The Minimalism Game, dagelijks ontspullen

Eens iets anders dan de sportieve challenges, ik wil me de komende maand eens gaan wagen aan The Minimalism Game, en ik dacht, misschien willen er wel mensen van hier meedoen!

De spelregels: iedere dag doe je spullen weg, hetzelfde aantal als het nummer van de dag. Dus op de eerste van de maand 1 ding, op de 15e 15 dingen, etc. Je mag weggooien, weggeven, verkopen, naar de kringloop brengen, etc, als het voor jou maar weg is.

Wie doet er mee? Kunnen we hier elkaar motiveren, voortgang delen of gewoon lekker kletsen.

9 likes

Ja goed idee!!! Ik doe mee. Ben net verhuisd en heb toen al vet veel dingen weggegaan, maar ik vind dit wel een hele leuke uitdaging eigenlijk!

1 like

Jaaa!! Ik wil al heel lang heel veel wegooien maar ik doe het maar niet. Dus dit lijkt me een goed plan. :slight_smile:

2 likes

Dat komt neer op 496 items wegdoen in een maand. Ben helemaal voor minimalisme en opruimen, maar ik doe al vrij veel weg en ben terughoudend met aankopen, dus ben bang dat ik niet genoeg weg te doen heb om mee te kunnen doen. Wel leuk idee!

16 likes

Het hoeven natuurlijk niet allemaal grote dingen te zijn he! Een stapel tijdschriften tikt al aardig aan bijvoorbeeld

1 like

Ja, snap ik! Maar ik heb bijvoorbeeld geen tijdschriften (vind ik zonde van het geld) en überhaupt weinig (kleine) spullen die ik niet nodig heb. Ik heb bijvoorbeeld deze maand al mijn badkamer opgeruimd en alles weggedaan wat ik niet direct gebruik, en ook mijn kledingkast opgeruimd en wat ik niet draag weggegooid of op marktplaats gezet. En dat was al niet zoveel werk omdat het aardig bijgehouden is. Vandaar dat het aantal nogal veel is voor mij. Enige wat ik nog te doen heb is mijn boeken verzameling uitdunnen en wat werkspullen weggooien. Kan wel meedoen, maar denk dat ik de aantallen aan het einde van de maand niet zal kunnen halen.

4 likes

Goed idee, ik heb heel veel rommel of spullen met emotionele waarde waar ik eigenlijk wel afstand van moet nemen. Zoals het electrische hakmolentje dat ik van mijn oma heb gekregen, ze is inmiddels overleden en het ding werkt niet meer maar ik krijg het niet over mijn hart om het weg te gooien. (Ja, zo gestoord ben ik) Maar als ik denk dat ik 31 items moet weggooien :weary: Ik zou vanaf dag 15 t/m 31 alleen maar paperclips, punaises en nietjes weggooien. Dus ik kan helaas niet mee doen…

9 likes

Ik ga de 13e op vakantie maar ik vind het wel een goed idee om dit te doen, dus ik doe mee tot de 13e!

2 likes

Ik wil ook wel een poging wagen, al ben ik ook een aantal dagen op vakantie.

2 likes

Ohh, over dat hakmolentje: zo gestoord ben je niet hoor, ik voel ook meteen je struggles! :s Inderdaad emotionele waarde…

2 likes

Ja hier ga ik ook proberen aan mee te doen! Ben echt gemotiveerd na die Minimalism documentaire te zien op netflix

2 likes

Ik doe mee! Ga mijn huur opzeggen (studentenflat en geen student meer) en terug naar mijn ouders verhuizen dus er moet heel veel zooi en oude spullen weg! Ik zal nooit een minimalist worden, ben veel te materialistisch, maar wat minder spullen is zeker wel een goed idee.

2 likes

Goede reden ja! Lijkt me ook een handige manier om spullen uit te zoeken, “zou ik dit meenemen als ik zou gaan verhuizen?”

Ja ik wil echt heel veel weggooien/doneren, zo kan ik elke dag een beetje doen!

1 like

Heftig idee ook dat er nu dus waarschijnlijk ± 500 dingen in mijn huis liggen die ik gewoon echt niet nodig heb. En dat het er mogelijk nog wel meer zijn dan dat.

3 likes

Goed topic dit! Het beste minimaliseren is natuurlijk geen nieuwe spullen erin, zoals mijn vader altijd zegt ‘‘ieder pondje komt door het mondje’’ :giggle:

Maar verminderen is desondanks vaak stap 1.
Ik vind deze blog van een Moeder in Noorwegen heel fijn https://inhethogenoorden.wordpress.com/
Op deze foto deelt ze al haar persoonlijke eigendommen

Echt wel een voorbeeld voor mij.

6 likes

Met een verhuizing in het vooruitzicht heb ik mijn marktplaats al goed gevuld de laatste tijd en ben ik veel aan het opruimen. Ik denk niet dat ik nog 500 spullen weg kan doen. Maar: veel succes voor iedereen die mee gaat doen.

3 likes

Wow, dat is wel heel erg minimalistisch idd!

:rofl::rofl::rofl:

Omg ik wil nu al beginnen hahaha dit is top voor mij.