Stel je persoonlijke vraag #50

Heb jij een strafblad?
  • Ja
  • Nee

0 stemmers

5 likes

Hahaha ja wilde het niet zeggen maar ik dacht: hoe dacht je überhaupt dat deze vormeloze jurk in de kleur ‘jute zak’ leuk zou zijn, dat ligt niet aan het linnen :joy:

5 likes

Nav posts over wuppies in wjekw: weet jij waar de naam wuppie voor staat?

• Ja
  • Nee
  • Ik dacht dat ik het wist, maar toen ik de spoiler bekeek bleek ik het fout te hebben

0 stemmers

Het staat voor World Unique Promotional Product Identity & Emotion, vanuit een nummer van Vader Abraham

3 likes

Daar gaat het toch ook over? :sweat_smile:

10 likes

Het is een backroniem, dat betekent dat die interpretatie zelf is verzonnen.

17 likes

Misschien een gekke vraag maar, hoe kun je weten of je een strafblad hebt? Krijg je dat zwart op wit per post?

Context, toen ik 18 was ben ik gepakt voor het rijden op een snorscooter zonder rijbewijs. Dit is een misdrijf, want rijden zonder rijbewijs. Hier heb ik een geldboete voor betaald. Volgens mij was dit rond de 230 euro. Maar geen idee of ik nu een strafblad heb? Kan iemand vertellen hoe dit werkt.

3 likes

Ik vind je afbeelding van de wuppies echt super, zie ook hoe schoon die witte is :sweat_smile:

2 likes

Volgens mij is rijden zonder rijbewijs geen misdrijf maar een overtreding. Maar die komen ook op je strafblad. Geen idee hoe lang het geleden is in jouw geval maar volgens mij vervallen dit soort vergrijpen wel van je strafblad na verloop van tijd. Volgens mij kan je trouwens bij het ministerie van justitie wel je strafblad (justitiële documentatie) opvragen.

5 likes

Dankje, het is inmiddels meer dan 15 jaar geleden dus was ook benieuwd naar het verjaringstermijn (als deze er al is) maar kan hier nergens een eenduidig antwoord op vinden. Werd getriggerd door de vraag ‘heb je een strafblad’ omdat ik me afvraag hoe je dus kan weten of je een strafblad hebt. Kan me voorstellen als je daadwerkelijk berecht bent dat je het wel weet, maar in al die andere gevallen? Destijds werd de boete bepaald door het openbaar ministerie dus dacht dat het dan een misdrijf was? Anyhow onduidelijk, mocht iemand hier meer van weten ben ik benieuwd hoe het zit.

1 like

Wat @Mar22 zegt klopt. Als je het zeker wil weten kun je idd het uittreksel opvragen. Wat jij hebt gehad heet een transactie en dat komt wel op je strafblad maar zou, als je x tijd daarna (ik weet niet precies hoe lang, 10 jaar mss?) geen strafbare feiten pleegt, er ook weer af moeten zijn.

Edit: volgens deze link na 5 jaar Hoelang blijft een strafblad bewaard? | Strafblad | Justitiële Informatiedienst (overtreding, geldboete)

3 likes

Joepie, kan niet wachten tot mensen nog meer in de weg staan in het midden van de winkel omdat ze die QR-codes aan ‘t scannen zijn met hun telefoon.

4 likes

ik ga stuk sorry hahah zo droog

13 likes

Is het misshien pas vanaf een boete met een bepaalde hoogte dat je een strafblad krijgt. Dus dat het via de officier van justitie gaat. Lijkt mij dat als je een strafblad had je dit ook wel was verteld.

2 likes

Dit kan je opvragen

3 likes

Haha ja zie nu echt dit voor me:

54 likes

Kost dit geld? Kan dat niet terugvinden maar ben wel benieuwd eigenlijk.

1 like

Kun jij nu besluiten dat je morgen niet gaat werken?

• Nee zo kortdag lukt niet hoor
  • Ja geen probleem
  • Mwah met veel moeite misschien

0 stemmers

Welke emoji gebruik jij vaker?

• :smiling_face_with_three_hearts:
  • :kissing_heart:

0 stemmers

Wist je dat als je op die drie puntjes klikt dat je dan alle (in dit geval 31 more) likes ziet?
Scherm­afbeelding 2024-06-26 om 10.37.46

• Ja duh
  • Wow nee

0 stemmers

1 like

Maar alleen omdat ik heel vaak per ongeluk er op klik als ik iets probeer te liken (en dan vervolgens op ‘bericht melden’).

5 likes

Ik ben bij 3 plaatsen geweest maar dat mag ik niet invullen :broken_heart:

8 likes

Ohhh kak! Ik maak hem opnieuw

2 likes