Omg ik tipte er een en zie nu bij de consumentenbond dat het een afrader is want zeer onveilig. Terwijl toen ik hem kocht, het een aanrader was. Je kan ook echt niks meer goed doen tegenwoordig
Babydan! Handig te bedienen. Houten varianten zien er aardig uit.
Fenss Safetydoor
Die van mij deed tummytime met dat boek over de Vier jaargetijden van Vivaldi, die vond dat soort boeken met muziek vanaf heel jong al superinteressant, er is ook heel veel te zien op de pagina’s. Het is wel zo dat er een aantal pagina’s uiteindelijk met plakband aan elkaar hingen, maar dat vind ik zelf niet zo’n probleem eigenlijk. We hebben inmiddels een aantal van die boeken en ze pakt ze ook nu nog regelmatig (ze is nu 7).
De boeken van Paco zijn ook heel leuk! Die waren ook favoriet toen ze 1-2 jaar oud was, ook een grote hit voor langere autoreizen.
Tuurlijk! We hebben een boek over ballet met allerlei korte muziekstukjes van het zwanenmeer/notenkraker etc. Vond mijn dochter al met 1,5 leuk. Heb haar een keer een filmpje van de 4 zwanen opgezet omdat dat liedje ook in dat boek voorkomt. Ze was helemaal gefascineerd en danst nu ook mee (ze is nu 3).
Werd toevallig gisteren hier gevraagd
Ah geweldig om te lezen! Top, dan haal ik ze in huis. Hij is helemaal gek op muziekboekjes en dit klinkt als een hit
@PangurBan leuk dat de boekjes zo lang gebruikt worden! Ik vind ze echt prachtig maar was bang dat het nog een stuk te moeilijk is voor hem.
Een tweede kindje en ik zit alsnog met zoveel vragen haha. Dacht echt dat ik een expert was
Wij hebben de ergobaby omni die je vanaf de geboorte kunt gebruiken. Ik heb dus nu de baby erin maar hij verdwijnt er echt in hij is 3,8 kilo, niet enorm maar ook niet klein (vanaf 3 kilo is die draagzak). Doe ik iets verkeerd of zitten al die mini’s zo laag. Hij komt nauwelijks boven die draagzak uit (kan wel zn koppie kussen qua hoogte). Maar dacht dat het hoofdje er wel bovenuit hoort te steken?
Edit: hij vindt het super chill en ik ook om heeel even mn handen vrijer te hebben
De omni past vanaf een ruime maat 56. Het gewicht is enkel een indicatie voor de veiligheid van de naden en gespen. Mocht je kindje nog niet in deze maat zitten kan je het beste nog even wachten. Het hoofdje hoort er zeker volledig bovenuit te steken, anders is er het risico op rebreathing.
Hmm ja hij is 53 cm. Nog heel eventjes wachten dus
Volgens mij legt dit filmpje wel goed uit hoe je een goede houding kan krijgen. Ik snap niet helemaal hoe die allemaal versteld kan worden maar ik mag van mezelf ook geen filmpje van 10 minuten krijgen voor een baby en draagzak die ik niet heb .
Heeft hier iemand ervaring met een peuter (bij mij is ze net 2) die consequent nagels bijt? En hoe ben je er vanaf gekomen? Zit nu te denken om bytex te kopen maar was benieuwd naar andere ervaringen.
En… hele andere vraag. Vanaf welke leeftijd lieten jullie kinderen zelf de trap af gaan zonder er recht onder te lopen? Mijn kind van 3,5 kan het eigenlijk al heel goed maar vind het nog te spannend om er niet zelf onder te blijven staan.
Mijn kind loopt zelf de trap af sinds 3 jaar. Daarvoor ook heel soms maar tilde ik d’r ook nog vaak. Maar toen strekte ze een keer d’r benen uit op de trap en viel ik bijna en sindsdien loopt ze zelf.
Het liefst liep ik vooraan maar zij wil altijd de eerste zijn en anders wordt het echt een gedraai op een smalle trap en dat is nog onveiliger.
Ze is er ook al een keer af gevallen, vanaf een van de bovenste treden naar beneden maar wonderbaarlijk genoeg had ze alleen maar schrik.
Ah super dankjewel! Ik had al even gezocht naat video’s maar deze is super duidelijk. Moet wel lachen om mezelf want ik had het net helemaal verkeerd gedaan haha. Ik denk dat onze baby er op deze manier wel goed in past
Ik zit er momenteel middenin. Onze dochter is met eind-2-jaar gaan nagelbijten: we stopten toen met de speen en zaten in een stressvolle dubbele verhuizing (in 4 maanden tijd 2x verhuisd). Van de een op de andere dag beet ze alle nagels en velletjes, tot bloedens toe.
Ze is nu net 3, dus wel iets ouder dan jouw kindje. Maar ik deel graag mijn kennis over het onderwerp, die in online heb opgedaan (dus wil niet zeggen dat dit werkt/goed is) en eigen ervaring.
