Stel je persoonlijke vraag #48

Dit weet ik dus niet. Je kan ook zoveel om de natuur geven dat het belangrijk is om een bepaald evenwicht te handhaven zodat andere dieren niet doodgaan door honger bijvoorbeeld.

We leven nu eenmaal in een omgeving waar ‘natuur’ ook door mensen geschapen is en daardoor is het helaas soms nodig een aantal dieren dood te schieten omdat ze geen natuurlijke vijanden meer hebben.

En ja ik zie het wel als een hobby die mogelijk is juist ómdat je om de natuur geeft. Net als dat er mensen zijn die vrijwillig bomen omzagen op de hei bijvoorbeeld. Dan is het ineens heel nobel en goed, maar dieren doodmaken is net zo goed ‘nodig’ in ons land waar natuur al lang geen echte natuur meer is.

Ik zou het zelf niet kunnen hoor. Een nicht van mij woont niet in NL, maar wel in Europa en heeft een studie gedaan richting natuur en bosbeheer. Heeft als soort van boswachter gewerkt en is nu beleidsmedewerker op dat vlak. Zij en haar man jagen als hobby, maar dus wel puur als beheer. Zijn zeker geen kakkers, eerder alternatief en eten hun eigen geschoten vlees en hebben ook geen koppen aan de muur hangen.

Ik vind ook niet dat je het kunt vergelijken met van die trophy hunters met veel te veel geld die olifanten gaat schieten in Afrika ‘voor de leuk’. Dat vind ik ronduit walgelijk en die mogen wat mij betreft best een ongelukje krijgen ergens met een geweer.

7 likes

Haha ik woonde vroeger in een co-housing met 5 anderen en als 1 van ons op vakantie of een tijdje weg was verhuurden we die kamer(s). De opbrengsten deelden we omdat we allemaal onze leefruimte (woonkamer) moesten delen met de Airbnb gasten.

Ik heb heel leuke avonden gehad met Airbnb gasten van over heel de wereld. En ook mindere ervaringen natuurlijk.

We hadden het ook via Couchsurfing kunnen doen, maar als we er niks voor kregen was het ons het “gedoe” ook weer niet waard. Dus vandaar ‘twijfel’.

4 likes

Ja tuurlijk ook vooral voor geld, maar ik heb in Frankrijk al diverse keren mensen ontmoet die het echt heel leuk vonden om in contact te komen en daar ook actief wat aan deden (uitnodigen voor een borrel diverse keren meegemaakt). Maar dat waren wel oudere vrouwen in kleine Franse dorpjes, misschien maakt dat verschil?

Zo superveel op het forum zijn vegetarisch, wat goed is uiteraard! Dus ik googelde, en dan dit

Wat blijkt? Volgens de ruimere definitie van ‘geen vlees eten’ kom je op 4 tot 6% van de Nederlandse bevolking (gemiddeld 5%: 860.000 Nederlanders) . 2% van de mensen noemt zich vegetariër. Dit is constant door alle onderzoeken heen.

Dat is echt heel weinig.

Zijn veel mensen in jouw omgeving vegetarisch?

• Ja allemaal
  • Een grootste deel wel
  • Het grootste deel niet
  • Niemand
  • Anders?

0 stemmers

1 like

Ik ken er echt maar 2 die vega zijn. Is ook een stel. Heb wel wat meer mensen om me heen die 1 a 2 keer per week vleesvrije dagen hebben. Wij thuis ook. In mijn werkveld is de helft vega denk ik. Ligt ook denk ik aan waar je woont en in wat voor een vriendenkring je je bevind.

3 likes

Ze zullen er vast zijn. Ik ken ze niet.

5 likes

Is het niet zo als je zegt dat je vega bent je vegan eet? Dus niet vegetarisch.

Dan ben je een vegan toch? En niet vega?

6 likes

Ik bedoel meer als mensen zeggen in Nederland ik ben vega, dat ze dan vegan eten. Maarja ik weet het ook allemaal niet :joy: heb 1 vegan vriendin en wat vegetariers in mn omgeving. En die vriendin zegt dus altijd dat ze vega is.

Eet jij veganistisch?

• Nee
  • Ja

0 stemmers

Oh de mensen die ik ken noemen zichzelf vegan als ze veganistisch zijn. En vega als ze vegetarisch zijn. Dat was ook wat ik net bedoelde haha.

9 likes

Ja ik zal mn vriendin corrigeren haha

Zou je wel in de toekomst vegan willen eten/zijn?

• Ja
  • Nee geen behoefte aan
  • Misschien/twijfel

0 stemmers

2 likes

Nou ja, willen is niet helemaal het goede woord. Het is wat mij betreft meer moeten, voor het milieu. Want op dezelfde manier blijven eten zoals we nu met z’n allen doen gaat denk ik op redelijk korte termijn niet meer kunnen.

7 likes

Kleiduiven schieten is dan misschien wel wat, maar dan op die schijfjes ipv echte

1 like

Dus het is eigenlijk vrijwilligerswerk!

5 likes

Ik dacht even dat dit een reactie was op de poll van @Eddie :grimacing:

66 likes

Hahahaha ja ik ook ik had het pas door bij deze post

2 likes

Waarschijnlijk uit overlevingsdrang uiteindelijk wel? Maar het lijkt mij zo verschrikkelijk en ik zou enorm moeten kokhalzen dus de vraag is dan of ik iets zou binnenhouden.

Net zoals dat verhaal over die man die zijn eigen arm eraf had gesneden toen hij vast zat. Is overleving en je denkt anders
Dit was 127 hours btw

4 likes

Ik eet voor mijn gevoel elk jaar steeds minder dierlijke producten, dus misschien dat ik ergens in de nabije toekomst toch wel bewust/onbewust, vega/vegan zal worden. Ik ben alleen wel gek op kaas en kan me niet voorstellen dit nooit meer te eten, maar dat zei ik vroeger ook over kip… dussszzz.

2 likes

Ik vond dat echt indrukwekkend, hoe gedreven iemand kan zijn om te overleven. Ja zo alleen doodgaan in een fuckin grot wil je ook niet. Wat moet hij een pijn hebben gehad zeg.

Als je je moet voorstellen dat je vast zit in een grot, je enige redding is je eigen arm amputeren. Zou jij dat kunnen denk je?

• Nee joh ik zou langzaam doodgaan
  • Ja sowieso
  • Ik denk dat ik uit pure wanhoop ik het zou kunnen

0 stemmers

4 likes