Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Als je in de app linksboven op die 3 streepjes klikt opent een soort menuutje, daar zou je als het goed is een andere agenda aan kunnen vinken. Had je dat al geprobeerd? Ik zie zo niet hoe je in de app nog een agenda toevoegt…

Mijn iPhone is 3,5 jaar oud en de batterij begint erg slecht te worden. Moet nu 2 keer per dag opladen. Heeft iemand ervaring met een nieuwe batterij bij Apple winkel er in laten zetten? Zie op internet staan dat je telefoon dan 7 dagen kwijt bent.

De telefoon zelf werkt nog prima en vind het zonde om een hele nieuwe telefoon hiervoor aan te schaffen.

Ik heb echt al best vaak mijn batterij laten vervangen bij de genius bar in de apple store zelf en de telefoon was altijd binnen een paar uur al klaar. Nooit ook iemand daar horen zeggen dat het enkele dagen zou duren.

1 like

Als je hem in een Apple Store laat vervangen (op afspraak) is dat echt zo gepiept dus misschien is dat nog een mogelijkheid? Als je buiten je garantie zit, kan je overigens ook gewoon overwegen om een niet-Apple batterij erin te laten zetten. Dat kan volgens mij in elk dorp tegenwoordig wel bij zo’n telefoonzaakje. Werkt, bij mij vader in ieder geval, ook dikke prima

1 like

Onder de garantie valt het niet meer, durf alleen geen niet Apple batterij er in te zetten. Is misschien wel goedkoper, maar ben dan bang dat die misschien kan ontploffen of uit gaat zetten.

Bedankt @iloveblush @Harrrie Ga dan denk ik binnenkort een afspraak maken bij de Apple winkel, zag dat het niet eens zo duur is.

Ik heb alle foto’s van mijn oude mobiel op mijn nieuwe gekregen via google synchroniseren. Maar die staan nu in de app foto’s. (Alleen op datum)

Alle foto’s met mijn nieuwe huidige mobiel staan netjes in mapjes in de galerij. EN In de map foto’s. Maar ik krijg die dus niet samengevoegd of gekoppeld ofzo. Ik kan die oude foto’s niet in de nieuwe mapjes zetten of bij elkaar en de oude mapjes vind hij ook niet terug (bijv met screenshots of favorieten ofzo) het staat gewoon op 1 hoop.

Aanvullende:
Alle nieuwe foto’s ben ik meteen met die app slidebox aan het indelen, maar ik zou ook graag de 12000 foto’s van mijn oude mobiel hierbij sorteren. (Maar die vind die slidebox app niet, alleen de unsorted foto’s van mijn huidige) Ik kom er dus niet uit.

1 like

Iemand tip voor een extreem shockproof hoesje voor n iphone 12 pro? Liefst met schuifje voor de cameralens

Het merk otterbox is wel valvriendelijk.

1 like

Meer mensen met een iPhone 12 met een onvermogen Prime Video te casten naar een Chromecast? Ik zie het icoontje niet meer sinds m’n nieuwe telefoon… Alle instellingen kloppen, alles is up to date. Op de iPad heb ik het issue ook. Laatst ook al eens op m’n oude telefoon. Fuuuucking irritant! Op internet vind ik ook geen workarounds…

Heb je het alleen met Prime?

Ja :no_mouth: netflix, npo etc functioneren wel gewoon!

Als je via de iPhone instellingen naar de app gaat, staat local network aan?
Die stond bij mij vorige keer niet aan.

Zit er toevallig een Excel wonder in de zaal? Ik ben een hele simpele forecast aan het maken maarrrrr ik kom er niet uit (heb namelijk maar een vastgesteld gegeven en verder zijn het enkel verwachtingen) :woozy_face:

Staat ook al aan!

En via Chrome browser kan je ook niet casten?

Niet via een iPhone of iPad… dan ontbreekt het cast icoon in de chrome app, heel irritant haha

Heb je je chromecast al geprobeerd te resetten? Soms helpt dat met gekke bugs

Dat als enige nog niet :no_mouth: dan toch maar even proberen straks.

Ik had laatst iets soortgelijks en toen heb ik hem even helemaal ontkoppeld, zodat hij geen stroom op geen enkele manier ontving en daarna weer aangesloten. Is nog 1 stap voor de reset, maar bij mij werkte het

1 like

Werkt het inmiddels?