Spanje

en @millefeuille Madeira, daar had ik helemaal niet aan gedacht! Ik ga even op onderzoek uit of dat iets is. Ik weet dat je hier inderdaad ook mooi kunt wandelen.

@Broodrooster Ja, Valencia is een heerlijke stad inderdaad. Ben hier al drie keer geweest haha dus sla voor nu even over :smile:

Jaaa madeira! Wij zaten in quinta splendida, wat echt een heel mooi resort is (botanische tuin dus heeel groen en bloemig), maar er zit vast ook genoeg moois in funchal. Vond het echt een heel leuk eiland om te wandelen/chillen aan het zwembad/stadje bezoeken. De sunrise hike van pico ruivo naar pico de arieiro is een must als je van wandelen in de bergen houdt!

Meer dan 1,5 week zou ik niet doen, zoveel is er niet te zien.

3 likes

In het oude binnenstad wel her en der live muziek.

3 likes

Heeft iemand leuke vega restauranttips voor Valencia? Hoeft niet helemaal vegetarisch te zijn, als er maar goede opties zijn

1 like

Bij Voltereta Bali hebben ze een aantal vega opties. Volgensmij MAUI Russafa ook, maar daar kan ik geen menukaart meer van vinden. En Cafe ArtySana is ook leuk en heeft vega opties, maar is wel meer lunch.

3 likes

Ik wil graag in december een weekje naar Valencia, heeft iemand een aanrader voor een hotel / airbnb?

Bij KLM heb je nu allemaal van die pakketten maar als je nu de hotels opzoekt dan zijn ze niet al te best, tenzij je (logischerwijs) naar de duurste gaat… dus als iemand wat tips heeft, dan zijn ze welkom!

1 like

Ik zat in mei in hotel conqueridor. Was toen niet duur en gewoon een prima hotel. Schoon en best centraal, dichtbij de metro, ontbijt simpel maar prima. Het is wel echt een hotel waar je alleen komt om te douchen en slapen op stedentrip, ik weet niet of dat is wat je zoekt.

1 like

Ik heb hier ooit een keer geslapen paar jaar geleden. Was een fijn appartement en goede locatie!

2 likes

Ik heb hier eens gezeten, ideale lokatie en ook een super fijn hotel.

Ik denk dat ik toen rechtstreeks bij het hotel zelf heb geboekt, heb hem iig niet bij Booking erin staan.

Edit: verplaatst.

2 likes

Hier zat ik de laatste keer in Valencia! Prima locatie ook.

2 likes

In 2021 hier gezeten, heel schoon en centraal gelegen. Wel een stuk duurder nu vlg mij:

one-shot-palacio-reina-victoria

Edit: Link naar booking werkt niet handig, dan maar zo

1 like

Dankjewel iedereen voor de tips! <3

2 likes

Ik ga wss met mn moeder naar Barcelona 22-25 dec.

@Fukaeri Ik las dat jij er ook rond deze periode was! Hoe was dat? Is het dan heel druk? Moet je alvast vooraf restaurants reserveren?

Ik las ik dit topic al dat Ramblas niet echt aan te raden is, maar mn moeder is niet heel goed ter been en kan maar een paar uur per dag lopen (met veel rust tussendoor). Ik had wel een hotel vlakbij Rambla /centrum gevonden. Of zouden jullie een andere wijk aanraden? Mn moeder zou ook wel een keertje beetje willen winkelen bijvoorbeeld, dus ik dacht misschien is centrum dan wel handig.

Wij zijn paar jaar geleden in dat periode ook geweest. Moet wel zeggen dat op de 24e en 25e nagenoeg alles dicht was. Hebben jullie daar rekening mee gehouden. Wij zaten iets af van de Ramblas. Vw moeilijk kunnen lopen lijkt me wel handig om daar te zitten. Verder veel met de bus of über doen?

1 like

Ook restaurants en bezienswaardigheden op 24 en 25e? Ik dacht gelezen te hebben dat die wel open zijn.

1 like

Misschien is dat nu wel anders zo. Paar jaar geleden stonden we een beetje voor verassing. Waren beetje ingepland ernaar toe gereisd. Op de vliegveld was er ook nauwelijks wat open.

1 like

ah wat leuk dat je naar barcelona gaat! klopt inderdaad, ik was er vorig jaar rond oud & nieuw

ik vond het toen niet overdreven druk en heb geen restaurants van tevoren hoeven te reserveren, weet niet of dat rond kerst misschien wel zo is

wij zaten toen ook niet bij de ramblas, maar wel op 2 minuten lopen van een metrostation waarmee je binnen 10 minuten bij de ramblas (of andere leuke plekken) was, dat vond ik wel chill

ga je de beroemde forumnacho’s eten?

3 likes

Thanks voor je reactie! Ben benieuwd!
Heb de nachoplek opgeslagen ja :sunglasses:

2 likes

Jaaaa doen!
En ik heb wel eens een (goed) hotel gehad aan de ramblas, dat is prima. Maar in principe is idd het al snel goed als je dichtbij een metrohalte zit. Zelf vind ik Raval geen leuke sfeer om te slapen… te ver van centrum ook niet. Als je twijfelt kan je altijd even berichtje sturen.

2 likes

Zondag ga ik naar Valencia. Daar wil ik eigenlijk fietsen huren, het liefst elektrische fietsen. Hoe werkt dit precies daar? Ik zag dat je (net zoals een goscooter of fiets) gewoon een fiets op straat kunt huren, maar ook echt naar een verhuurder kan om ze te huren. We zijn met zn 5en en willen denk ik één hele dag fietsen. Hoe kan ik dat het best aanpakken? En wat is een normale prijs voor het huren van een fiets?