Stel je persoonlijke vraag #49

Omdat het niet zo confronterend is. Een vriendin van mij is nu na 8 jaar intensief dagelijks praten, het contact aan het laten doodbloeden en ik denk alleen maar “oke, als je niet meer wilt prima” Ik snap nooit waarom mensen zoiets juist zo erg vinden, de boodschap is toch gewoon lekker duidelijk. Verder vind ik confrontaties veel erger, heb liever dat iemand iets laat doodbloeden dat dat ze gaan uitleggen waarom ik niet meer geschikt ben voor de vriendschap

Oh sorry, zie nu pas dat ik spuit 11 ben

12 likes

Ik ken iemand die het gebruikt heeft, gaf wel resultaat maar uiteindelijk niet helemaal het gewenste resultaat.

2 likes

Its me :raising_hand_woman: wel op doktersrecept. Viel er in korte tijd redelijk wat mee af, maar het effect was vrij snel weg en toen kwam ik alles weer aan :joy:

Omg volgens mij ben ik dit helaas geworden door de jaren heen. M’n hele lichaam schud letterlijk heen en weer als ik nies. Qua geluid valt het juist wel weer mee.Toen ik m’n schouderblad en rib gebroken had was ik zo als de dood om te niezen. En ik nies doorgaans overal bijna dagelijks en toen wonderbaarlijk maar 2 keer in 6 weken.

Oh en tijdens corona en met je mondkapje en dan moeten niezen was ook zo kut.

2 likes

Ja, ik had de eerste 3 maanden bijwerkingen en die stopten en tegelijkertijd stopte de werking ook. Ben toen moeten stoppen vanwege leveringsproblemen en daarna weer begonnen maar had helaas geen effect meer.

Ik zat weer op een veel te hoog bmi en heb vorig jaar een mini gastric bypass gehad waarmee ik nu bijna op een gezond gewicht zit! Dus daar heel blij mee haha.

10 likes

Ik heb het gebruikt maar naar 2 a 3 maanden gestopt. Want ik kreeg verschrikkelijke pijnaanvallen in mijn buik en maag. Je moet het ook minstens 1 jaar gebruiken en liefst 1,5 jaar.

1 like

Wat zijn dingen die je (vrijwel) dagelijks doet?

• Mediteren
  • Sporten
  • Wandelen
  • Bakken
  • Flossen/stoken
  • Dagboekje bijhouden
  • Poepen
  • Lezen
  • Podcast luisteren
  • Seksen
  • Forummen
  • Doomscrollen
  • Niets van dit alles

0 stemmers

2 likes

Wandelen als in een wandeling maken of naar de supermarkt oid. Lopen? Denk dat je dat 1e bedoelt haha

2 likes

Forummen :handshake: poepen

20 likes

Ja wat je zelf onder wandelen vind vallen! Ik vind naar de supermarkt ook al tellen hoor

5 likes

Ken wel artsen die het als side job voorschrijven

1 like

Oh ik dacht al wat maken veel forummers elke dag een wandeling.

Hoevaak maak jij een wandeling, dus niet dat je ergens naartoe moet lopen maar puur voor je plezier? Gemoedstoestand/rust/whatever

• Gewoon nooit
  • Elke dag
  • Wekelijks
  • Maandelijks
  • Een paar keer per jaar

0 stemmers

Een aantal zomermaanden wonen in een klein huisje, op een prachtige plek in de natuur, aan het water. Geen wifi, wel relatief vlakbij een stad. (even ervan uitgaande dat je niet thuis werkt oid)

• Heerlijk, sign me up
  • Mwoah, als het moet
  • Absoluut niet

0 stemmers

2 likes
Heb jij vroeger aan elkaar leren schrijven
  • Ja
  • Nee
  • Weet ik niet meer

0 stemmers

Schrijf jij nu nog aan elkaar?
  • Ja!
  • Nee
  • Ik heb dat nooit geleerd

0 stemmers

Voor wie kinderen heeft of er mee werkt oid

Schrijven jouw kinderen nu op school aan elkaar
  • Nop
  • Jep
  • Geen idee
  • Ik wil stemmen

0 stemmers

3 likes

Het liefst het hele jaar

3 likes

Tot en met groep 7 moeten ze lusletters schrijven. Maar het boeit mij te weinig dus ik handhaaf eigenlijk niet in de klas

Oh man ik heb een ex met een harde nies EN een harde snurk.

Mijn leven is nu beter.

3 likes

Heb het geleerd, maar kan het niet, ziet er niet uit als ik aan elkaar schrijf. Was ook de laatste in de klas die een vulpen kreeg omdat ik het gewoon niet kon. Ik kan los/blokletters wel mooi/netjes schrijven, dus vond het als kind al stom dat het perse aan elkaar moest.

3 likes

Nou heb me er dus ook niet veel mee bezig gehouden dus misschien zijn er andere leerkrachten die hier beter antwoord op kunnen geven maar wat ik ervan weet is dat het vloeiend schrijft, je hoeft je pen niet van het papier op te tillen en dat scheelt energie. Daarom is er ook een juiste pengreep en een bepaalde zithouding, allemaal om het schrijven zo makkelijk en vloeiend mogelijk te maken, minste kans op kramp.

Juiste pengreep handhaaf ik wel trouwens maar dat is zo moeilijk om aan te leren als je eenmaal de verkeerde hebt geleerd

4 likes

Ik weet dat ze bij de school waar ik werk als scholen waar onze kinderen zitten er juist vanaf zijn gestapt vanwege nadelen. Maar natuurlijk zeggen ze vooral die in de ouderavond hahaha want dat was hun keuze😛

Samenvatting

Dat zou dan zijn dat kinderen met blokschrift sneller beter leren schrijven.
dat het aan elkaar schrijven fijn motorisch heel veel vraagt, en dan kinderen die het cognitief wel kunnen (groep 3 stof zegmaar) maar fijn motorisch niet, het niet belemmerd. Want je wilt dat de aandacht tijdens spelling bijv uitgaat naar spellen en niet “hoe maak ik die ingewikkelde hoofdletter H”.
Dat kinderen uiteindelijk toch afstappen ervan, want bij geen enkele volwassene houdt dit aan, alleen dan gaan ze dus een eigen handschrift fabriceren wat minder leesbaar is. Dus dan liever meteen in 1x goed blokschrift aanleren.
En dat ze al zoveel moeten leren en dat ze dan dus maar 1 letter voor de “t” hoeven leren. Want de schrijf t lijkt niet op de lees t zegmaar.
En een voordeel van aan elkaar zou zijn dat sommige letter wisselingen (zoals b en d) minder snel gemaakt worden omdat ze totaal niet op elkaar lijken in aan-elkaar-schrift

2 likes