Stel je persoonlijke vraag #11

Ik krijg echt instant buikpijn van al die polls over spaargeld altijd

33 likes

Nou ja bij mij is het dan vooral dat ik denk: oké over zoveel tijd ga ik een volledig salaris verdienen dus dan kan ik meer gaan sparen, O NEE ik heb ook nog een studieschuld (ook geen grote, maar toch).

Ik heb echt wel een buffertje opgebouwd, maar zo ruim heeft het er bij mij nooit voor gestaan haha. Lijkt me echt fijn.

Het hangt ook zo af van andere factoren
 Iemand die spaart voor een koopwoning heeft vast meer spaargeld dan iemand die vorige maand een nieuwe auto heeft gekocht enz. enz.

3 likes

Ik heb liever slanke benen en een dikke buik want nu heb ik nog een beetje het idee dat ik er iets aan kan doen. Heb niet echt het idee dat door trainen je benen veel slanker kunnen worden maar je buik wel? (Ik weet dat je niet lokaal vet kunt verbranden oid, maar zo werkt het in mijn hoofd).

1 like

ik ben 31 en wil ook stemmen :sob:

ojaaaa plz internetgekkies en realitytv, eindelijk een kans om mijn nutteloze kennis hierover een keer in te zetten.

8 likes

Lol ging het bij mij maar om een van deze situaties. Klinkt extreem luxe.

Ben wel nog student, maar toch.

3 likes

Ik vond de uitslag nog wel meevallen, totdat ik zag dat ik op een verkeerde leeftijdscategorie had gestemd :neutral_face:

4 likes

Same ik scroll daar altijd als de wiedeweerga voorbij.

3 likes

Ik ook. En dan kom je tot de conclusie dat ik ouder ben dan ik denk en ook nog zonder 10 000 spaargeld

13 likes

Inderdaad! Ik had veel spaargeld, nu niet meer. Maar heb nu wel een groter huis en de daarbij behorende verbouwingen betaald. Maar zo ga je in 2 maanden van Yay naar nay😭


Sparen gaat makkelijker met concreet doel!

Ik hoorde vandaag dat twee vrienden die altijd heel erg veel hebben gedronken (dan hebben we het over 3 flessen rosĂ© in 1 avond) nu samen wonen en ik dacht al “oh dat gaat zo erg mis”, maar blijkbaar hebben ze samen een moestuin en groeien ze groenten en fruit? Zo onverwacht.

En ze drinken nu ook niet meer zo veel want ze zijn nu verantwoordelijk (voor planten)

69 likes

Aww klinkt zo cute :seedling:

1 like

Bij ons is het meer heel regelmatig en daarom dus teveel. Wijn bij het eten, even naar het café na werk, etc. Ik heb wel steeds meer vrienden die bewust matigen of periodes stoppen, omdat we er allemaal steeds minder goed tegen kunnen :joy: die dertigerskater is geen grap. En op een gegeven moment moet je natuurlijk ook gewoon gezonder gaan leven.

4 likes

Ik kijk daar serieus echt tegen op, ik weet dat mensen het dom vinden hoor maar ik vind alcohol gewoon echt bij gezelligheid horen.

Heb Dry January gedaan en ik vond het zo saai. Voor mij is het echt onlosmakelijk met elkaar verbonden. Gelukkig drinken mijn tantes en ooms die in de 50/60 zijn ook nog best veel en daarom is het altijd gezellig op familiedagen. Mn tante komt vd week logeren bij Mn ouders en daar kijk ik echt naar uit omdat dat betekent veel (goeie) wijn drinken.

10 likes

Het is ook wel wat je beschouwt als overmatig drinken. Ik denk dat niemand verslaafd is, maar met de kennis van nu over hoe ongezond drinken is, drinken we zeker wel allemaal overmatig. (Minstens Ă©Ă©n keer per week uitgaan en ook bij gewoon een etentje wel een paar glazen.)

Ik vind de leukste avonden ook nog steeds wanneer iedereen nét iets te veel gedronken heeft, want dan komen de goede gesprekken. De etentjes waarbij iedereen veel drinkt en je filosofeert met een glaasje limoncello of wiskey. Uitgaan doe ik tegenwoordig ook op spa rood.

@Vincent ik heb trouwens spaargeld maar ook een studieschuld. Dus trek je die dan af?

Was al een meelezer op het EGF en ben toen hier heen mee gegaan. Maar heb nu toch een vraag en ben benieuwd wat jullie zouden doen.

Ik woon nu al een jaar in een super leuke studio in het centrum van mijn woonplaats. Helaas is het wel super gehorig. Mijn vorige buurman was snachts altijd veel aan het rommelen en liet rond 03.00 altijd z’n hond uit. Best vervelend. Toen hij wegging dacht ik nog ‘erger kan het niet worden’, dat was verkeerd gedacht haha. Inmiddels heb ik een drugsdealer naast mij wonen. Dus allemaal gare types die snachts in ons gedeelde halletje komen, heel veel gesmijt met deuren snachts
 Ik lig continu wakker vanwege het geluidsoverlast. Nu is dat in de zomervakantie natuurlijk niet zo heel erg, moe op m’n werk red ik mij wel. Maar volgende week begint m’n studie weer en dan vind ik het wat minder grappig. Maar weet niet zo goed wat ik er mee moet? Hij is verder heel aardig
 M’n huurbaas weet ook wat hij in huis heeft gehaald want die is op de hoogte van z’n ‘beroep’.
Ik vind hem aanspreken best spannend, wil ook niet als zeikwijf overkomen namelijk.

Heb jij twee kuiltjes/deukjes onderaan je rug?

  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Wat vervelend! Ik zou toch eens bij hem aanbellen. Als hij vriendelijk is, moet dat niet heel eng zijn. Bovendien is het een hele normale vraag. 's Nachts met deuren slaan is gewoon heel vervelend.
Wel gek dat je huurbaas dit allemaal maar prima vindt trouwens.

Misschien kan je hier nog wat tips vragen trouwens, het Burenergernistopic:

1 like

Ik snap ook niet helemaal hoe de huurbaas heeft gedacht dat dit een goed plan was :roll_eyes: Misschien toch maar m’n moed bij elkaar rapen en hem vanavond aanspreken als hij er is. Dankjewel voor je reactie in ieder geval. Ga het ook in dat topic vragen!