Stel je persoonlijke vraag #41

De afdankertjes van m’n broer vond ik niet leuk, ik kan me de lelijke mountainbike nog goed herinneren. De afdankertjes van m’n nichten vond ik wel altijd leuk, via haar kreeg ik ook mijn eerste ‘bh’.

1 like

Hahah echte kampeerder ben je! :joy::joy:

3 likes

Ik heb alleen broers en vond het juist cool om hun bmx fiets te krijgen en hun kleding te dragen.

1 like

Mijn bff die 3 deuren naast me woont wel dus ik leen die wel eens. Zij leent dan weer mijn wijnglazen en stofzuiger.

1 like

Voor de mensen die getrouwd zijn en niet de achternaam van hun partner hebben overgenomen: speelde het hierbij een rol dat je je schoonfamilie niet zo leuk vindt en dus geen zin had om ook met hen een achternaam te delen?

• Ja dit speelde zeker een rol
  • Een beetje, maar had ook andere reden
  • Nee dat speelde niet mee
  • Ik ben niet getrouwd maar kan me niet voorstellen dat dit een rol zal spelen
  • Ik ben niet getrouwd maar kan me wel voorstellen dat dit een rol zal spelen
  • Ik heb wel de achternaam van mijn partner overgenomen
  • Je vergeet een optie namelijk

0 stemmers

3 likes

Mijn man vind z’n familie en achternaam niet leuk. Daarom is zijn naam aannemen überhaupt nooit echt een optie geweest. Waarom zou ik die naam dragen als hij m zelf niet eens wil.

3 likes

Als ik ooit zou trouwen zou ik of gewoon mijn eigen naam houden, of hij moet dan ook mijn naam overnemen, zodat we allebei een dubbele achternaam hebben. Echt niet meer van deze tijd dat alleen de vrouw haar naam aan zou moeten passen

10 likes

Mijn schoonfamilie is leuker dat mijn eigen familie, maar mijn naam houden is gewoon een principekwestie

11 likes

Ja dit heb ik ook. Maar tegelijk was het 100% een principekwestie. Zelfde als dat onze dochter mijn achternaam draagt.

5 likes

:smile: toevallig net nog over gehad. Over verkregen inboedel. Hij zei “ en groene kopjes!”

Dus ik zei dat ik ze wel mis, en of ik er eentje terug mag :laughing:.
Hij zei dat mijn nichtjes ze toch niet zo fijn vinden. Dus wie weet
En ja, hij heeft vanalles gekregen in 2008

5 likes

Als er geen salaris in de vacature staat, reageer je dan?

• Ja
  • Nee
  • Alleen als t mijn ultieme droombaan is

0 stemmers

1 like

Ja, maar dan moet ik wel heel enthousiast zijn en ik vind het sowieso totaal kut als het er niet staat.

1 like

Heb liever dat er niets staat, dan dat er “marktconform salaris” staat. Dan gaan m’n alarmbellen wel rinkelen

(Ik neem van tevoren trouwens wel eerst contact op voordat ik ga solliciteren)

16 likes

Ja. En net als @Kusjessoldaat heeft onze dochter dus ook mijn achternaam. We wilde eerst voor de dubbele achternaam gaan, maar die wet komt maar niet. Inmiddels zijn we ok met alle drie mijn naam.

4 likes

Ja dat vind ik ook een alarmbel. Zeker bij de over t algemeen minder betaalde functies. T viel me op hoe vaak t er niet bij stand, en was vooral opvallend bij een functie waar ze 5 jaar ervaring vroegen en een berg wft diplomas die niks met de functie te maken hadden, toen dacht ik succes er mee.

Als het er niet in staat bel ik vaak even. Dan vraag ik hoeveel uur het is, het salaris, hoe ze omgaan met thuiswerken en reiskosten. Als er geen salaris instaat staan zulke details er vaak ook niet (duidelijk) in

8 likes

Bellen en als er dan geen duidelijkheid is niet. Alleen al omdat ik weet dat ik niet genoeg ruggengraat heb om in een arbeidsvoorwaardengesorek nog puur op salaris nee te zeggen

9 likes

Ik heb mijn eigen naam gehouden uit principe, maar ik zie het eigenlijk niet zo dat de achternaam van mijn man ‘de naam van de schoonfamilie’ is? Het is gewoon de naam van mijn man. Dus als ik wel zijn naam had aangenomen, zou dat echt los staan van hoe leuk of niet leuk de schoonfamilie is. Ik heb die associatie helemaal niet. Maar goed achternamen boeien me ook niet.

8 likes

Ben jij getrouwd met diegene die je ontmaagd heeft?

• Ja
  • Niet getrouwd wel nog steeds relatie
  • Niet meer, wel geweest (getrouwd of relatie)
  • Nee nooit mee samen geweest

0 stemmers

Maar we kregen wel pas 2 jaar na die ontmaagding een relatie.

1 like