Sollicitatietopic #2

Kun je je niet tijdelijk bij familie inschrijven ofzo?
Wat lastig zeg. Heb je al wel woonruimte inmiddels?

Oh ik ken nog zo’n organisatie waar je per se IN die stad moet wonen om er te kunnen solliciteren en het gaat zeer zeker niet om een of andere levensreddende functie waarvoor je binnen 5 minuten van je bed op je werk moet kunnen zijn, maar gewoon een kantoorbaan waarvoor je met gemak een halfuur kan fietsen of een uurtje in de trein kunt zitten, maar nee het is echt een harde eis dat je allemaal middenin dezelfde peperdure stad woont hoor.

2 likes

Ohh dat is helemaal flauw.

Ik dacht miss omdat je nog niet ingeschreven stond maar dit is echt raar. Hopelijk komt er snel iets anders leuks op je pad.

Was het meerkeuze? En zo ja, was dit de enige waar een negatief antwoord in stond? Want soms is het meer een kwestie van de andere antwoorden kunnen elimineren dan het juiste antwoord berekenen.

3 likes

kun je dit misschien volgen?

uitwerking

9 likes

als het niet direct ziet kun je het ook in stapjes doen, zo bijvoorbeeld:

en dan doorgaan tot je niet meer kunt delen

6 likes

Ik kwam op -2,5 ? :rofl:

Edit: mijn rekenmachine zegt dat ik het goed heb

3 likes

-2.5 is hetzelfde als -5/2. Net zoals je bijvoorbeeld 0.75 als 3/4 kan schrijven.

4 likes

En de vraag is natuurlijk: ga je zulke vragen in je werk krijgen?! Vast niet
Maar ik snap dat ze algemeen rekenkundig vermogen testen

1 like

Ik deed het volgens Meneer Van Dalen Wacht Op Antwoord, want de volgorde om de som op te lossen is hierbij belangrijk (zoals ik op school geleerd heb :smiling_face_with_tear:)
Dus de volgorde waarin je een som doet is altijd Machtsverheffen, Vermenigvuldigen, Delen, Worteltrekken, Optellen, Aftrekken, onafhankelijk van in welke volgorde hij staat (secties in haakjes uitgezonderd)

20x2:?+77=61

61-77=-16. Je moet dus het juiste getal vinden voor je vraagteken, om het op -16 uit te laten komen

dus voor je som eerst vermenigvuldigen
20x2=40
dan delen, maar omdat je het vraagteken probeert te vinden draai je het om, want je weet nu al dat het antwoord -16 gaat zijn.
40: -16= -2,5

En -2,5 is hetzelfde als -5/2

@Oprah ik ben wel heel benieuwd voor wat voor soort functie ze je dit vragen. Mocht je wel een rekenmachine gebruiken of moest je ook hoofdrekenen?

3 likes

Dat is idd heftig!
Ik ga duimen dat je het wel hebt behaald. Heb ook weleens zulke tests moeten maken, maar ik vraag me echt af of dit nou echt iets zegt… tuurlijk ik snap de theorie erachter maar goed.
Denk missh ook dat ze ivm tijdsdruk (had je 30 min?) willen kijken hoe stressbestendig je bent

1 like

Met Meneer Van Dalen… kun je dit inderdaad oplossen, maar inmiddels is de officiële volgorde veranderd. Worteltrekken staat nu gelijk aan machtsverheffen. Net zoals delen en vermenigvuldigen aan elkaar gelijk zijn en optellen en aftrekken. Bij die tweetallen neem je wat het eerste komt in de vergelijking.

Wauw @Oprah dat is wel heftig zeg! Zeker met tijdsdruk. Succes!

2 likes

ik heb gister vriendelijk bedankt voor een meeloopavond. de functie waar ik op gesolliciteerd had was al vervuld maar wellicht konden ze iets voor me betekenen. dat bleek een junior functie te zijn maar dat moest ik niet zien als stap terug, eerder als ontwikkelfunctie :joy: misschien leuk als je jong bent maar heb ook gezegd dat het niet passend is op dit punt in mijn carrière. de manager baalde er heel erg van maar goed, daar koop ik geen huis van :joy:

3 likes

ah daar komt mijn ware leeftijd naar boven :smiling_face_with_tear:

image

5 likes

Voor wie dit leuk vind, of ook weer eens zijn hersens wil kraken, dit is een leuk kanaal op youtube die moeilijkere en makkelijkere wiskunde uitlegt.

5 likes

yeeesss gefeliciteerd! :partying_face:

goed gedaan, gefeliciteerd! Hoop dat je gauw goed nieuws krijgt!

Ik ben inmiddels begonnen aan mijn brief. En hoewel ik normaal best goed ben in schrijven, vind ik het opeens heel lastig om duidelijk te maken waarom de baan mij goed past.

1 like

Nooit aan gedacht dus @Trivia en @Oprah, echt wel een goede tip! Inmiddels ben ik wat meer in de flow. Een vriendin is me te hulp geschoten. Ik hoop dat ik hem morgen kan versturen en dat ik dan binnenkort kan sturen dat ik een nieuwe baan heb. Ik heb hem ook eeeeeecht nodig :money_with_wings:

5 likes

Nou ik heb het gesprek gehad vorige week en was super zenuwachtig, maar ik denk dat ik het er best aardig vanaf gebracht heb. Volgens mij straal ik redelijk rust uit, maar van binnen ga ik kapot. Heb wel benoemd dat ik t spannend vond, dat scheelt ook al iets.

Ik had in ieder geval overal een redelijk goed antwoord op denk ik en ook wel een klik had met in ieder geval 1 van de gesprekspartners.

Waarschijnlijk hoor ik begin volgende week meer. Dat vind ik wel lang duren. Daardoor merk ik dat ik het lastig vind te beoordelen hoe graag ik de functie wil, alsof ik het niet toelaat, omdat ik anders misschien heel erg teleurgesteld kan raken.

Wat dit alles wel in gang gezet heeft is het besef dat ik niet veel langer door moet gaan in m’n huidige functie, omdat ik daar niet gelukkig ga worden. Dat wist ik stiekem wel, maar dit hele proces maakt dat wel extra duidelijk. Dus dat is in ieder geval iets.

6 likes

Ik ga voor het eerst sinds mijn afstuderen 6/7 jaar geleden solliciteren en loop zo vast met mezelf. Ik overdenk het gewoon teveel en ben daardoor al veel te lang bezig met het begeleidend shrijven.

Ik heb namelijk een eigen bedrijf en dat is de afgelopen jaren mijn inkomstenbron geweest. De voornaamste reden om er nu wat bij te zoeken is dat ik steeds meer merk dat ik het hebben van directe collega’s mis.

Nu is er een vacature die qua hoeveelheid uren perfect past, qua ervaring ook en ik heb ook ervaring met die sector (maar niet bij een concurrent ofzo).

Maar hoe verwoord je ik mis het hebben van collega’s zonder dat het overkomt dat ik alleen maar daar op gesprek wil om die reden? Natuurlijk ben ik enthousiast over de functie, maar in mijn hoofd is opschrijven dat ik het hebben van collega’s mis wat bot (terwijl ze er zeker naar gaan vragen).

2 likes