Stel je persoonlijke vraag #43

Voor gourmetten :sunglasses:

6 likes

Boter zou een beschermde titel moeten zijn. Walgelijk

13 likes

Wow ik dacht dat bakboter iets was voor de generatie van mijn ouders. En zelfs mijn ouders zijn over op olie of boter. Ik vind het zo’n typisch smaakje geven aan alles wat je er in bakt.

5 likes

Mijn man is is dan dus we hebben het standaard in huis, maar ik gebruik meestal olijfolie (bakboter alleen bij pannenkoeken denk ik)

1 like

Terecht. Wel grappig, wist ik helemaal niet

2 likes

Onweert het nu bij jou?

• Ja
  • Nee
  • Bijna

0 stemmers

Noem jij jouw vriendinnen wel eens schat? En dan niet ironisch maar serieus?

• Ja, regelmatig
  • Ja, soms
  • Nee
  • Ligt aan de vriend/vriendin

0 stemmers

Heb jij ooit met Sam Hofman gezoend?

• Ja
  • Nee
  • Iemand die ik ken wel

0 stemmers

4 likes

Ik bak groenten etc standaard in olijfolie, als basis voor pasta enzo. Maar vleesvervangers altijd in flowerfarm bak boter.

2 likes

Als je een collega hebt die over het algemeen een vreemd geurtje om zich heen heeft hangen, maar je weet dat dit bijv een geur is waar hij/zij niks aan kan doen (gewoon persoonlijke ‘huid’geur, een ziekte, normale maar ruime afscheiding?), zou je daar dan eens iets over zeggen (goed bedoeld zodat hij/zij dit weet)?

• Ja, sowieso
  • Nee, want hij/zij kan er niks aan doen dus lullig
  • Gewoon nee

0 stemmers

En als jij zelf die persoon in kwestie zou zijn? Zou je dan willen dat iemand er eens wat over zegt tegen je (als je t bijv niet zo zou beseffen, of dacht dat je dit alleen zelf kon ruiken), ondanks dat je er dus niks aan kunt doen?

• Ja, zou ik willen
  • Nee, laat me

0 stemmers

Zou jij je directe zorgverlener op date vragen als je vrijgezel bent en je je aangetrokken voelt tot hem/haar?

• Ja moet kunnen
  • Ja moet kunnen maar zou ik niet durven
  • Nee mega ongepast
  • Gewoon nee

0 stemmers

1 like

Dus het is iets waar diegene niks aan kan doen, het niet kan veranderen kennelijk want het zit ‘in’ die persoon. Hoe kan het dan goedbedoeld zijn om er iets over te zeggen?

Want je zegt dan alleen maar “ik ruik je” terwijl die persoon dat óf al weet maar er niks aan kan doen óf het niet weet en er niks aan kan doen. In beide gevallen maak je alleen maar diegene (extra) bewust van iets negatiefs dat niet op te lossen is. Hoe is dat goedbedoelend?

22 likes

Ja nee dat klinkt lekker! Helemaal Bourgondisch. Ehmmm… nee.

3 likes

Helemaal mee eens, zo denk ik er ook over. Maar ik denk dat lang niet iedereen zo denkt en er toch iets over zou (willen) zeggen en dan wel onder het mom van goedbedoeld, dus vandaar deze poll. Tot nu toe valt het me alles mee :smile:

1 like

Een van mijn lievelings collega stinkt heel vaak naar zweet en ik zou haar dat echt NOOOOOIT zeggen.

10 likes

Wel echt waar het valt haha, bij mij thuis op de vloer prima. Op kantoor, hell no!

12 likes

Same! Maar ik hoorde een collega laatst zeggen; hier wordt tenminste elke dag schoongemaakt, dat doe ik thuis niet… Valt ook wat van te zeggen haha.

7 likes

De vloer vast niet. En nee, louter stofzuigen vind ik niet schoonmaken.

1 like

Ik hanteer ‘m niet omdat de 3-seconde regel bullshit is. Verder ligt het eraan waar het eten gevallen is of ik het nog op ga eten.

2 likes

Ik dacht altijd dat die 3 sec ging over dat t tot die tijd niet (echt) vies wordt maar kwam er achter dat het 3 sec nodig heeft om VEZADIGD te raken met bacteriën… Dus eigenlijk is t andersom: als je t na 3 sec nog zou pakken kun je t ook nog na 30 min pakken idd

3 likes

Ik ben echt verbaasd dat zoveel mensen bakken in olijfolie. Het rookpunt ligt lager dan bij een zonnebloemolie, dus dat is niet fijn voor de smaak. Bij mijn kooklessen heb ik geleerd dat dit punt voor extra vierge al op 160 graden ligt en je bakt vaak op 180 graden. Dus ik heb aangeleerd in zonnebloemolie te bakken.

13 likes

Maar de meeste mensen gebruiken ‘normale’ olijfolie denk ik en die heeft een hoger rookpunt. Extra vierge gebruik ik alleen voor dressingen en andere koude bereidingen.

41 likes

Ja dat zal wel inderdaad! Ik heb alleen maar extra vierge in huis haha

3 likes