Ik ben vrijwilliger bij de Luisterlijn!
Wat goed! Is dat niet moeilijk af en toe?
Trouwens goed van iedereen die vrijwilligerswerk doet hoor, het stond er een beetje stom 🩷
Ja wel goede dat kinderen lastig te instrueren zijn, daar had ik niet zo bij stil gestaan. Coeliakie geen allergie trouwens, mensen zullen er ook niet een anafylactische shock oid van krijgen zoals met een notenallergie bijvoorbeeld kan gebeuren. Kunnen er alleen heel ziek van worden en je darmen gaan ervan stuk uiteindelijk.
@Oprah ja daar heb je een goed punt. Na 32 jaar gluten eten en nu opeens niet meer heb ik helaas veel te veel tijd gehad om te onthouden wat ik mis
Ik snap je wel en vind het ‘kinderen weten niet anders’ ook niet echt waar. Ik had koemelk en kippeneiwit allergie en had dus een speciaal trommeltje bij de juf waar ik een voor mij goede traktatie kon pakken maar ik vond het echt niet tof dat ik niet mee kon doen en in mijn eentje een soort walk of shame naar de juf moest doen. Nu had dat ook met mijn onzekere en verlegen karakter te maken
Je kunt er toch zelf ook mee stoppen als je het niet wil? Of is het bij jullie verplicht
Zie niet helemaal voor me hoe een baby moet kleien? En anders moet het een paar jaar in een kast liggen wachten?
Iets wat voor alle collegaatjes van je kind kan werken lijkt mij logischer.
Een baby maakt het toch niet uit of het wel of geen traktatie krijgt.
En iets wat voor iedereen leuk / lekker is, is nog best lastig als het een groep van 0-4 jaar is.
Sorry hoor, wat een onzin die traktaties. Helpt alleen maar mee bij een grote troep/afvalberg. Niemand wil die zooi verzinnen of geven en niemand wil die troep in huis krijgen.
En ik zeg niet dat er niks gevierd mag worden, maar we moeten met zn allen minder consumeren en dan krijgt zo’n kind 10x per jaar (geen idee hoe groot een groep is) een fluttraktatie.
Helemaal mee eens. Op sommige plekken is het ook een soort wedstrijd tussen ouders. Niet één kleine traktatie maar een (uiteraard plastic) tasje vol met Actionzooi.
Schaf het gewoon af, vier de verjaardag door te zingen / dansen en laat de jarige een cadeautje grabbelen oid, dan heb je ook een leuk moment.
collegaatjes dit maak echt m’n maandag in één keer goed
Sowieso fucking aso om te laat te komen in de bios.
Had laatst dat er 2 te laat kwamen en de film al begonnen was, maar die gingen nog even uitgbreid selfies maken met flits, dat ik ook denk je bent al te laat, ga dan gewoon stil en rustig zitten ipv nog kletsen en foto’s maken.
Oh dit soort verhalen is precies waarom ik een hekel heb aan naar de bioscoop gaan. Kort samengevat: iedereen doet maar waar ie zin in heeft en ik wil graag die film kijken
Ah ik kan me dat echt wel voorstellen dat het zo stom is als je niet kan mee eten met wat de rest van de klas eet.
Vroeger had ik ook een klasgenoot met allergieën en als er dan werd getrakteerd, kreeg zij een rijstwafel???
dat vond ik altijd wel sneu, want een rijstwafel heeft toch niet echt iets feestelijks / traktatie-achtigs.
Iemand trakteerde laatst dit in kleine bekertjes dus ik liet het aan m’n dochter (anderhalf) zien hoe het werkte. Ik had er 3 op elkaar geplakt en ze trekt zo de bovenste eraf en steekt 'm in dr mond

Eh… ik zou ook denken dat het dit snoepgoed was dus ik snap haar wel :
Manna heet het blijkbaar.
Plakt dat speelgoed vanzelf of gebruik je daar lijm bij.
Haha ja dat dacht ik al!
Met manna kun je dat ook doen want het is gewoon gepofte rijst met een suikerlaagje, dat plakte ook enorm
Het lijkt ook wel erg op maissticks😂
Ik heb weer eens een discussie met mijn vriend. Welk van deze Aziatische dingen eet je weleens (dus niet ooit eens een keer geproefd):
- Natto
- Umeboshi
- Dashi
- Lotuswortel
- Kombu
- Wakame
- Nori
- Kimchi
- Choi sum
- Bok choy
- Gai Lan
- Oestersaus
- Niks hiervan
0 stemmers
Mijn vriend is dus Japans en eet deze dingen minimaal een keer per week, sommigen zelfs iedere dag. Zoals natto iedere ochtend
Mmm volgens mij vond ik dit als kind niet per se heel lekker maar ik heb hier nu niet normaal veel trek in, zo zoet en die structuur!!!