Taalergernissen

5 bier

7 likes

Ik vind dit ook echt de lelijkste fout die er is en ik krijg er gewoon echt oogpijn van. Wie heeft er ineens bedacht dat we geen meervoud meer is? Gebeurt ook alleen bij zwakke werkwoorden.

De rede daarvoor is / geen goede rede

Bewijze van spreken

Enalaatste

6 likes

Nog steeds dat mensen het verschil tussen na en naar niet weten. Het doet gewoon pijn aan mijn ogen en hersenen en mijn gehele lijf.

16 likes

Ja dit vind ik ook echt walgelijk en ik zie dit steeds vaker :sob: :sob: :sob:

1 like

het woord ‘wonderlijk’

ik word er gewoon een beetje misselijk van elke keer als ik het hoor. misschien komt dat door gijs groenteman die het in zowat elke zin gebruikt en het daardoor zo’n lege term lijkt.

1 like

Brr ik hoor het hem zo zeggen met dat temerige toontje.
Thanks for nothing Gijs.

2 likes

nee mijn grootste pet peeve is toch wel ‘hij wilt’ hoor
ohja en ‘error in mijn hoofd’ vind ik ook echt verschrikkelijk trouwens, plz stahp

5 likes

Deze week weer een aantal klassiekers tegengekomen:
van te voren
enigste
hardstikke

@Fukaeri Ik vind dat juist een mooi woord, maar misschien helpt het dat ik al heel lang geen Gijs meer geluisterd heb haha. Maar ik heb dat bijvoorbeeld ook bij klaarblijkelijk, aanbiddelijk, tamelijk, opmerkelijk. Klinkt in mijn hoofd heel chic

1 like

joggingsbroek

Waar komt die rogue s vandaan?

8 likes

Ik heb dat woord laatst gebruikt in een post hier en was echt even bang dat je mij hiermee bedoelde, maar heb het gecheckt en ik was het gelukkig niet

4 likes

Nee man jouw mond is raar.

3 likes

Ik las vandaan “mitsdien”???

En aktie ipv actie. Dit was geschreven door een jong persoon dus dan snap ik dat echt niet.

2 likes

Iemand die ik ken met “coaching” ambities probeert een zeer dure retraite te verkopen en postte vandaag:
Ik hoor vaak vrouwen zeggen: " Maar ik heb
het budjet niet". Ik begrijp die gedachtengang “budjet gewijs” en ik herken het ook heel erg.
Maar soms voel je een roep om toch ergens te willen zijn. En heel vaak negeren we deze door onze gedachten als "Ik kan dit nu niet finantieel…

Snap niet dat je bij twijfel deze woorden niet even opzoekt of het laat nalezen. Aangezien het voor haar toch haar werk is…

1 like

Niks raars aan toch.
Over mits gesproken…ik hoor mensen soms ‘mits’ en ‘tenzij’ door elkaar halen. Vind het zo maf dat je juist die woorden die zo tegenovergesteld zijn door elkaar haalt.

3 likes

Inderdaad.
Collega schreef van de week: “Ik ben deze week alleen online aanwezig, mits de situatie verslechterd”.

7 likes

Ik ken mitsdien niet!

8 likes

Mensen die lichtjaar zeggen als ze het over tijd hebben.

4 likes

Het is echt extreem archaïsch, heb het nog nooit iemand horen gebruiken

3 likes

Same. Is het dialect @Pininhetweb & @Lemongrab? En wat betekent het dan precies? Kom er niet uit… Ik krijg er “toenstraks” vibes bij.

2 likes