Tinderervaringen

Maar het is wel een minderheid toch denk ik? En dan swipe je weg en blijven er nog meer dan voldoende mannen over hoor. Ben al lang blij als het eerlijk wordt gezegd, ik heb tot twee keer toe gehad dat ik er pas na een tijdje achterkwam dat een Tinder-date een (open) relatie bleek te hebben. Dat vond ik wel echt een beetje viezig, om dat heel duidelijk niet te vertellen en mij niet de keuze te geven om daar al dan niet wat mee te doen. Maar goed, alle andere dates (en matches) waren - denk ik - wel gewoon single.

Ik herken overigens wel je gevoel dat het ergens een beetje oneerlijk is dat mannen een langere ‘houdbaarheidsdatum’ hebben. Ik merk het ook wel met daten, dat mannen van een aantal jaar ouder dan ik expliciet benoemen dat ze het fijn vinden dat ze geen haast hoeven te hebben en grote levenskeuzes nog een beetje kunnen uitstellen. Nu weet ik zelf ook niet 100% zeker wat ik wil dus voel die haast nu ook niet meer eigenlijk (ben overigens eind twintig) maar ja het is wel fijn om er enigszins ontspannen in te kunnen staan en dat is voor mannen wel makkelijker. Maar misschien helpt het om het iets luchtiger te bekijken, gewoon: lijkt deze man me leuk om een keer wat mee te gaan drinken? Je kan iets serieus toch niet afdwingen, jammer genoeg, maar moet zeggen dat ik eigenlijk op iedere date met wie het op niets is uitgelopen wel positief terugkijk - in het ergste geval zijn het goede anekdotes maar in de beste gevallen heb ik er vriendschappen aan overgehouden of wat leuks over de ander - of soms mezelf - geleerd. Had het niet willen missen eigenlijk, heb zoveel mensen leren kennen die ik anders nooit had ontmoet.
Zit je al langer op Tinder trouwens, dat het je frustreert?

@Pabbles ben het echt eens met @ellegirltalk, de overgrote meerderheid van de mannen die ik heb gedate was denk ik wel op zoek naar iets serieus en van mijn vriendinnen heeft denk ik een kwart tot de helft een relatie via Tinder.

2 likes

@ellegirltalk @anon81733682 Ik denk dat heel veel mensen wel open staan voor een relatie als het goed klikt met iemand van Tinder. Maar dat het bij veel mannen niet het startplan was van: ‘Ik ga op tinder om een serieuze relatie te vinden’. Meer ‘Ik probeer het uit en kijk wel wat er gebeurd’. Ik denk dat je daarom meer slagingskans hebt op een app/site die wel duidelijk met deze boodschap adverteert.

Maaaaaar waarschijnlijk dan meer dan 10% :sweat_smile:

Oh was dat ene bram? Vond dat zo eikelig

ik kwam nu juist opvallend veel mannen tegen die specifiek in hun bio hebben staan dat ze op zoek zijn naar iets serieus

1 like

Wat mooi omschreven! Ik had die eerste gedachte inderdaad ook altijd, dat ik het juist wel heel mooi vond. Maar ik heb er even mee geëxperimenteerd en ik vond het echt helemaaaal niet wat ik ervan had verwacht.

Voor mij is het pijnpunt dat je eigenlijk niet echt ‘banden’ met mensen buiten je relatie aan kunt gaan, want dan is de kans groot dat je echt verliefd wordt en dat is eigenlijk altijd problematisch. Dus moet je de contacten (en dus eigenlijk gewoon de seks) heel afstandelijk en casual houden, maar ik vind seks juist leuker als ik ook een beetje leuke connectie met iemand heb. Het idee was in mijn hoofd dat als ik telkens ontzettend geile mannen met uitgaan tegen kom en dan heerlijk met ze mee naar huis zou kunnen, maar in de praktijk zat ik gewoon te swipen op tinder en probeerde ik af te spreken zonder te veel te appen want dan wordt het al snel te gezellig en dat is weer ingewikkeld en dus heb je snelle seks met mensen die je niet kent waardoor het ook niet zulke goede seks is.
En dat is dan natuurlijk alleen nog maar de ene kant, want je vriend die in bed ligt met anderen is in de praktijk toch ook al snel wat lastiger dan je denkt.

