Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Thanks, de stank is zo doordringend dat zelfs de hele badkamer er nu naar ruikt (waar hij te drogen hangt) :sweat_smile: weet niet of buiten hangen genoeg effect heeft maar ik ga het sowieso proberen.

1 like

Vaak verkopen ze melkvoeding ook in apotheken, weet uiteraard niet waar @Chicago heeft gezocht :rofl:

Nieuwe matrassen stinken altijd wel. Tijdje goed laten luchten (op een wasrek of idd buiten) helpt wel. Uiteindelijk gaat de geur wel weg.

3 likes

Zelf meenemen is vaak ook een stuk goedkoper. Vond het echt zonde om voor de volle prijs Pampers in Frankrijk te moeten kopen :smiling_face_with_tear:

Over twee maanden wordt ons zoontje 1 en ik ben alvast bezig met het maken van een verlanglijstje. Ik kom alleen niet zo ver omdat we al heel veel hebben of zo kunnen gebruiken van familie met iets oudere kinderen. Wat hebben jullie zoal gevraagd/gekregen voor de eerste verjaardag?

Misschien staan hier ideeën?

1 like

Ik ben wel meerdere keren met slechts een paar luiers en voeding voor die dag gevlogen. Twee keer naar Portugal en 1 keer naar Griekenland en herken het niet dat het een probleem was. Het hoeft dus niet mee behalve als je al denkt/weet dat jouw kind het nodig heeft.
Krijg een beetje paniek van dit topic dat het geen optie is om licht te pakken

13 likes

Ik denk ook wel een groot verschil met vliegen/auto. Met de auto zie ik weinig reden om niet gewoon alles zo veel mee te nemen (als je de plek hebt).

2 likes

Tja op dit forum zitten niet de meest ontspannen ouders dus ik zou je daar niet aan spiegelen. Als het eerder geen probleem was dan zal het dat nu zeker niet zijn.

(Hier iemand die met een baby van 3 maanden, 8 weken in een vouwwagen door zuid Europa is getrokken. Baby heeft al die tijd (oh schande!!) in de reiswieg van de kinderwagen geslapen. Spaanse luiers gedragen en Portugees melkpoeder gedronken.)

6 likes

Nou inderdaad en vooral dat het in eerste instantie om een kind van 14 maanden ging.

Met de auto is anders natuurlijk, al is onze auto ook dusdanig klein dat we niet te veel overbodige troep mee moeten nemen. Toen we een grotere auto hadden geleend hebben we wel echt onnodig veel meegenomen, was echt fijn maar meer omdat het wat boodschappentripjes scheelde maar dat vind ik juist altijd leuk op vakantie.

En nee je krijgt geen medaille voor licht pakken maar ik vind het wel veel fijner om met één grote koffer te reizen dan met twee grote koffers. Maar onze vakanties zien er misschien wat anders uit dan van de meesten hier.

1 like

Nou nou applaus :rofl:

22 likes

Jemig, wat laag zo een steek onder water naar iedereen die hier boven heeft gereageerd.

9 likes

Zit je echt in centrum centrum? Op het Plein vind ik Luden prima met kind, Little V in Chinatown of anders op de grote markt de Zwarte Ruiter. Weet buiten het centrum nog wel meer leuke adresjes maar zou daar dan s avonds niet met een 4 jarige specifiek voor omreizen, maar laat maar weten als je iets in een specifieke wijk zoekt.

1 like

Zo was het niet bedoeld. Ik wil vooral een ander geluid laten horen aan iemand die aangeeft paniek te krijgen van alle antwoorden hier. Toen ik zelf nog geen kinderen had kreeg ik van het internet ook het idee dat het allemaal heel ingewikkeld was. Alle kinderen super kieskeurig zijn en ze overal ziek van zou worden.

1 like

Ja Kerkplein zitten we! Dank voor de tips!

2 likes

Little V heeft lekker eten (en drankjes!) en over het algemeen staat het eten vrij vlot op tafel.

2 likes

Milú zit daar om de hoek, misschien ook nog wel wat voor je!

2 likes

Dank je wel!
@Keroppi ja super lekker, ik ga daar weleens eten in Rotterdam maar ik vrees voor mijn moeilijke eter niet heel succesvol.

Haha wel mooi hoeveel mijn vraag teweeg heeft gebracht.
Ik denk dat we vast teveel meenemen, maar ja inderdaad een auto dus de ruimte. We gaan naar Zweden. Kind is “moeilijk” qua luiers en melkpoeder. Ik denk dat ik eerder wat rust heb bij een tas vol kleding (oid) die ik niet gebruik dan dat ik stress heb om het “wat als ik het wel had mee genomen”. Wat voor de een werkt, werkt voor de ander (misschien) niet

5 likes

Ik weet ook niet hoe het met jullie zit, maar mijn kinderen lekken op vakantie altijd opeens door of moeten ze kotsen. Neem dus liever 3 slaapzakjes en schone pyjamas en extra beddengoed mee dan dat ik dan weer loop te kloten op zoek naar een wasserette o.i.d. Omdat het perse die avond nog droog moet zijn.

8 likes