Ik snap niet wat jullie bedoelen hoor, met saaie standaard gesprekken…
Haha ja dat heb ik ook al een paar keer voorbij zien komen.
Thanks voor jullie input (ook @Twijfelaar)! Ik heb sowieso geen 100.000 matches nog en tot nu toe 1 gesprek waarbij ik startte en 1 waarbij hij startte. Dus ik kijk wel even hoe t verder gaat. Maar ik mis geen verborgen etiquette dus, sowieso goed om te weten
Oh en heb geen bio want had geen inspiratie om iets gevats te bedenken, maar wie weet komt dat nog.
Ik ben ook wel eens een bijzondere bio tegen gekomen;
‘5 kids, bij 3 vrouwen, niet allemaal even gepland, naar wel allemaal even lief. Tel nog 8 jaar op bij mijn profielleeftijd en je heb mijn echte leeftijd. Age ain’t nothing but a number!’
Ah, dus Emile Ratelband zit ook op Tinder.
Variaties op deze kom ik ook heel vaak tegen! Begrijp echt niet dat iemand (denkt dat iemand) dit grappig vindt
Ik heb het gevoel dat er minder wordt gepraat dan vroegah aka 5 jaar geleden… hebben jullie dat ook? Ik heb het na 1 week weer verwijderd
Bij deze dude was het geen grap denk ik… hij had ook een foto met 5 super schattige op elkaar lijkende kindjes…
En ik ben hem later nog eens tegengekomen met een nieuwe profieltekst. Ik denk dat het weinig succesvol is gebleken en hij de boel heeft aangepast
Waar wordt er trouwens gepraat, en mee geanalyseerd over de tinder dates?
Ik mijn ervaring hebben best veel mensen op die leeftijd een soort open relatie (of claimen ze die te hebben).
Ik vond het toen ik op tinder zat trouwens juist wel heel leuk om snel af te spreken en veel echte dates te hebben. Vaak viel iemand na een week chatten alsnog tegen namelijk, dus dan vond ik dat juist tijdverspilling. Plus dat ik afspreken met veel mensen ook wel gewoon oprecht leuk vond.
Het was leuk! Thanks voor het vragen.
Ik was verbaasd over hoe open hij als persoon was, maar ik merkte ook een soort verlegenheid bij hem waardoor ik het gevoel had dat ik steeds degene was die de eerste stap zette. Ik dacht op een gegeven moment ook zo van nu is het juiste moment om te kussen en ik ben dan iemand die het dan gewoon doet
Ik zie een tweede date wel zitten, maar ook dit heb ik zelf aangegeven. Hij gaat op vakantie, dus hopelijk wordt het daarna vervolgd.
Door dit topic borrelen er allemaal frustraties in mij op
Ik vind die mannen die een open relatie hebben of willen zó ergerlijk. Zelf ben ik al iets te lang vrijgezel en zit dus met oprechte en serieuze bedoelingen op tinder. Er kwam een profiel voorbij van een man die mij aansprak met een bio die mij aansprak, tot dat ik de laatste zinnen las: hij kwam net uit een 6 jarige relatie en zoekt geen vastigheid maar een ‘ethisch poly amoreus bestaan’ en sluit af met een verwijzing naar het boek ‘the ethical slut’.
Ik werd er gewoon een beetje boos van. 6 jaren heeft hij lekker huisje boompje (beestje?) gehad en nu wil hij als volwassen man nog lekker van verschillende walletjes snoepen…
Ik denk echt dat de wereld… (haha oke, de datewereld) anders zou zijn als sperma net zo’n houdbaarheidsdatum had als eicellen.
Ik vind het wel lastig want ik denk zelf dat een open relatie heel gezond kan zijn en monogamie echt niet realistisch is (ook al heb ik nu zelf een monogame relatie) dus ik denk alleen maar you do you.
Je hoeft dat ook echt niet aan iedereens neus te hangen vind ik en als je gewoon met iemand in gesprek raakt tijdens het uitgaan vind ik niet dat je hoeft te zeggen ‘hoi ik heb wel een relatie hoor!’
Op tinder is echter bijna iedereen wel naar iets op zoek, dus daar vind ik het wel eerlijker om zoiets dan in je bio te zetten of het meteen te zeggen zodat mensen geen verkeerde verwachtingen hebben.
Waarom vind je het irritant dat mensen dat hebben? Als ze er eerlijk over zijn kun je tenminste meteen links(?) swipen.
