Nou ik denk dat het bij iedereen zo is dat dingen die je met je volle aandacht en concentratie doet beter blijven hangen dan dingen die je doet terwijl je er maar half bij bent omdat je tegelijk met veel andere dingen bezig bent in je hoofd. Alleen mensen met ADD zijn bijna altijd ondertussen bezig met heel veel andere dingen.
Ik moet voor mijn werk veel intensieve gesprekken met mensen hebben, en ik merk wel dat dat me uitput. Ben er wel wat meer aan gewend, toen ik begon met werken moest ik echt even gaan liggen als ik thuiskwam en kon ik het echt een tijdje niet hebben als iemand dan met me wilde praten. Daar ben ik wel iets meer aan gewend, maar ik blijf het wel intensief vinden. En als ik met een vriendin ben, vind ik het altijd fijn, maar ook wel weer prettig als ze weer weg is en ik niet hoef te praten. Een paar dagen met een vriendin zijn vind ik erg lastig omdat ik het gevoel heb dan geen mogelijkheid te krijgen tot recuperatie, maar gelukkig houden mijn beste vriendinnen daar wel rekening mee.
Ik denk dat iedereen dat wel in enige mate heeft ,maar dat wisselt per persoon. Het past wel bij ADD, maar wat nou ADD trekken zijn en wat persoonlijkheid vind ik altijd moeilijk aan te geven. Ik ben er zelf totaal niet voor om alles maar op een âstoornisâ te gooien. Ik ben gewoon wie ik ben, en dit zijn dingen waar ik rekening mee moet houden.