Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Same here, kind is bijna 9. Het is beter geworden nu hij sinds een maand of 8 op een sport zit en meer conditie heeft, maar daarvoor fietste hij echt zo freaking traag en veel gemopper. Mijn andere kind fietste wat sneller op die leeftijd maar echt lekker doortrappen was het ook niet.
Ik denk dat ze ook nog niet een enorme conditie hebben op die leeftijd? Buiten spelen/rondrennen en gym op school is weer iets anders dan een stukje fietsen. En zal ook wel weer per kind verschillen.

@jahoor hoe oud zijn je kinderen? En wat zijn je ‘eisen’? Ik heb 2 jaar farmcamps in NL gedaan, was echt heel erg leuk. Wilde toen niet lang rijden en genoeg vermaak op de camping (met dieren zit je dan goed). Dit jaar voor het eerst naar Denemarken omdat ik zelf ook weer wat nieuws wil ontdekken.

Oh hier hetzelfde (maar iets jonger, 6 jaar). Het gaat zo traahaag soms. Ik denk dat ze ook niet zo ‘sterk’ is, lopen we met zwemmen ook tegenaan.

Maar aan de andere kant kan ze die conditie en kracht ook krijgen door te fietsen, dus proberen het te blijven stimuleren.

1 like

4 en 7 jaar. Ze kunnen best lang in de auto rijden. We willen graag naar een zonnige bestemming. Italië, Spanje, Frankrijk kan allemaal.

Gaat je dochter naar de opvang/gastouder? Anders zou je daar eens kunnen vragen waar ze graag mee speelt?

Mijn zoontje is 15 maanden en is echt dol op duplo, vooral de duplo camper die we hebben. En hij speelt heel graag met die tomy eitjes, die tip heb ik hier ooit gelezen en hij speelt er nu al 3 maanden mee en je ziet zijn spel ook ontwikkelen. Mijn nichtje van 2 jaar is ook gek op duplo, die speelt de hele dag met de trein. Het keukentje wat we hebben is ook favoriet, daar is het nu nog vooral alles in- en uit de kastjes doen maar daar kan hij ook nog wel even mee vooruit.

Duplo/magneettegels misschien? Of alvast iets kopen wat 2+ is. Mijn jongste vond het speelgoed van zijn broer veel interessanter dus speelt al heel lang met speelgoed wat eigenlijk voor oudere kinderen is.

Ik denk ook dat verveling soms goed kan zijn trouwens, daar worden ze heel creatief van merk ik.

2 likes

Misschien ook in het Cadeautips voor kinderen topic kijken? En Emma Hubbard geeft.op youtube tips per leeftijdscategorie

Mijne vond tussen 18-24 maanden een theeset leuk (ze had er een met geluid van de action, je hebt die ook van vtech), houten knoppuzzels (beginnen met cirkel, vierkant en driehoek van bv Janod en dan steeds moeilijker), Grapat seizoensset met sorteerbord, en fantasiespel met de pop en houten eten + flesje begon toen.

Heeft ze een fiets met versnellingen? Mijn kind is iets jonger, maar fietst iedere dag naar school en als hij iets zegt over z’n benen dan herinner ik hem aan die versnellingen en is het opgelost. Ik weet uit m’n hoofd niet hoe snel hij fietst (ben nu wel benieuwd, dus ga er vanmiddag eens op letten), maar ik val niet bijna om oid.
Ik merkte trouwens ook verschil in snelheid vanaf het moment dat hij op een grotere fiets kon/ging. Scheelde weer extra slagen maken met de benen dan toen met die kleinere banden. Misschien ook nog iets om naar te kijken?

1 like

Smartmax, houten puzzels, ballenbak, watertafel binnen zetten in douche, vinger verven

1 like

Wat is een fijn droogrek voor flesjes en kolfonderdelen? Is zoiets handig of juist meer met sprieten of een klassiek droogrek? Ik verwacht Medela en Dr Browns flessen te gebruiken.

2 likes

Ik vind deze heel fijn! Wij gebruiken glazen flessen van dr brown en die zijn best zwaar, maar hij is nog nooit omgevallen. Kunnen er gemakkelijk 6 flessen op kwijt.

2 likes

Ik had een rek van Munchkin, was erg fijn. Die binnenste dingen van de Dr Browns flessen kunnen er ook perfect in gezet worden (in de rondjes onder die speen op het rek). En gaat in de afwasmachine, dus ook zo weer schoon.

2 likes

Wij hadden ook deze. Vond m ook altijd makkelijk schoon te maken, weinig kiertjes en geultjes etc.

2 likes

Vooral heel veel laten helpen. Was in de machine doen, boodschappen doen, fruit snijden en proberen zelf je brood te smeren. Veel fietsen deden we ook wel. In bad of onder de douche extra lang :stuck_out_tongue_closed_eyes:(hier kon je zo een uur in bad met bijv scheerschuim ofzo aanrommelen).
Kleuren werd hier vanaf 1.5 ook wel steeds meer een ding.
Fantasie spel, ik heb heel veel taart en thee gekregen haha! En ook de poppen gingen slapen enz.
Duplo bouwen en de duplo trein met dieren vullen en alle dieren en kleuren Enzo benoemen. Poppetjes er in zetten, rondje rijden, ander poppetje erin.
Houten treinbaan dus ook wel.
Met magneet tegels konbhier ook al snel wel een “3d” iets gebouwd worden. “Huisjes bouwen” hebben we ook heeel veel gedaan met magneten. Eerst simpel driehoekje maar al snel wel de hoogte in enzo

1 like

Ja top ding!

Ik heb een variant van deze een keer gekregen (nouja, mijn kind). Snap het nut er niet van, maar het werkt prima:

Mijn relatie is over, we hebben een peuter van 2.5 jaar. Zijn er aanraders voor voorleesboeken over dit onderwerp? :smiling_face_with_tear:

3 likes

Ja werkt dus wel goed? Fijn.

Ik kan niet tegen het gevoel van stoepkrijt aan m’n handen. :joy: maar m’n kind wil het heel graag samen doen.

Kan eigenlijk ook niet tegen het geluid en gevoel van als het op steen tekent zeg maar, maar dit zou al helpen :joy:

Je kan ook stoepkrijt mengen met een beetje water en zo op de tegels verven met een kwast, geeft iig minder geluid en irritatie voor jou

Ik vind deze fijn met Dr.Brown flessen, ook makkelijk schoon te maken, ik doe gewoon alles in de vaatwasser.

Enige is dat ik het een sta in de weg vind op het aanrecht, maar dat is met al die afdruiprekken wel natuurlijk.

Sensory play! Mijn jongste dochter kan zich hiermee echt urenlang zelfstandig bezighouden (met pauzes uiteraard).
Play doh, kinetische zand,… Afhankelijk van of ze nog veel dingen rondgooit of in haar mond stopt natuurlijk.
Van die kleine pomponnetjes om ergens in iets met een gaatje te steken. Muntjes (wij gebruiken van die magnetische) om in een spaarpotje te steken.

2 likes