ik wist niet dat dat kon wow
Hoe ziet jouw leeshoekje eruit?? Welke kleur verf moet ik ervoor kiezen??
Wat kan ik nog meer kopen om me af te leiden van de leegte van mijn bestaan??
Dat herinnert me eraan dat ik ook een hekel heb aan het concept “hoekjes” in een inrichting. En al helemaal aan “styling” van “hoekjes” met “accessoires”
haha lol, ik zeg ook niet dat het niet “gewoon” hobby’s zijn, maar wel dat ik het niet zo zie (voor mij)/het voor mij niet passend voelt het een mijn “hobby” te noemen.
ik lees graag en ik sport graag maar ik zie het allebei ook een beetje als dingen die “moeten”, waar ik wel plezier aan beleef maar die ook goed voor mij zijn en op een bepaalde manier nodig, ofzo? voelt voor mij om eerlijk te zijn ook een beetje als studeren ofzo als het kon zou ik m’n hele leven studeren maar dat voelde ook niet als een hobby
@EllaFitzgerald nu ik erover nadenk, mijn associatie met hobby is denk ik als je iets doet zonder dat je er enige verwachting bij hebt of eisen aan stelt of iets, dat het eigenlijk gewoon tijdverdrijf is? zoals dat ik laatst ben begonnen met schilderen en dat is dan echt iets dat ik leuk vind om te doen maar waarbij ik geen enkele verwachting heb in de vorm van resultaat oid. dat zou ik dan wel een hobby noemen voor mezelf en natuurlijk word je wel beter als je iets langer doet, maar dat dat niet het doel is ofzo? i dunno
disclaimer: dit is mijn associatie
Mijn moeder vertelde dat ze vroeger door de leraar met een liniaal/stok werd geslagen op haar linkerhand zodat ze rechtshandig werd
Is dit het meest bizarre wat jij in je leven hebt gehoord?
- 100%
- Wel een van de meer bizarre dingen
- LOL, nee natuurlijk niet
0 stemmers
omg ja ik wist wel dat zulke dingen vroeger gebeurde, echt heel raar. maar ik ging er eigenlijk vanuit dat @kaworu daar te jong voor is
Ja ik vind voetbal bijv wel mijn hobby want dat doe ik puur omdat ik het leuk vind en is daarnaast ook nog een sport. Ik ga ook naar de sportschool maar dat vind ik eigenlijk niet echt leuk maar doe ik omdat het goed voor me is. Heb vandaag ook alweer m’n hele huishouden gedaan omdat ik as we speak het naar de sportschool gaan weer eens zit uit te stellen. Dus ja sporten kan in mijn ogen een hobby zijn maar hoeft niet per se.
Ga jij naar de pedicure?
- Ja, om medische redenen
- Ja, om schoonheidsredenen
- Nee maar wil ik eigenlijk wel
- Gewoon nee
0 stemmers
Laatst één gebeld, kon ik over 3 maanden een afspraak maken. Nou laat maar dan.
Ik had altijd snel een likdoorn dus ging iedere 6 weken. Sinds ik barefoot schoenen draag heb ik dit probleem niet meer. Maar ik vind m’n voeten zo fijn en mooi na de pedicure dus ik ga wel graag.
Eigenlijk alleen vlak voor vakantie en in de zomer
Ik vind het echt bizar dat mensen dan een sport doen die ze niet leuk vinden. Waar haal je die motivatie dan vandaan
In mijn sportschool hebben ze ook zo’n collectie supersonische apparaten en dat kun je dan in twintig minjten doen en dan zou je evenveel doen als andere mensen in een uur ofzo? Daar zitten echt altijd de meeste dode en chagrijnige figuren op.
Ja ik vind het zelf ook jammer dat ik de activiteit zelf niet leuk vind. Maar het effect (lichamelijk en mentaal) erna en de adrenaline zeg maar vind ik wel heeel fijn. Was ik maar van mezelf een mega sportief persoon. Wandelen vind ik wel leuk trouwens, maar kracht of cardio moet ik me wel echt even over mezelf heen zetten.
Edit: tegenover 1 van mijn favo terras/ barplekken is nu zo een fancy koffie/wielrenwinkel geopend. Dus dan zie je continu mensen in vet lelijke (maar volgens mij ook superdure) pakkies met klikschoenen en padding en dan ben ik wel jaloers op dat blije samenhorigheidgevoel als ze daarna weer samen die fiets van dat rek pakken.
Bij mijn Jumbo is er een spaarkaart voor de controle. 6 zegels krijg je een pak gratis stroopwafels.
Ik ben rechtshandig, maar sommige dingen doe ik automatisch met links.
Ja dit. Ik heb laatst een video van een vogel in het bos gemaakt. En toen met een screenshot door Google lens gehaald om de soort te achterhalen en het was een zanglijster. Dat vervolgens aan mijn vriend laten zien en dat is wel echt iets dat ik tien jaar terug niet had gedaan denk ik.
Hebben jullie vaak diepe / filosofische gedachten over het leven etc.?
- Vrij regelmatig
- Af en toe weleens
- Bijna nooit
- Heel vaak
0 stemmers
Voor de mensen die een soort samengestelde vriendengroep met meerdere stellen hebben
- Wij roddelen onderling wel eens over welke stellen we denken dat ze uit elkaar gaan
- Nee wij doen daar niet aan
0 stemmers
Wow, vet toevallig heb ik deze vandaag voor het eerst gezien in het wild Zooo mooi en zeker wel een vogel. Een paar maanden terug ook kiwi’s gespot en die zijn ook zo bijzonder op te zien.