Volgens mij is er bij jou dan iets fout gegaan waardoor je van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Ik kreeg ineens een brief van de kerk over geld oid. Ik had zelf toen geen idee meer dat ik überhaupt ergens ingeschreven stond, denk daar nooit bij na. Ze hebben ook gewoon toegang tot allerlei registers om je te volgen waar je heen verhuist. Toen vond ik deze site: In- en Uitschrijven - Rooms-Katholieke Kerk Nederland en heb ik mij uitgeschreven. Dat moet dus via de parochie, maar is wel voor de hele kerk. Kreeg toen maanden later een bevestigingsbrief. Maar als je dus zoals jij niet bij een parochie ingeschreven staat dan heb je wel een probleem nu. Kun je niet een beetje dreigen met juridische meuk? Het is toch van de zotte dat ze je niet willen inschrijven zodat jij je weer uit kunt schrijven. Ze blokkeren nu gewoon iets waar je recht op hebt lijkt me.
Home alone
- Vind ik leuk!
- Vond ik vroeger leuk
- Nooit iets aan gevonden
0 stemmers
Nu iedereen het over Friends heeft moet ik hier aan denken, allebei dingen die ik vroeger heel leuk vond maar die ik nu echt super flauw vind
Vind home alone niet per se grappig (meer), maar vind het gewoon bij kerst horen vanwege de sfeer. Vooral deel 2 in New York
Bij de kerk waar jij gedoopt bent? Of in de gemeente waar je nu woont?
https://www.zoekparochie.nl/
Als je verhuist krijgen bepaalde instanties automatisch verhuisbericht. De belasting, maar ook de kerk.
Geen idee of je dit allemaal al bekeken hebt hoor. Lijkt mij vervelend als je zo van het kastje naar de muur wordt gestuurd.
Maar dan wel home alone 3. Al is 1 ook nog wel leuk. Ik vind het ook nog steeds grappig.
Al vind ik mr beans holiday ook leuk. Mr bean
- Vond ik vroeger leuk
- Vond ik vroeger leuk en nu nog steeds
- Vond ik vroeger leuk en nu niet meer
- Vond ik vroeger stom en nu nog
0 stemmers
Als jij ziet dat iemand aan het typen is op whatsapp dan…
- Klik je het gesprek weg
- Blijf je in het gesprek wachten tot het bericht verstuurd is
- Mijn keuze heeft te maken met blauwe vinkjes
- Mijn keuze heeft te maken met de status online
- Mijn keuze hangt niet af van de zichtbaarheid van mijn status
0 stemmers
Verschilt met wie het gesprek is eerlijk gezegd. Partner/ouders/vriendinnen blijf ik gewoon in het gesprek, maar met mensen die ik niet zo goed ken dan ga ik wel even offline of op zijn minst uit dat gesprek.
Ligt eraan met wie het gesprek is, bij mijn ouders kan ik ondertussen het hele huis stofzuigen en als ik daar klaar mee ben dan hebben ze “oké” geappt
Maar waarom dan? Wat is het verschil met bekende of onbekende personen? Ik vind het wel fascinerend gedrag (doe het zelf ook), en voor mij heeft het geloof ik te maken met het gevoel dat ik direct moet reageren als ze zien dat ik het gelezen heb. Dus een soort angst dat ze iets gaan typen waar ik over na wil denken, of zo? En dat dat niet meer zo goed kan als ik t al gelezen heb. Wat natuurlijk nergens op slaat
Ligt eraan. Bij vrienden blijf ik even wachten omdat zij snel typen. Bij mensen waarvan ik weet dat ze een heel verhaal typen met allerlei emojis en waarbij t vaak lang duurt wacht ik niet haha.
Ja dat inderdaad, gevoel dat ik gelijk moet reageren + omdat ik dan denk dat die ander het misschien raar vindt dat ik zo in dat gesprek blijf wachten op een reactie.
Misschien moet ik er nog maar weer eens een mail aan wijden. Heb het toen even opgegeven maar ik vind het een vervelend idee dat ik nog ergens registreert sta waar ik me totaal niet vind passen. En waar ik eigenlijk ook nooit zelf voor gekozen heb. Goede herinnering dit!
@Madam-Mikmak, de parochie waar ik ben gedoopt bestaat niet meer. Ik dacht dat ze inzage van de kerk in het GBA hadden opgeheven maar zie nu dat het niet zo is. Ook ongelofelijk eigenlijk.
Haha ik kijk het tijdens werken als achtergrond, zal straks met fulltime op kantoor weer anders zijn
Eenzaam niet perse, maar ik had wel mega heimwee en was blij als ik in het weekend weer naar mijn ouders ging. Heb verder nooit heimwee (gehad) dus vond dat toen echt heel raar en vond echt dat ik mezelf aanstelde.
Haha ja ik heb hetzelfde. Heb nu m’n snackies wat geminderd en ben meer aan het sporten. Hopelijk ga ik dan ook weer meer verschillende kleding dragen. Want heb genoeg leuks alleen voel ik me er niet meer prettig in
Ik heb voor thuiswerken altijd dezelfde 3 broeken en 5 truien ofzo aan. Dan nog 2 a 3 dagen weekend waar ik normale kleding draag. Op dit moment een te laag percentage van mn kast, maar wordt hopelijk na 30 juni steeds meer
Toen ik uit huis op kamers ging volgens mij niet, toen had ik 12 huisgenoten en vond dat eigenlijk veel gezelliger dan thuis. Nu, 10 jaar later, woon ik alleen in een appartement en voel ik me wel vaker eenzaam. Maar dan meer dat ik het met huisgenoten/vrienden wonen soms wel mis, zou absoluut niet meer thuis willen wonen.
Ik dacht dat ‘home alone’ ging over alleen thuis zijn en dacht: waarom vindt de rest dit nu niet meer leuk maar vroeger wel? Pas bij de home alone 3 vraag viel het kwartje :’)
Ik kreeg sinds ik uit huis was ook regelmatig zo’n bedelbrief van de dichtstbijzijnde parochie. Vond ik superirritant want ik wil daar helemaal niks mee te maken hebben en ik ben uberhaupt nooit gedoopt. Toen leerde ik dus van @Merel via deze post dat ik me uit kon schrijven bij SILA. Dat heb ik gedaan. Duurde paar weken voor ik bevestiging kreeg maar daarna gelukkig nooit meer iets van welke parochie dan ook gehoord.