Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Ik ben op zoek naar speelgoed voor mijn bijna 1 jarige. Hij doet heel graag kleine deurtjes enzo open, dus ik had het perfecte v-tech ding gevonden. Maar hij is volgens mij in NL nergens te koop… kent iemand iets vergelijkbaars? Of goede tips voor een eenjarige zijn sowieso welkom!
80_517400_2_thumb_detail

1 like

Deze is misschien nog iets te moeilijk maar mijn zoontje speelde hier vanaf 1,5 heel vaak mee en nu hij 3 is nog steeds.

https://www.bol.com/nl/nl/p/melissa-doug-houten-activiteitenbord-met-sloten-houten-speelgoed-ontwikkelingsspeelgoed-motorische-vaardigheden-montessori-speelgoed-3-jaar-cadeau-voor-jongens-en-meisjes/9200000015338642/?Referrer=ADVNLGOO002027-G-171371636604-S-2373534974320-9200000015338642&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAouG5BhDBARIsAOc08RRvyRKMnk803aHe2q7xVEVT4hwLqW6K7Jj5JSdKLAwyupkJerj7LqMaArqkEALw_wcB

6 likes

Deze hebben wij ook gekregen toen dochter 1 werd en nu bijna 3 speelt ze er nog mee!

1 like

Heeft iemand al de gunstigste zorgverzekering voor zwangeren uitgezocht voor volgend jaar? Kom zelf nu uit bij CZ met plus aanvullend.

2 likes

Toevallig gisteren ook gezocht! Ik heb nu VGZ aanvullend beter; volgens mij vergoedt die meer dan die van de CZ?

Ik ga waars naar Univé aanvullend beter. Die lijkt heel erg op VGZ die ik nu heb maar dan kan ik nog een tweede borstkolf aanschaffen en krijg ik weer opnieuw vergoeding voor de lenzen etc :blush:

2 likes

https://www.forumfeminarum.nl/t/zorgverzekering

Hier ging het er ook al over.

2 likes

Weet iemand of er een kledingmerk of winkel a la Dilling kortingen geeft bij Black Friday? Gaat om wollen rompers en truitjes die ik zoek.

Slaap omstandigheden

Mijn kind lijkt telkens wakker te worden door de kou dus ga nu kijken of extra laagjes wol zullen helpen. Nu slaapt hij in wollen romper, fleece broek en een truitje van katoen. De verwarming schiet niet aan oid als het in de woonkamer te warm is dus soms hebben we niet echt door als het te koud is op zn kamer. Hij slaapt in van die tog 3 slaapzakken zonder dekentje. Een dekentje zou hij denk ik onder gaan liggen met zijn hoofd. Andere maatregelen zijn ook welkom!

Van welk merk heb je de 3 TOG slaapzakken? Ik had laatst ergens gelezen dat niet alle 3 TOG slaapzakken van HEMA ook daadwerkelijk 3 TOG zijn, maar meer 1,5/2.0.

3 likes

Hema idd! Zowel van die velvet als die van normale stof… dat zou wel veel verklaren :rofl: welke slaapzakken zijn wèl echt warm dan?

Die normale stof zou volgens mij veel lager zijn. Ik had zelf ook altijd HEMA slaapzakken en dacht altijd al dat die normale stof wat dunner was, maar als het in het label staat dan zal het wel goed zijn. Niet dus. :joy:

Onder dat stukje waar ik het las werden vooral de Puckababy 4 seizoenen slaapzakken aangeraden.

3 likes

De Prenatal heeft slaapzakken met TOG 3, ik vind deze heel fijn!

3 likes

Hahaha love deze kortingscode :sweat_smile: precies hoe ik me voel

2 likes

Je kan een korte mouwen slaapzak over de lange mouwen slaapzak heen doen. Tipte @itakepictures vorig jaar en gebruik ik regelmatig! Qua pyjama helpt hier pyjama met voetjes eraan.

3 likes

Onze baby is ruim 7 maanden en ik wil hem graag ook af en toe wat water geven. Nu begrijpt hij een 360 beker, rietjesbeker en tuitbeker nog niet, hij bijt er alleen maar in. Een open beker is ook lastig omfat hij nog niet kan zitten en liggend uit een beker drinken voor jezelf al een uitdaging is. Geven jullie water dan gewoon uit de fles?

1 like

https://www.kruidvat.nl/nuby-12m-flip-it-beker-met-handvat/p/5724104?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=&utm_content=&utm_term=&utm_id=google_ads_17297519889&gad_source=1&gbraid=0AAAAACnuMomkEjpEq05k5xHDP1sKHYqiz&gclid=CjwKCAiAxea5BhBeEiwAh4t5Kyk0Aih1LJrTpufG3LswbrmqJI0rsWmU-u7NoMIG_erJBz58sV-PbhoCxa0QAvD_BwE

Deze rietjesbeker snapte hij bij mij vrij snel toen ik er een beetje knijpfruit op smeerde, de andere rietjesbekers die ik had waren te stug of het rietje te lang/dun, hij snapte toen nog niet dat hij langer moest doorzuigen.

Water op zich heeft niet per se een doel bij zo’n kleintje, vooral leren drinken uit andere bekers enzo, hij hoeft nog geen water binnen te krijgen, dus ik zou dat niet in een fles geven.

1 like

Ik wil hem vooral water geven omdat hij steeds meer vaste voeding gaat eten en zijn ontlasting soms behoorlijk hard is. Krijgt ook nog 4 flessen van 180 en een van 90 dus krijgt ook nog best veel melk, maar dacht dat water misschien zou helpen

1 like

Die van mij doet het goed in de lodger 4 seizoenen slaapzak, met alleen een wollen romper. Sowieso fijne slaapzak want die gaat jaren mee.

Ik heb laatst deze slaapzak besteld voor onze koudkleum en die is echt lekker warm, veel warmer dan de 3 tog velvet van de hema bijv. https://amzn.eu/d/0hC52qY

Hieronder doe ik ook een wollen romper, en als het heel koud is ook een wollen broekje en truitje. Ze heeft het echt lekker warm hierin. Komt waarschijnlijk wel uit China deze slaapzak, en twijfelde daarover. Maar vind de kwaliteit echt prima.

Ik vind deze heel fijn:
Jollein Velvet Slaapzak

Volgens mij hierboven ook genoemd

Grappig ik heb deze ook en deze lijkt idd veel warmer dan een tog 3 slaapzak van jollein die ik heb.
Super betrouwbaar dus die tog waardes

1 like