Dit weet ik dus niet. Je kan ook zoveel om de natuur geven dat het belangrijk is om een bepaald evenwicht te handhaven zodat andere dieren niet doodgaan door honger bijvoorbeeld.
We leven nu eenmaal in een omgeving waar ‘natuur’ ook door mensen geschapen is en daardoor is het helaas soms nodig een aantal dieren dood te schieten omdat ze geen natuurlijke vijanden meer hebben.
En ja ik zie het wel als een hobby die mogelijk is juist ómdat je om de natuur geeft. Net als dat er mensen zijn die vrijwillig bomen omzagen op de hei bijvoorbeeld. Dan is het ineens heel nobel en goed, maar dieren doodmaken is net zo goed ‘nodig’ in ons land waar natuur al lang geen echte natuur meer is.
Ik zou het zelf niet kunnen hoor. Een nicht van mij woont niet in NL, maar wel in Europa en heeft een studie gedaan richting natuur en bosbeheer. Heeft als soort van boswachter gewerkt en is nu beleidsmedewerker op dat vlak. Zij en haar man jagen als hobby, maar dus wel puur als beheer. Zijn zeker geen kakkers, eerder alternatief en eten hun eigen geschoten vlees en hebben ook geen koppen aan de muur hangen.
Ik vind ook niet dat je het kunt vergelijken met van die trophy hunters met veel te veel geld die olifanten gaat schieten in Afrika ‘voor de leuk’. Dat vind ik ronduit walgelijk en die mogen wat mij betreft best een ongelukje krijgen ergens met een geweer.