Hoe spreek jij onderstaande koekjes uit?
- Op zān Hollands, dus Diegestievuhs
- Op zān Engels
- Anders
0 stemmers
Hoe spreek jij onderstaande koekjes uit?
0 stemmers
Ik heb dit wel vaker gehoord en op het eerste gezicht vond ik dit altijd wel een goede tip, maar ik denk dat het toch wel ingewikkelder is dan dat. Er zijn ook kinder geheimpjes die prima zijn, zoals een vriendinnetje vertelt dat ze verliefd is op een kindje uit de klas, oma die je extra lang laat opblijven of je broertje dat stiekem een extra snoepje gepakt heeft toen mama niet keek. Dat zijn ook geheimen en dat lijkt me juist prima voor een kind om te hebben.
Het blijft denk ik een lastig onderwerp, want het kan voor jonge kinderen soms best moeilijk zijn om onderscheid te maken tussen geheimen en wat leuke geheimen zijn en welke niet, maar ik vind hoe @Shaaar het uitlegt eigenlijk wel heel goed.
ik denk ādigestiefsā! dus een soort zelfbedacht meervoud van digestief
Haha
Ik heb jarenlang bij de Ah gewerkt, en heb zoveel variaties voorbij horen komen.
Ik werk voor het eerst in het onderwijs dit jaar en alles ligt gewoon 6 weken plat. Dus had 35 mails ofzo.
Eerder in vorige banen altijd wel 150 of meer.
Ja dat mag je natuurlijk vinden, het is voor kinderen wel heel duidelijk om te herkennen als āfoutā als er geen einddatum is.
En een geheim snoepje van je oma hoef je niet de rest van je jeugd geheim te houden hoop ik.
Maar aan de dingen die ik noem zit voor jonge kinderen toch ook niet echt een duidelijke einddatum?
Dat maak jij er als volwassene uit op maar ik vraag me af of dat voor een jong kind zo duidelijk is.
Ik had het over kinderen, geen peuters of kleuters.
Koekie
Als in: moet je een koekie?
Ik spreek dit op zijm Frans uit en ik weet eigenlijk niet waarom
Dan is er dus van alles āfoutā want er zijn genoeg geheimen zonder einddatum die je kind vroeg of laat gaat hebben. Je wilt een kind toch niet onnodig bang of ongerust maken? Of schuldgevoelens laten hebben als het toch besluit iets te verzwijgen? Ik snap echt dat je als ouder probeert je kind weerbaar te maken tegen het ergste leed, maar ik denk dat men er in dit gesprek ook aan voorbij gaat dat een kind dat misbruikt wordt door een volwassene altijd in een ongelijke positie zit, dat heel vaak prima duidelijk is dat een kind het niet wil (nog los van dat dat er niet toe doet) en dat die volwassene manipulatief is. Daar weer je je kind niet tegen met snelle tructjes en strategieĆ«n zoals einddata op geheimen.
Die-zjes-tiev-us.
Jij weet wat ik bedoel veel beter te verwoorden dan ikzelf.
Sinds wanneer zijn peuters en kleuters geen kinderen? Ik dacht gewoon alles onder de 18 is kind, en daarin heb je dan weer ondercategoriƫn als peuters, pubers, etc.
Didjestif
Verkade
Yes! Top dog. En dan post ik mijn kringloop aankopen soms ook nog braaf in het andere topic
Side note: Aantal e-mails heeft niet zo veel te maken met of je wel of niet onmisbaar bent.
Wil jij een fatbike?
0 stemmers
Ik stem zelf op anders
Zou er opzich wel 1 willen voor de heb, maar vind het het geld niet waard. Mocht ik er 1 krijgen of ineens veel geld overhebben zou ik het wel geinig vinden