Alles over slapen, bedden, avondrituelen etc

Dit heb ik echt precies hetzelfde.
slaapdagboek ook geprobeerd, kom er dus alleen uit dat ik wel een patroon zie in mn menstruatiecyclus, ook doordat het tijdens mn zwangerschap zooo anders was.

Gebruik je de pil of een andere anticonceptie oid? Misschien dat dat nog iets voor je kan uitmaken! Ik weet dat ik met de pil wel wat beter slaap maar ik voel mij er verder heel slecht bij dus geen optie helaas.

1 like

Dat je menstruatie hier invloed op hebben had ik nog nooit gehoord, interessant! Ik ga er vanaf nu meteen op letten of daar een patroon in zit bij mij.

Ik gebruik geen anticonceptie, maar mijn hormonen zijn lang ontregeld geweest. Ik ben ruim 3 jaar helemaal niet ongesteld geworden, en pas sinds vorig jaar weer wel, maar mijn cyclus is nog vrij onregelmatig.

Ik wist het ook niet eerst. Toen ik zwanger was kon ik opeens uuuuren slapen, sliep heerlijk door.
De eerste maanden was dat ook zo, tot het 3e trimester. Elk uur wakker en heel licht slapen.
Na de bevalling sliep ik weer heerlijk door de oxytocine bij de borstvoeding maar toen ik stopte met borstvoeding ging het meteen weer bergafwaarts naar hoe het altijd was voordat ik zwanger was.
Toen ging er bij mij echt een lichtje branden en ben ik er op gaan letten en nu zie ik heel duidelijk een patroon in mn cyclus.
Stress verergert het wel gewoon vaak en onrust overdag ook. Als ik zo weinig mogelijk bezig ben met mn telefoon enz voor het slapengaan helpt dat ook, boeken lezen idd ook. Maar dat is vaak met in slaap vallen alleen… ik word toch ALTIJD weer wakker rond 2/3 uur. Het is net alsof de overgang vanuit diepe slaap na minder diepe slaap niet lukt bij mij waardoor ik wakker word en wakker blijf. Herken je dat laatste ook?

Wow wat bizar dat jouw zwangerschap zo veel invloed heeft gehad. De eerste maanden gewoon kunnen slapen klinkt heerlijk. Is het nu bij jou weer precies hetzelfde als helemaal voor de zwangerschap?

Altijd wakker worden rond dezelfde tijd herken ik ook! Alleen is het bij mij al-tijd tussen 4 en 5. Tegen de tijd dat ik dan in slaap val, is het eigenlijk al bijna tijd om op te staan. Ik weet eigenlijk niet of het te maken heeft met de overgang van diepe naar minder diepe slaap. Is die overgang dan vaak rond 2 of 3 uur?

Het zal wellicht niet voor iedereen werken, maar door mijn fibro en FNS heb ik ook vaak slaapproblemen gehad.
2 druppeltjes CBG (dus niet CBD) helpt mij goed.
Op vakantie in het buitenland ben ik het niet mee, maar na een week begin ik toch weer slechter te slapen.
Ik gebruik CBG 5%

Heeft iemand effectieve tips voor het slapen bij iemand op de kamer die snurkt? Een aparte kamer nemen is geen optie en nog zo’n night from hell als afgelopen nacht trek ik niet :sob:

Heb zelf oordoppen op maat genomen. Doe ze niet iedere nacht in, maar het werkt echt geweldig.

1 like

Ja dit wilde ik ook als tip geven! Ik heb geen snurker naast me, maar vanochtend waren mijn buren enorm aan het stampen en herrie maken en toen mijn oordoppen ingedaan en nog heerlijk 2 uur kunnen slapen. Het werkt echt goed. Wel prijzig

2 likes

Slaap is mij alles waard

4 likes

En een tip voor de snurker zelf?
Ik kan altijd maar 1 oordop in want moet mn baby kunnen horen, maar dan hoor je het gesnurk dus ook :thumbsdown:

1 like

Waar denken jullie aan als je in slaap wilt vallen?

Ik heb er door m’n break up moeite mee want ik dacht altijd aan m’n vriend 🥲 dus ik probeer nu een nieuwe gewoonte te ontwikkelen met een andere gedachte maar ik kan niks bedenken

2 likes

Aan hoe weinig uur ik nog kan slapen en hoeveel ik mezelf haat dat ik niet gewoon op een normaal tijdstip ga slapen. :joy:

15 likes

Ja waarom ik nog twee uur lang bleef schollen op mijn mobiel terwijl ik toen echt al moe was :rofl:

1 like

Oooh die vind ik wel leuk!

1 like

Ja dit doe ik ook! Door alle plakken van vroeger wandelen. Of naast mijn oma op de bank zitten :heart_eyes:

3 likes

Aaah dat laatste :heart:

1 like

Ik probeer dan de dag achterstevoren af te spelen, als scènes die je voor je ziet!

En ik doe ook wel eens een yoga nidra filmpje op YouTube.

Dat werkt inderdaad ook heel goed, maar juist door de situatie waar ik op dit moment in zit (overlijden van familie en break up) wil ik juist zo veel mogelijk vergeten van de dagen :sweat_smile:

Oef ja dat snap ik. Moet ook zeggen dat ik dat nu ook niet doe. M’n vader is pas geleden overleden. Ik slaap nu met slaapmedicatie via de psychiater omdat ik het zelf niet red om in slaap te vallen. Je kan altijd even de huisarts bellen als het zo erg blijft?

1 like

Ik val altijd in slaap doordat ik verder ga met een fictief verhaal in mijn hoofd. Ik doe dit al mijn hele leven, dus ik weet ook niet hoe je op andere manieren in slaap kunt vallen.

5 likes