Tinderervaringen

Ja, dit denk ik ook. Tijdens de date was hij ook erg complimenteus. Peilen of ik geïnteresseerd ben in seks leek me een beetje out of character (hoewel ik hem niet ken dus je zou alsnog gelijk kunnen hebben @monkeyslut). Was dus sowieso al niet van plan om nog een keer af te spreken maar extra afknapper inderdaad.

En nu inderdaad maar weer gesprekken voeren over m’n weekendplannen, ugh.

1 like

Ik krijg op Spotify steeds reclame van Hinge. Heeft iemand hier daar ervaring mee?

Ben even spuit elf, maar nog even over slechte tinderbio’s:

Ik ken mijn vriend via Tinder. Op de een of andere manier heb ik zijn bio gemist destijds. Gelukkig maar, want anders had ik hem dus weggeswipet. ZO SLECHT:

10 likes

Die heeft sowieso dus een strafblad. Wie zou hier anders aan denken.

3 likes

Ik ben een Tinder newbie en ik weet dus niet echt wat gebruikelijk is. Ik heb best wel wat matches maar er wordt bijzonder weinig tegen me gepraat. Beginnen jullie vaak zelf het gesprek? Is er een soort verborgen Tinder etiquette over wie als eerste iets zegt? Of bedenken mensen zich gewoon nadat ze me naar rechts hebben geswiped :grimacing:

Over het algemeen swipen mannen meer vrouwen naar rechts dan andersom (dus vrouwen die mannen naar rechts swipen), het lijkt erop dat ze dat doen om hun matchkans te vergroten en als ze dan een match hebben bekijken ze nog eens of het de moeite is. In theorie zou het dus kunnen dat mannen zich bedenken nadat ze je geswipet hebben, maar ik denk dat het wel zal meevallen. Heb je iets in je bio om een gesprek over te beginnen?

1 like

Haha nee dit is wel gebruikelijk, zat laatst te kijken met een vriendin en ongeveer 1 op 10 begint bij mij een gesprek. Edit : en zij vond dat veel op basis van haar eigen ervaring, nu denk ik wel dat ik ‘serieuzere’ types like dan zij.
Begin zelf overigens ook wel eens het gesprek ! Leuk juist.

Lol las zojuist bij iemand “leuk dat je komt kijken op mijn Tinder” (niet ironisch bedoeld vrees ik op basis van de rest van het profiel).

2 likes

Ik snap niet wat jullie bedoelen hoor, met saaie standaard gesprekken…

35 likes

Haha ja dat heb ik ook al een paar keer voorbij zien komen.

Thanks voor jullie input (ook @Twijfelaar)! Ik heb sowieso geen 100.000 matches nog en tot nu toe 1 gesprek waarbij ik startte en 1 waarbij hij startte. Dus ik kijk wel even hoe t verder gaat. Maar ik mis geen verborgen etiquette dus, sowieso goed om te weten :wink:

Oh en heb geen bio want had geen inspiratie om iets gevats te bedenken, maar wie weet komt dat nog.

2 likes

Ik ben ook wel eens een bijzondere bio tegen gekomen;

‘5 kids, bij 3 vrouwen, niet allemaal even gepland, naar wel allemaal even lief. Tel nog 8 jaar op bij mijn profielleeftijd en je heb mijn echte leeftijd. Age ain’t nothing but a number!’
:crazy_face:

27 likes

Ah, dus Emile Ratelband zit ook op Tinder.

21 likes

Variaties op deze kom ik ook heel vaak tegen! Begrijp echt niet dat iemand (denkt dat iemand) dit grappig vindt

1 like

Ik heb het gevoel dat er minder wordt gepraat dan vroegah aka 5 jaar geleden… hebben jullie dat ook? Ik heb het na 1 week weer verwijderd :crazy_face:

Bij deze dude was het geen grap denk ik… hij had ook een foto met 5 super schattige op elkaar lijkende kindjes…

En ik ben hem later nog eens tegengekomen met een nieuwe profieltekst. Ik denk dat het weinig succesvol is gebleken en hij de boel heeft aangepast

Waar wordt er trouwens gepraat, en mee geanalyseerd over de tinder dates? :grin:

Ik mijn ervaring hebben best veel mensen op die leeftijd een soort open relatie (of claimen ze die te hebben).

