Stel je persoonlijke vraag #28

Zeg jij wel eens “rekenschap houden met…”

• Nee man raar
  • Ja echt leuk woord

0 stemmers

Nooit

2 likes

Ben jij morgen al vrij van je werk vanwege Keti Koti?

• Nee
  • Ja

0 stemmers

Vind jij dat dit een vrije dag moet worden?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Voor wie ook vindt dat het een vrije dag moet worden: teken de petitie!

8 likes

Ik vind niet per se dat het een vrije dag moet worden, maar dat mensen gewoon een aantal vrije dagen moeten krijgen voor feestdagen e.d. die ze naar eigen vulling mogen inzetten. Dan kan de een vrij nemen met het Suikerfeest en de ander met Kerst, net wat je zelf prettig vindt.

46 likes

Ik vind het eigenlijk allebei: dat Keti Koti een officiële feestdag moet worden, en dat we dan ook een aantal Christelijke feestdagen als Hemelvaart en Pinksteren kunnen opgeven als vaste vrije dagen in ruil voor een systeem waar mensen inderdaad op de feestdagen die voor hen belangrijk zijn vrij kunnen nemen. Voor mij is het erkennen van ons slavernijverleden belangrijk genoeg om 1 juli als feest- en herdenkingsdag aan te wijzen, maar feestdagen als Hemelvaart, Pasen en Pinksteren zijn wat mij betreft minder belangrijk en dus inwisselbaar. In een systeem met eigen te kiezen feestdagen zou ik namelijk ook graag zien dat 5 mei een vaste vrije dag wordt, want ook dan vieren en herdenken we een belangrijke gebeurtenis in onze geschiedenis.

25 likes

op mijn werk hebben we een vrij in te zetten ‘diversiteitsdag’ maar die plak ik altijd gewoon achter mn vakantie aan :upside_down_face:

2 likes

Ja ik bedoelde inderdaad ook dat je Hemelvaart/Pasen/Pinksteren e.d. mag inwisselen, maar wat mij betreft mag alles inwisselbaar worden. Ik kan me voorstellen dat een expat bijvoorbeeld niets heeft met bevrijdingsdag, maar misschien wel graag een feestdag uit zijn/haar thuisland zou willen vieren. Mocht een van mijn collega’s op die manier een dag willen omwisselen vind ik het in ieder geval prima, maar dat is tot nu toe nog niet voorgekomen.
Het lijkt me eigenlijk ook best praktisch, dan hoeven we als kantoor niet per se dicht omdat we allemaal met Pinksteren vrij zijn, want dan zijn er vast wel mensen die een dag hebben gewisseld.

4 likes

Bij het woord rekenschap zie ik echt zo’n schap voor me met cijfers, %, -, + etcetera. Volgens mij uit een schoolprogramma (huisje, boompje, beestje oid)

Bij mijn Lidl staat sinds kort een automaat om je winkelwagen en handen te desinfecteren, maar ik zie eigenlijk nooit iemand dat doen.

Desinfecteer jij je handen en winkelwagen/winkelmandje voordat je een winkel binnen gaat?

• Ja
  • Nee
  • Dit heb ik wel gedaan, maar nu niet meer

0 stemmers

Doet me hieraan denken lol

1 like

Niet bij elke winkel als ik naar meerdere winkels ga, maar eigenlijk ga ik bijna nooit naar winkels, behalve naar mijn werk dan. Als ik naar 1 winkel ga desinfecteer ik wel mijn handen, maar het karretje/mandje alleen als hij er vies uitziet

Ik heb mijn eigen handgel altijd mee (ook pre corona) dus dat is nu gewoonte geworden als ik de winkel uitloop daar een beetje van te pakken. Maar alleen als ik niet rechtstreeks naar huis ga. Anders gewoon thuis handen wassen

3 likes

Volle maan :grimacing:

Maar ze moeten vooral knapperig zijn, ik vind slappe patat/friet echt niet oké.

30 likes

Ja gewoon normale dikte, en dan een beetje knapperig van buiten en zacht van binnen, da’s perfect :heart:

5 likes

Ik dacht dat dit ook niet goed was, maar het blijkt wel goed te zijn en vooral in de 18e eeuw in Vlaanderen te zijn gebruikt. Gelukkig ken ik niemand die dit zegt :joy: ik vind het vreselijk als mensen zo overdreven ouderwetse woorden gebruiken en het helemaal onderdeel maken van hun imago dat ze zogenaamd belezen zijn, maar negen van de tien keer is het gewoon overcompensatie.

1 like

Ik weet niet precies wat ze ermee doen maar in Portugal krijg je vaak van die wat dunnere, beetje slappige frietjes en ik ben me ervan bewust dat dat alles behalve aantrekkelijk klinkt maar dat zijn echt m’n lievelings
image

14 likes

Zolang ze maar goed zout zijn

11 likes

Hahahaha ja precies dit
Een leidinggevende bij ons zegt dit constant en ik dacht eerder ook dat het fout was maar het mag dus wel

1 like