Het is zeker eerlijk! En inderdaad, ik swipe zo iemand dan ook meteen weg. Het is vooral frustrerend - maar deze frustratie past misschien beter in het ‘het leed dat single zijn heet’ topic. Ik ben zelf 30+ en wil een serieuze relatie. Het valt mij op dat veel mannen die dat gehad hebben nu lekker de bloemetjes buiten willen zetten en roepen dat ze niet willen binden en zich dus zodoende voor die mogelijkheid afsluiten. Dit zijn de mannen die ‘in mijn visvijver’ zitten maar hierdoor per definitie geen match zijn voor mij.
En ik vraag mij dan af; zouden ze deze keuzes ook maken als ze wisten dat hun biologische klok tikte. Zouden ze dan niet gewoon lekker willen settelen met een partner?
Hmm maar ik denk dat Tinder niet de beste app/site is als je echt naar iets serieus zoekt? Tuurlijk zitten ze er wel op, maar ik denk niet dat dat meer dan 10% is.
Wat een onzin. 10% is wel heel laag. Ik ben genoeg mannen tegengekomen die iets serieus zoeken.
Nu is Tinder wel vaak een ding wat verse vrijgezellen willen uitproberen. Waarschijnlijk hebben ze er al over nagedacht toen ze in een lange relatie zaten, en zien ze het nu als soort luilekkerland en bevestiging dat ze nog goed in de markt liggen. Maar ik heb genoeg 30±ers gedated die open staan voor wat serieus.
Ik wil dit heel hard ontkennen, maar ik heb in drie jaar Tinder uiteindelijk ook niks serieus over gehouden dus misschien heb je gelijk
Maar het is wel een minderheid toch denk ik? En dan swipe je weg en blijven er nog meer dan voldoende mannen over hoor. Ben al lang blij als het eerlijk wordt gezegd, ik heb tot twee keer toe gehad dat ik er pas na een tijdje achterkwam dat een Tinder-date een (open) relatie bleek te hebben. Dat vond ik wel echt een beetje viezig, om dat heel duidelijk niet te vertellen en mij niet de keuze te geven om daar al dan niet wat mee te doen. Maar goed, alle andere dates (en matches) waren - denk ik - wel gewoon single.
Ik herken overigens wel je gevoel dat het ergens een beetje oneerlijk is dat mannen een langere ‘houdbaarheidsdatum’ hebben. Ik merk het ook wel met daten, dat mannen van een aantal jaar ouder dan ik expliciet benoemen dat ze het fijn vinden dat ze geen haast hoeven te hebben en grote levenskeuzes nog een beetje kunnen uitstellen. Nu weet ik zelf ook niet 100% zeker wat ik wil dus voel die haast nu ook niet meer eigenlijk (ben overigens eind twintig) maar ja het is wel fijn om er enigszins ontspannen in te kunnen staan en dat is voor mannen wel makkelijker. Maar misschien helpt het om het iets luchtiger te bekijken, gewoon: lijkt deze man me leuk om een keer wat mee te gaan drinken? Je kan iets serieus toch niet afdwingen, jammer genoeg, maar moet zeggen dat ik eigenlijk op iedere date met wie het op niets is uitgelopen wel positief terugkijk - in het ergste geval zijn het goede anekdotes maar in de beste gevallen heb ik er vriendschappen aan overgehouden of wat leuks over de ander - of soms mezelf - geleerd. Had het niet willen missen eigenlijk, heb zoveel mensen leren kennen die ik anders nooit had ontmoet.
Zit je al langer op Tinder trouwens, dat het je frustreert?
@Pabbles ben het echt eens met @ellegirltalk, de overgrote meerderheid van de mannen die ik heb gedate was denk ik wel op zoek naar iets serieus en van mijn vriendinnen heeft denk ik een kwart tot de helft een relatie via Tinder.
@ellegirltalk @anon81733682 Ik denk dat heel veel mensen wel open staan voor een relatie als het goed klikt met iemand van Tinder. Maar dat het bij veel mannen niet het startplan was van: ‘Ik ga op tinder om een serieuze relatie te vinden’. Meer ‘Ik probeer het uit en kijk wel wat er gebeurd’. Ik denk dat je daarom meer slagingskans hebt op een app/site die wel duidelijk met deze boodschap adverteert.
Maaaaaar waarschijnlijk dan meer dan 10%
Oh was dat ene bram? Vond dat zo eikelig
ik kwam nu juist opvallend veel mannen tegen die specifiek in hun bio hebben staan dat ze op zoek zijn naar iets serieus