Dat durf ik je niet te zeggen, je zou als test een keer een hergeschreven tekst er doorheen kunnen gooien.
Heeft iemand van jullie ooit een scriptiebegeleider ingehuurd voor het helpen met het schrijven / controleren / feedback geven voor een masterthesis? Ik ben begonnen met mān onderzoeksopzet en ik merk dat ik het heel lastig vind en ben aan het nadenken om een externe in te huren. Alleen twijfel ik een beetjeā¦
Ik heb dit als heeeel fijn ervaren. Gewoon iemand van ābuitenafā om mee te kunnen sparren is zo prettig!
Kun jij mij er meer over vertellen? Hoe vaak per maand had je contact, in wat voor vorm? Wat betaalde je ongeveer per uur, hoe heb je diegene gevonden enz ?
Zeker!
Ik weet niet meer wat ik heb betaald, het is best een hele tijd geleden namelijk.
Een neef van een van mijn vriendinnen deed scriptiebegeleiding naast zijn werk dus ik heb hem via-via gevonden.
We hadden eenmaal per 3 weken/maand contact en tussendoor mocht ik hem ook mailen of bellen als ik vragen had. Ik vond dat wel heel fijn. Vaak had ik tussendoor een kleine vraag en dan is het fijn dat je niet meteen hoeft te wachten tot de volgende meeting.
Voor de meeting stuurde ik altijd mijn stukken door zodat hij ze door kon lezen en alvast feedback kon geven.
Wij hebben altijd via Skype afgesproken. Dat was prima!
Sorry ben even een one issue forummer maar ik ben ZO zenuwachtig voor mijn mondeling zometeen. Als ik het haal ben ik gewoon afgestudeerd š„¹
Dit is hopelijk de laatste keer dat ik de kracht van het forum zal aanroepen voor studieresultaten
Succes!!! Je kunt het!
You got it
Succes!
Update: ik ben afgestudeerd!
Gefeliciteerd!!
Yes, wat goed! Gefeliciteerd
Van harte!
Gefeliciteerd!
Weet iemand een plekje in het Wibauthuis (hva) waar je echt goed kan studeren? Er zitten altijd overal luide mensen of mensen die continu langslopen
Ik zocht op het forum naar āopen universiteitā maar ik kwam niet veel recents tegen, dus daarom plaats ik hier een bericht Ik ben namelijk onlangs afgestudeerd aan de OU en heb nu mijn bachelor bedrijfskunde! Dus als iemand vragen heeft of wil kletsen, hierbij dus.
Moet toegeven dat ik tijdens mijn studie hier vaak heb meegelezen, op afstand/virtueel heb je nl. geen standaard studie-ervaring, dus ik zocht het online een beetje op.
Pff ik ga binnenkort afstuderen en heb alvast het aanmeldformulier ingevuld. Er waren twee onderwerpen die de organisatie door mij wilde laten onderzoeken, maar een daarvan vonden zij het belangrijkst. Ik heb toch voor optie b gekozen, omdat ik a niet interessant vind en ook niet logisch vind. Dit heb ik vriendelijk uitgelegd per mail. Krijg ik nu een nogal kattige mail terug dat optie b helemaal geen optie b is en zij alsnog optie a willen. Ik heb er nu al geen zin meer in. Voor de mensen die afstuderen of afgestudeerd hebben, hoeveel inspraak had jullie organisatie op jullie onderwerp? Is her gebruikelijk dat de organisatie hierin het volledig het voor het zeggen heeft?
Ik weet niet bij welke (onderwijs)instelling je afstudeert. Ik mocht (universiteit, faculteit der letteren) het onderwerp van beide mastertheses zelf bepalen. Ik weet van mijn broertjes (faculteit der rechten en faculty of science) dat ze respectievelijk konden kiezen uit een lijst van onderwerpen van wat de faculteit onderzocht wilde hebben (recht) en meedraaien met een eigen kleiner onderzoek in een groot overkoepelend onderzoek van een professor, die als het ware zijn deelvragen door masterstudenten en promovendi liet onderzoeken (scheikunde).
Het kan dus heel erg verschillen!
HBO! Dus bij een organisatie zelf. Ik weet niet echt wat gebruikelijk is en doe zo n onderzoek liefst een beetje zelfstandig zonder te veel voorschriften. Maar ik heb nu al een gevoel dat ze het onderzoek echt willen sturen, wat ook fijn kan zijn maar ik weet niet hoe ik dat vind.
Zou je een compromis kunnen voorstellen: dat je wel onderzoek doet naar wat voor hen relevant/een prioriteit is, maar dat je zelf op je eigen manier (binnen de standaard afstudeerkaders natuurlijk) het onderzoek uitvoert?