Ik vond het toen ik op tinder zat trouwens juist wel heel leuk om snel af te spreken en veel echte dates te hebben. Vaak viel iemand na een week chatten alsnog tegen namelijk, dus dan vond ik dat juist tijdverspilling. Plus dat ik afspreken met veel mensen ook wel gewoon oprecht leuk vond.

3 likes

Het was leuk! Thanks voor het vragen.
Ik was verbaasd over hoe open hij als persoon was, maar ik merkte ook een soort verlegenheid bij hem waardoor ik het gevoel had dat ik steeds degene was die de eerste stap zette. Ik dacht op een gegeven moment ook zo van nu is het juiste moment om te kussen en ik ben dan iemand die het dan gewoon doet :sweat_smile:
Ik zie een tweede date wel zitten, maar ook dit heb ik zelf aangegeven. Hij gaat op vakantie, dus hopelijk wordt het daarna vervolgd.

3 likes

Door dit topic borrelen er allemaal frustraties in mij op :grimacing:
Ik vind die mannen die een open relatie hebben of willen zó ergerlijk. Zelf ben ik al iets te lang vrijgezel en zit dus met oprechte en serieuze bedoelingen op tinder. Er kwam een profiel voorbij van een man die mij aansprak met een bio die mij aansprak, tot dat ik de laatste zinnen las: hij kwam net uit een 6 jarige relatie en zoekt geen vastigheid maar een ‘ethisch poly amoreus bestaan’ en sluit af met een verwijzing naar het boek ‘the ethical slut’.

Ik werd er gewoon een beetje boos van. 6 jaren heeft hij lekker huisje boompje (beestje?) gehad en nu wil hij als volwassen man nog lekker van verschillende walletjes snoepen…

Ik denk echt dat de wereld… (haha oke, de datewereld) anders zou zijn als sperma net zo’n houdbaarheidsdatum had als eicellen.

4 likes

Ik vind het wel lastig want ik denk zelf dat een open relatie heel gezond kan zijn en monogamie echt niet realistisch is (ook al heb ik nu zelf een monogame relatie) dus ik denk alleen maar you do you.
Je hoeft dat ook echt niet aan iedereens neus te hangen vind ik en als je gewoon met iemand in gesprek raakt tijdens het uitgaan vind ik niet dat je hoeft te zeggen ‘hoi ik heb wel een relatie hoor!’

Op tinder is echter bijna iedereen wel naar iets op zoek, dus daar vind ik het wel eerlijker om zoiets dan in je bio te zetten of het meteen te zeggen zodat mensen geen verkeerde verwachtingen hebben.

Waarom vind je het irritant dat mensen dat hebben? Als ze er eerlijk over zijn kun je tenminste meteen links(?) swipen.

12 likes

Het is zeker eerlijk! En inderdaad, ik swipe zo iemand dan ook meteen weg. Het is vooral frustrerend - maar deze frustratie past misschien beter in het ‘het leed dat single zijn heet’ topic. Ik ben zelf 30+ en wil een serieuze relatie. Het valt mij op dat veel mannen die dat gehad hebben nu lekker de bloemetjes buiten willen zetten en roepen dat ze niet willen binden en zich dus zodoende voor die mogelijkheid afsluiten. Dit zijn de mannen die ‘in mijn visvijver’ zitten maar hierdoor per definitie geen match zijn voor mij.

En ik vraag mij dan af; zouden ze deze keuzes ook maken als ze wisten dat hun biologische klok tikte. Zouden ze dan niet gewoon lekker willen settelen met een partner?