Wat mooi omschreven! Ik had die eerste gedachte inderdaad ook altijd, dat ik het juist wel heel mooi vond. Maar ik heb er even mee geëxperimenteerd en ik vond het echt helemaaaal niet wat ik ervan had verwacht.
Voor mij is het pijnpunt dat je eigenlijk niet echt ‘banden’ met mensen buiten je relatie aan kunt gaan, want dan is de kans groot dat je echt verliefd wordt en dat is eigenlijk altijd problematisch. Dus moet je de contacten (en dus eigenlijk gewoon de seks) heel afstandelijk en casual houden, maar ik vind seks juist leuker als ik ook een beetje leuke connectie met iemand heb. Het idee was in mijn hoofd dat als ik telkens ontzettend geile mannen met uitgaan tegen kom en dan heerlijk met ze mee naar huis zou kunnen, maar in de praktijk zat ik gewoon te swipen op tinder en probeerde ik af te spreken zonder te veel te appen want dan wordt het al snel te gezellig en dat is weer ingewikkeld en dus heb je snelle seks met mensen die je niet kent waardoor het ook niet zulke goede seks is.
En dat is dan natuurlijk alleen nog maar de ene kant, want je vriend die in bed ligt met anderen is in de praktijk toch ook al snel wat lastiger dan je denkt.
Andere mensen zijn er vast beter in dan ik, haha. Het hoeft natuurlijk niet zo te gaan. Maar anderen die ik heb gesproken over een open relatie gaven mij niet per se een veel rooskleuriger beeld. De jongen met wie ik toen een date had had ook een open relatie en hij mocht niet eens echt appen met zijn dates. Dus zo ‘vrij’ was de open relatie dan ook weer niet.