Stel je persoonlijke vraag #12

Ligt eraan of het werk leuk is. Eerst deed ik mijn werk met plezier en ben ik van 4 naar 5 gedaan zonder extra salaris alleen maar meer vakantiedagen. Toen zijn er wat dingen veranderd en nu probeer ik van 4 naar 3 te gaan desnoods voor minder salaris!! In principe vind ik 5 dagen werken ook niet erg.

Ik ben eerder dit jaar van 5 naar 4 dagen gegaan en ik wil echt nooit meer anders.

9 likes

Weten jouw ouders wat voor baan jij hebt of wat voor studie je volgt? Meerdere opties als het tussen je ouders erg verschilt

• Ja, maar het is ook een beroep dat makkelijk uit te leggen is aan ze (denk aan verkoopster, politieagent, chirurg, kapper)
  • Ja, ze weten precies wat ik doe, ook al kostte het ze wat moeite om te snappen wat het is
  • In grote lijnen wel (ze weten bijvoorbeeld dat je psychologie studeert, maar niet welke (afstudeer)richting)
  • Ze weten het vaag (bijvoorbeeld ze weten dat je een kantoorbaan hebt of een sociale studie volgt, maar daarmee is ook alles gezegd)
  • Nee, ze hebben geen idee

0 stemmers

Mijn ouders hadden mijn studie met een briefje op het prikbord gehangen zodat ze ‘t mensen konden vertellen als die er naar vroegen. Maar mensen moesten absoluut niet door gaan vragen hoor :woman_shrugging::woman_shrugging:

(Ze weten nu wel tot op zekere hoogte wat ik doe)

14 likes

En met “nu” bedoel je je baan? Of nog steeds die studie? Is je baan concreter/makkelijker uit te leggen dan je studie, of hoe komt het dat ze het nu beter weten?

M’n baan inderdaad, is ook iets anders dan m’n studie en ook iets meer doorsnee ipv een nietszeggende Engelse studienaam. En heb ‘t ook 100x uitgelegd hHaha

2 likes

Ik werk bij een veredelde supermarkt en een poppodium. En doe de pabo dus later voor de klas.

Hoewel ik wel het idee heb dat m’n ouders niet compleet bevatten wat het inhoudt om leerkracht te zijn, wat er allemaal bij komt kijken.

Denk dat als ik een baan heb, het wat duidelijker voor ze gaat worden, nu is het een beetje vaag voor ze.

Ik heb maar aangegeven vaag. Alsin ze kennen mijn werkgever. Maar meer ook eigenlijk niet.
Ze weten niet wat mijn werk inhoud. Of wat voor promotie ik heb gemaakt.

Het is denk ik te vaag en apart werk ofzo. Omdat dat mijn functie titel nu project engineer is. Stukje makkelijker dan mijn vorige.

Het is een gemiddelde week, je kookt en eet thuis. We gaan er voor het gemak even van uit dat je zeven dagen thuis eet. Zonder bijzondere gasten of speciale gelegenheden.

Hoeveel van deze dagen eet jij na het avondeten een toetje?

• 1-2 keer per week
  • 3-4 keer per week
  • 5-6 keer per week
  • 7 keer per week
  • Ik eet nooit toetjes
  • Slechts heel af en toe

0 stemmers

Ik eet later in de avond wel een bakje kwark, maar zie dat niet als toetje. Meer om de avondhonger te laten verdwijnen.

4 likes

Ben jij opgegroeid met het eten van een toetje na het avondeten?

• Dit weet ik niet meer
  • Ja wij aten altijd een toetje na het avondeten
  • Wij aten meestal een toetje na het avondeten
  • Wij aten meestal niet een toetje na het avondeten
  • Nee dat aten wij nooit

0 stemmers

Moest jij vroeger wel eens bidden voor het avondeten?

• Nee nooit
  • Ja regelmatig
  • Altijd
  • Weet ik niet meer
  • Anders

0 stemmers

Thuis niet, maar bij mijn opa & oma wel, en daar was ik wel vaak

4 likes

Ik vind/vond toetjes trouwens echt niks aan. Ben een super saai persoon daarin. Vriendinnen van mij vonden het altijd leuk om te blijven eten omdat we zoveel van dat toetjes spul hadden. Bestel ook nooit een nagerecht als ik uiteten ben want ik eet het toch niet op.

1 like

Wij deden altijd vla na het eten en in het weekend een ijsje

2 likes

We moesten altijd een kruisje slaan, tot ik een jaar of 11 was denk ik… en toen ik nog jonger was ook een wees gegroetje trouwens

1 like

Het “wees gegroet maria” gebed van 1 oma van me vond ik echt zo grappig. Ze zei nl echt bijna niks en alleen maar onverstaanbaar gemompel. Daarna snel een kruisje maken en eten. Ik kon echt merken dat het er zo erg ingestampt was.

1 like

Nee man, mosterd! (en heel veel jus, maar dat is logisch).

2 likes

En dat doe ik nog steeds :slight_smile: Niet alleen voor het avondeten trouwens.

1 like