Andere mensen zijn er vast beter in dan ik, haha. Het hoeft natuurlijk niet zo te gaan. Maar anderen die ik heb gesproken over een open relatie gaven mij niet per se een veel rooskleuriger beeld. De jongen met wie ik toen een date had had ook een open relatie en hij mocht niet eens echt appen met zijn dates. Dus zo ‘vrij’ was de open relatie dan ook weer niet.

4 likes

In Het leed dat daten heet topic, maar dat is Members Only.

1 like

Ik denk dat ik het wel met je eens ben, maar je hebt zo veel vormen van een open relatie. Er niet actief naar op zoek gaan maar een aantal keer vreemdgaan en dat niet vertellen (maar dat ook niet zo erg vinden van elkaar) is ook een vorm van een open relatie. Ik ben misschien heel cynisch maar ik denk dat 40 jaar met 1 persoon zijn gewoon niet realistisch is.

Maar goed mijn punt in het kader van tinder was meer dat het toch niet erg is als anderen een open relatie hebben, zolang ze er maar eerlijk en duidelijk over zijn. Ik snap dat het heel irritant is als je een week lang met iemand chat en iemand zegt dan ineens ‘Oh ja ik heb een relatie.’ maar als het gewoon duidelijk is snap ik niet echt hoe je je daaraan kunt storen. Je moet sowieso altijd maar afwachten wat iemands intenties zijn toch? Op zoek naar een serieuze relatie of alleen naar seks of wat dan ook.

@Beutyschooldropout ik denk ook niet dat vruchtbaarheid er iets mee te maken heeft eigenlijk want een open relatie en kinderen kan ook naast elkaar bestaan. Ik denk wel dat het een reden is waarom mannen minder snel de druk voelen om te settelen in het algemeen.

4 likes

Ik lees hier mee en heb ook even een poll over open relaties aangemaakt op het persoonlijke vraag topic. Was benieuwd :slightly_smiling_face:

Ik mail met mn nieuwe tinderman omdat whatsapp irritant doet :joy:

7 likes

Zag iemand met als bio “swipe naar links als je met 20 mannen aan het tinderen bent”

Verwacht hij nou echt dat je stopt met verder swipen zodra je een match hebt?

3 likes

Die heeft gewoon al last van jaloers claimgedrag voordat je uberhaupt een match met hem hebt :crazy_face:

8 likes

Hahaha, ja wat dat betreft wel een goede bio: weet je meteen dat je hieraan niet moet beginnen

Ik citeer:

“I’ve been called the real life Christian Grey
I could make you blush if I wanted to. Let’s cut the small talk, OK?
Let’s keep it casual :wink: Work all day fuck all night. Banging clits, shucking tits. I’m the romance super villain. You love to hate me but you eanna be with me. If you don’t look like the pictures in real life you gotta keep buying me drinks until you do”

En als hij er nou inderdaad uit zag als Christian Grey…

13 likes

Naaahh sorry voor de dubbelpost, maar wat ik nu tegenkom…
Een gast heeft één foto in zn slides staan, waarbij hij op de helft van de foto te zien is, met een scheve grijns op zn glijerskop. En op de achtergrond zie je een wat vollere vrouw in bikini lopen. Zo overduidelijk bedoeld als ‘ieh jakkie bah’ reactie op die vrouw. Ze is gewoon ook wel herkenbaar, echt laag.

Wat een uitschot, niet normaal.

3 likes

Ik ben begin 30, en mijn leeftijdsrange staat nu op 28-38 en vind dat er zoveel mannen zijn die er heel jong uitzien, of juist enorm oud en verlopen. Misschien gebruiken die jonkies oude foto’s.

Swipe right if you want to go for free drinks or food, but don’t drink to much though

??? Ik wil je verleiden met gratis voedsel, maar heb eigenlijk geen geld???

2 likes

Ja of… ALS JE MAAR NIET DRONKEN WORDT!!!

2 likes

??? Waarom???

1 like

En to ipv too :frowning:

1 like