Stel je persoonlijke vraag #43

Welke situaties ken je in je persoonlijke leven? Dus niet van een influencer of een krantenbericht.

• Iemand die zijn partner dumpte terwijl die persoon ernstig ziek was / lichaam zwaar in de kreukels door ongeluk.
  • Iemand die buiten de deur at, terwijl de partner lag te bevallen / zeer ver in de zwangerschap was.
  • Iemand die op langer termijn van een ā€˜traditionele’ relatie een open relatie maakte en uiteindelijk met de ā€˜nieuwkomer’ er vandoor ging.
  • Iemand die zogenaamd op zakenreis was of regelmatig om andere reden extra naar werk moest, maar op dat moment vreemd ging.
  • Iemand waarvan de partner met de beste vriend/vriendin/x er vandoor ging en hierdoor de vriendschappelijke relatie ook kapot ging.
  • Twee mensen die een succesvolle partnerwissel deden.
  • Iemand uit de middle of nowhere besloot om het roer drastisch om te gooien en daardoor geen plaats meer zag voor de huidige partner in zijn leven.
  • Twee mensen die als ā€˜goals’ werden gezien in een vriendengroep maar onverwacht op een manier uit elkaar gingen die juist niet als voorbeeld dient.
  • Iemand die op iemand anders verliefd werd op werk/hobby en met die persoon er vandoor ging, terwijl er een groot verschil was qua hierarchie (bijv. manager - stagiair)
  • Iemand die op heterdaad betrapt werd op vreemdgaan (bijv. op een festival met iemand zoenen etc, terwijl de partner thuis was).
  • Iemand die voor de liefde emigreerde en uiteindelijk daar nog genaaid werd door zijn/haar partner.
  • Geen

0 stemmers

3 likes

Ome Ali :joy:

2 likes

Denk jij over het algemeen realistisch over relaties, liefde etc? Ik heb de neiging om een soort van intense, romantische, movie-like liefdesrelatie te romantiseren en ook wel te verwachten. En hierboven lees ik dat iemand denkt dat de meerderheid van de heteroseksuele relaties gebaseerd is op dat de man op zoek is naar het vervullen van alledaagse behoeften zoals koken, of dat nou pessimistisch of een realistisch liefdesbeeld is laat ik in het midden.

• Ik sta wel realistisch tegenover liefde/romantiek
  • Ik sta pessimistisch tegenover liefde/romantiek
  • Ik sta optimistisch tegenover liefde/romantiek

0 stemmers

Waar is dat konijn uiteindelijk wel naartoe gegaan?

1 like

jezus dat verschil 21 procent versus 3 procent die zijn partner verlaat is wel significant.

2 likes

Heb jij een favoriet deel van de dodenherdenking?

• Ja bij de dam herdenking, namelijk…
  • Ja bij de Waalsdorpervlakte, namelijk…
  • Nee heb ik niet
  • Ik ben Belg of op andere wijze ignorant en kijk hier nooit naar

0 stemmers

Heb je een MINST favoriet moment bij de dodenherdenking?

• Ja bij de damherdenking, namelijk
  • Ja bij de Waalsdorpervlakte herdenking,namelijk
  • Nee heb ik niet
  • Ik ben Belg of op andere wijze onbekend met dit fenomeen

0 stemmers

1 like

Mijn fave is het muziekje als ze de krans voor de Aziatische slachtoffer leggen en m’n minst favoriete is het middelbarescholiergedicht.

14 likes

Ik vind de dodenherdenking belangrijk, maar het gedicht geschreven door een scholier en het hele gedoe met het koningshuis vind ik toch altijd een beetje ongemakkelijk/cringe eerlijk gezegd.
En tegenwoordig heb je ook dat de nazaten van (nog levende) mensen op video vertellen over wat hun (groot)ouders hebben gemaakt, terwijl de mensen waarover het gaat in de achtergrond in de camera zitten te kijken. Dat vind ik ook wat ongemakkelijk maar dat zal wel aan mij liggen.

20 likes

Ik vind het stuk mooi dat er kransen gelegd worden bij het monument op de Dam door bijv. een kleinkind van bijv. iemand die actief was in het verzet en dat je dan daar muziek bij hoort en een filmpje ziet waarin die mensen hun verhaal vertellen

Oh @LaPetiteRobeNoire dat vind ik juist extra krachtig! Zo van het verhaal wordt doorgegeven aan volgende generaties en die vertellen het

11 likes

Het het middelbarescholiergedicht doet mij altijd terugdenken aan de basisschool toen hadden ze in mijn gemeente een wedstrijd uitgeloofd met uitreiking en het thema was ā€˜oorlog en vrede’. Je kon toen volgens mij of een tekening inzenden (waarschijnlijk als kind uit groep 1 -2) of iets wat je had geschreven (bij voorkeur een gedicht). Ik had ontzettend mijn best gedaan en vond een winnaar echt shit. :sob: Al weet ik ook niet meer wat je precies kon winnen maar veel inzendingen begonnen met de originele opener ā€˜Oorlog en vrede ____’.

3 likes

Me toen ik 24 was :joy:
Andere studie, naar het buitenland, verhuizen, vriend dumpen

4 likes

Ja ik vind dat ook cute! Ook de reclames de hele week al met BNers die het dan over hun opa/oma hebben vind ik mooi 🄹

2 likes

Mijn god. Hoe langer ik op dit forum zit, hoe meer ik begin te vermoeden dat een heteroseksuele relatie gewoon een soort val is voor vrouwen?

21 likes

Was je in een van deze situaties zelf een betrokken persoon

• Ja
  • Nee
  • Misschien

0 stemmers

2 likes

Dat gedicht van een scholier vind ik altijd heel cringe

4 likes

Ja en ook het vertellen zelf eerlijk gezegd, heel weinig mensen kunnen dat echt goed (presenteren/voordragen is natuurlijk ook een vak).
En ik snap helemaal waarom ze dit zo doen, en ik vind het idee ook goed en vind ook dat de uitvoering/het eindresultaat daaraan ondergeschikt is, maar ik vind het alsnog wel ongemakkelijk kijken :sweat_smile:

2 likes

Wij lopen altijd naar de herdenking in de stad. Krijg altijd kippenvel van de intense stilte als je met een groep mensen staat na het taptoe signaal.

6 likes

Oh daar had ik eigenlijk niet eens bij stil gestaan dat dat ook live is op veel plekken.

Is ook wel mooi om eens mee te maken denk ik.

2 likes

Ja maar ik heb al wat

2 likes

Het deel dat jij het gaat analyseren is m’n favo

5 likes