echt, ik vind 180 heel makkelijk en 360 opeens heel moeilijk :confused:
Het lukt nu wel beter zonder skates, de truc is om voordat je springt je hoofd en schouders al 180 graden te draaien, dan maakt je lichaam makkelijker die hele draai. Maar op skates is een ander verhaal.

2 likes

Oooh ik vind het rolschaatsen zo leuk! Ik heb de afgelopen dagen binnen geoefend en de vloer is zo top dat ik mega vooruit ben gegaan.

Achteruit gaat steeds beter, omdraaien lukte me gister ineens, moonwalk lukt ook al een beetje (mag zeker nog meer smooth haha) en 180 graden spins gaan ook al best lekker!

5 likes

Als het goed is komen ze vandaag!

2 likes

Ik beweeg m’n armen, hoofd en heupen mee! En wat voor mij fijn werkt is dat ik mn tenen of hak een beetje optil.

Als ik naar rechts draai, til ik bij m’n linkervoet m’n tenen een beetje op met m’n hak aan de grond. Bij m’n rechtervoet til ik dan juist m’n hak een beetje op met m’n tenen aan de grond. Ik denk dat je zo minder weerstand hebt door de vloer.

In hoeverre gebruik je als complete newbie je bovenlichaam? Zeg maar bovenbuik/ribben dat gebied?

Uhm ja hallo hoezo is t zo fuckin moeilijk? En vermoeiend? Al ligt dat aan mn dikheid en conditie. Maar toch. Holy moly. Heb de tuin ter nauwernood overleefd. Dacht ken wel met grote tegels maar je voelde echt wel die randjes. Dus dat wordt oefenen op mn kamertje :joy:

15 likes

Je hebt ze woehoe!

Haha ik dacht de eerste keer ook echt ‘OMG WAAR BEN IK AAN BEGONNEN WAAROM WILDE IK DIT’, maar het went best snel!

En een gladde vloer helpt inderdaad meeega.

2 likes

Nou ik dacht echt je lult met je wennen. Nou ik had ze nog ff aangelaten en toen moest ik plassen :joy: ik op die dingen naar de wc en daarna nog een paar keer heen en weer in de woonkamer. En t ging echt al honderd keer beter. Zweet me wel na 5 minuten al de pleuris.

4 likes

Het is wel de bedoeling dat je je core gebruikt, ook om evenwicht te houden natuurlijk. De beste houding is door je knieën en je core aanspannen.

Maar verder zijn het vooral je benen :+1:t2:

Ik heb alleen wel eens spierpijn in mijn abs als ik oefen om ergens op te springen met mijn rolschaatsen, box jump zeg maar.

1 like

Ik vind een gladde vloer dus echt doodeng. Ik heb laminaat, maar doodeng :open_mouth:

1 like

Ohjee. Beneden hebben we een soort zeil met minireliëfje erin. Boven 100 jaar oude linoleum geloof ik. Wilde morgen boven proberen.
Realiseerde me dat ik denk ik op 20 meter afstand een basketbalveldje heb. Morgen eens kijken of dat er goed uitziet.

1 like

Verschilt ook wel per vloer, denk ik. Bij het laminaat dat ik heb glij ik sowieso bijna altijd op uit, ook zonder wieltjes.

1 like

Ohh misschien is te glad dan ook weer niet goed haha.

Ik heb wel ook laminaat (denk ik, lag er al in toen ik hier ging wonen) maar ik kan er bijvoorbeeld niet over heen glijden met mijn sokken. Maar met m’n skates is het wel echt gladder dan asbelt en beton.

1 like

Ik kan al glijden op blote voeten, haha. Ben ook al meerdere keren uitgegleden. Maar mijn moeder had inderdaad minder glad laminaat.

Ik glij ook alleen maar uit op mijn vloer! Kan daar echt niet op oefenen helaas

@LastYoungRenegade nou even. Boven is geen succes nee :joy: zo spekglad man. Dood eng. Ben heen en terug gegaan en toen dacht ik joe doei :joy:

1 like

Oefendag nummer 2. Het gaat al beter. Heb even in de tuin geprobeerd maar bij elk randje van een tegel denk ik dat ik op mn bek ga. Ik kan nu in een keer van de achterdeur langs de tafel naar de keuken. Woensdag stopte ik nog bij te tafel want moet er omheen zeg maar. Helaas ging mn teen een beetje in de stress (had ik ook wel verwacht). Dus maar eventjes geoefend. Maar er zit dus nog vooruitgang in. Al zie ik t niet voor me dat ik echt naar buiten ga :joy:

7 likes

Ik ben iedere dag in huis aan het oefenen (ben in isolatie)
Zat ook te kijken naar andere rolschaatsen
welke zouden jullie mij adviseren of andere dan onderstaande skates

• Moonlight
  • Riedell zone, model 135
  • Moxi Lolly
  • Moxi Jack

online :stuck_out_tongue:

2 likes

Ik heb eindelijk na een jaar twijfelen rolschaatsen besteld en ben dus nu van alles aan het lezen want ik weet er nul vanaf.

Heb wel een aantal jaar kunstschaatsen gedaan als kind en zodra ik dit zag staan wist ik meteen welke move dit moest zijn :sweat_smile: ik heb dit ook nooit gekund op schaatsen en ook niet gewoon op blote voeten (probeer het nu nog wel eens, heb er m’n laatste diploma niet door gehaald en zit me blijkbaar nog dwars hahaha). Ben overtuigd dat mijn lichaam er niet voor gemaakt is.

Alsnog ben ik super enthousiast om te beginnen zodra m’n rolschaatsen binnen zijn haha

2 likes