Totaal ongeorganiseerd. Ik trek alles leeg en overhoop en halverwege raak ik moe en gefrustreerd en lig ik te midden van een berg zooi op bed.
Of ik ben dit
Totaal ongeorganiseerd. Ik trek alles leeg en overhoop en halverwege raak ik moe en gefrustreerd en lig ik te midden van een berg zooi op bed.
Of ik ben dit
Beetje jammer dat je hier de knapste mist
Maar de races zijn dit seizoen ook wel een reden om te kijken hoor!
Ik vind sneetje echt een goor woord
een plak brood (maar misschien is dat dialect?)
Edit: ging even googelen en kom nu dit tegen https://www.facebook.com/eenplakbroodiseenboterham/
Wie is reden 1?
Charles Leclerc
Hahaha dit! En dan vooral met parfum. Na het opruimen stink ik een uur in de wind
Voor mij het eerste een sneetje brood, van zodra het belegd is dan boterham.
Mijn man doet dit ook, maar dit is ECHT gemeen! Want dan zegt hij (en jij!!) dus: ik heb verse broodjes gehaald. En zit ik thuis met dromen over pistoletjes, met verse jus en gekookte eitjes en dan komt ie thuis. En wat heeft ie in zān hand? EEN ZAK GESNEDEN VOLKOREN HET IS NIET EERLIJK.
Maar onder āverse broodjesā versta ik ook pistoletjes et cetera haha (of harde broodjes), dus dat is inderdaad wel gemeen.
Dat mensen hier zo gepassioneerd over zijn ik kan best pietluttig zijn qua taal maar een snee brood en boterham is net zo makkelijk te zeggen en betekent precies hetzelfde, boeit me Ʃcht niet wat een ander zegt.
Heel raar, maar in mijn hoofd is het pas een boterham als het sneetje brood belegd is . Dus zonder beleg = snee brood en met beleg = boterham.
Hoe spreken jullie het woord boterham uit?
0 stemmers
Botuhram
Oke ik zie dit heel vaak bij dit soort polls, dat veel mensen dus stemmen op hoe je het woord hoort uit te spreken, maar de realiteit is echt dat bijna niemand dat doet. Je denkt misschien dat je altijd gewoon āboterhamā zegt en het woord dus volledig uitspreekt, maar dat is gewoon niet waar Je bent je waarschijnlijk niet bewust dat je het niet helemaal volledig uitspreekt, omdat iedereen je alsnog gewoon begrijpt. Vooral bij zoān redelijk vaak gebruikt woord als boterham ga je echt niet elke letter en elke lettergreep uitspreken. āEikā en ātuukā zijn bijvoorbeeld twee van de meest gebruikte woorden in de Nederlandse spreektaal (eigenlijk en (na)tuurlijk).
Maar is dit niet plaats/streekgebonden denk je? Wat betreft je laatste voorbeelden, er zijn heel weinig mensen in mijn omgeving die āeikā en ātuukā zeggen, ik hoor veel vaker āeigelekā en ā(na)tuulekā fonetisch uitgesproken.
ik zeg nu de hele tijd hardop boterham.
en op alle manieren blijf ik echt āboter-hamā zeggen⦠sorry
edit: ok het is meer boter-am
Nou sorry maar dit is ook wel een poll waard
Wat is dit?
0 stemmers
Ik geef toe dat ik misschien een beetje bevooroordeeld ben, te wijten aan mijn tijd in de horeca
edit: en dan ben ik de optie āverse jusā alsnog vergeten sorry @anon18050057