Taalergernissen

Oh ik haat dit! Het klinkt ook als een anglicisme. Voor mijn gevoel zou je “ik rij in een Volvo” moeten zeggen. Maar het is inderdaad pocherig.

1 like

Klinkt als reclametaal vind ik!

3 likes

Ik stem vvd :nerd_face:
vind ik van hetzelfde kaliber

2 likes

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Waar erger je je aan? #17

haha ik denk dat je het verkeerde bericht hebt aangeklikt @Nescio want die taalergernis is er nog

Ik hoor steeds vaker de uitspraak ‘naar de getver’ en ik geloof dat ik nog nooit zoiets afschuwelijks heb gehoord.

6 likes

Weet je wie ik dit hoorde zeggen? Wappie Isa. Weten jullie die nog? Die had weer eens een podcast gemaakt. Nou heeft die sowieso een vreselijk taalgebruik, maar deze viel me ook weer op.

Haha snap ik heel goed!

Ik gebruikte dat alleen als ik echt uit uit ging incl afterparty’s en illegale middelen, daar vind ik het wel echt de perfecte beschrijving voor tbh (en dat was ook wel 15 jaar geleden :sweat_smile:)

4 likes

Maar dan nog vind ik ‘naar de tering’ oid nog minder erg…

1 like

Inderdaad! De getver? Dat is helemaal geen zelfstandig naamwoord!

1 like

Komt denk ik van Sluipschutters. Maakt het niet minder erg of fout overigens.

2 likes

Een lief sommetje, beter zo?

3 likes

dit is echt een reversed taalergernis want door vooral @EllaFitzgerald ben ik me nu extreem bewust van ‘nog nooit op’ en nu zeg ik het niet meer terwijl in mijn regio (rotterdam) echt iedereen het zegt. en nu zit ik alwins eetvideo’s te kijken en hoor ik het de hele tijd bij hem hahaha

3 likes

Op De App heb je zo’n reclame voor Vaseline met een chick die iets zegt als: ‘Ik doe eerst even mijn lipjes insmeren.’ ‘Doe insmeren’ vind ik al naar maar ‘lipjes’ maakt het echt af.

7 likes

Reinigen klinkt als je gezicht wassen met industriële zeep

7 likes

Dat er nu ineens ook overal spaties tussen schuine strepen staan: Londen / Parijs.

4 likes

Zo irritant inderdaad! De beeldbank op mijn werk doet dit nu en iedereen neemt dat natuurlijk klakkeloos over. Moet ik al die spaties er vervolgens weer uitvissen…

1 like

Ik ook, vind het er ook mooier uit zien 🫣

4 likes

Dan gebruik jij misschien ook wel veel spaties?

1 like