Ja ik vind het in Nederland ook niet per se nodig, hoewel ik zowel sochtends als savonds douchen wel echt lekker vind, maar moet zelf met zoveel douchen (ik douche dan ook veel te heet) me ook steeds insmeren en daar heb ik dan weer weinig zin in. Dus ik doe het eigenlijk vrijwel altijd maar 1x per dag.
Maar als ik nog naar een restaurant ga of afspreek dan douche ik vaak wel een keer extra voor ik ga.