Ik wilde ook Bytex kopen, maar ik heb zelf ook Bytex gehad in mijn jeugd en heb er echt een trauma van. Ik wilde ook eerst proberen haar positief te sturen, en natuurlijk ook naar de oorzaak zoeken (+ oplossen). Bytex voelt voor mij als straffen en ik wilde het onderwerp nu nog luchtig houden.
Oorzaak aanpakken: rust, reinheid, regelmaat. Veel kindjes gaan nagelbijten om stress en prikkels te reguleren. Dat is bij ons iig wel heel duidelijk het geval. Alleen konden wij het haar niet rustiger maken dan het was. En we zagen dat het steeds meer een gewoonte werd, ze had ook niet altijd door dat ze het deed.
Uitleggen en op attenderen: we hebben haar uitgelegd dat je beter niet op je vingers moet bijten (tot bloedens toe) en waarom. En elke keer als ze aan het bijten is zeggen we er (neutraal) iets van. Ook de opvang is ingelicht en attendeert hierop. We straffen niet, maar zeggen “liefie, vingers uit je mond”.
Verder nagels proberen kort te houden (als die al niet kort zijn door het bijten), haakjes vijlen, velletjes afknippen. Proberen het bijten zo onuitnodigend mogelijk te maken.
Ik heb me ingelezen in bijtkettingen. Dat zou goed werken. Denk wel een goede optie voor jullie! Wij hebben dit nog niet geprobeerd. Maar ik heb dit wel als volgende stap gepland staan. Je hebt ze in verschillende vormen, maar daar kunnen ze dan op knagen ipv hun nagels, om toch die uitlaatklep te hebben.
Wij zijn nu net begonnen met nagellak (maar ons kind is dus iets ouder). Het is pas 1.5 week maar ze bijt beduidend minder nagels, omdat we hebben uitgelegd dat als ze blijft bijten dat dan de nagellak er heel snel afgaat en ze pas in het weekend nieuwe krijgt Ik heb geen idee hoelang dit gaat werken, maar ik hoop dat hiermee de cyclus van gewoonte wat wordt doorbroken. Want de rust komt in haar leven nu ook echt terug, dus ze zou (in theorie) minder stress en prikkels hoeven te verwerken.
Ook hoop ik dat dit ons genoeg tijd geeft om de velletjes te laten herstellen, want door die velletjes bleef ze maar pulken en bijten, en dan gaat het natuurlijk nooit over.
Verder geen tips nog. Maar wij hebben thuis al wel besproken dat als het blijft, we ook even bij het CB aan willen kloppen.
Ruim 2.5 en ze gaat zelf de trap op en af. Het is echt haar hoogtepunt van de dag als ze helemaal alleen naar boven mag lopen. Ik vind het ook spannend maar ze leert het juist door het te doen. Als ik niet meeloop (ik sta dan vaak wel een beetje te gluren om een hoekje), let ze zelfs een stuk beter op dan als ik er wel ben!
Dank voor je uitgebreide reactie! Jeetje wat een verhaal. Ik moet zeggen dat ik er bij ons nog niks achter had gezocht, te veel prikkels kan ik me in ons geval niet voorstellen, mogelijk eerder te weinig/verveling.
Ik lees nu ook een verhaal van een peuter die na bytex meerdere keren moest overgeven, dat vind ik ook wel érg ver gaan. Corrigeren doen we al maar lijkt niks te helpen, het lijkt eerder een vorm van ontspanning te zijn (ze heeft geen speen maar sabbelt ook graag op het label van haar knuffel). Misschien ga ik hier ook eerst eens nagellak proberen!
O ja, ik heb inderdaad ook gelezen dat het ook door verveling kan komen. Vaak is het denk ik ook gewoon een ingeslopen gewoonte waar misschien niet zo veel achter zit. Dan is het puur kwestie om dat te doorbreken en dan is het (hopelijk) ook ineens weer weg.
Qua nagellak was ik op zoek wat een beetje veilig voor kinderen was, maar er niet meteen met handen wassen afgaat. Hema kindernagellak spoelde er namelijk direct af zodra je je handen warm wast of in bad/douche en dat leek me voor dit doel niet handig. Wij hebben nu Piggy Paint, dat blijft net zo zitten als ‘grote mensen nagellak’ en verwijder je met een alcohol (zonder aceton).
Mijn zoontje doet dit sinds een maand of 2 helemaal zelf. Hij is 2,5 jaar oud. Ik vond het ook heel spannend en mijn dochter liet ik volgens mij pas een stuk later zelfstandig naar boven en beneden gaan, maar het gaat eigenlijk heel goed. Naar beneden moet hij op zijn billen overigens.
Ik trek het echt even niet meer met onze 3-jarige. Elk moment kan haar zusje geboren worden, dus ik weet niet of het meespeelt, maar slapengaan is nu echt een gevecht. Letterlijk. Ze slaat en schopt ons, rent uit bed, wil ineens geen boekjes meer lezen, krijsen. O my god wat vermoeiend. Met wat fantasie verhalen krijg ik haar wel uit huilbuien, maar man als iemand tips heeft… Ik word er echt heel verdrietig van, ze is dan zo van streek