Tips, ervaringen & aanraders #10

De kamer is 2,80 x 3,80. Met de deur gelijk aan de linker kant dus op zich wel makkelijk in te delen. Maar ik zou niet weten hoe. :sweat_smile: Zelf had ik in gedachten om het bed of gelijk voor de deur te zetten met een nachtkastje (thanks voor dit idee van je foto! Had hier helemaal niet aan gedacht) of helemaal rechtebovenin de hoek en dan niet voor het raam maar langs de muur. Misschien is dat wel makkelijker met de kast. En dan zou ze naast de kast nog een speelplekje oid hebben.

Jouw dochter heeft ook een speelplekje; gaat ze daar vaak mee spelen na bedtijd? Dit is namelijk wel een ding, ik denk dat onze dochter dit wel gaat doen als ze zelf uit bed kan komen.

Dit is de plattegrond. De getekende lijn onderaan is omdat de muur verplaatst moest worden dus de 4,50 klopt niet.

@itakepictures ahhh ja, die commode moet natuurlijk ook nog mee. Shit. :joy: die was ik helemaal vergeten.

Wij hebben de kast aan de muur nu ook niet vast omdat ze altijd onder toezicht boven is en niet uit bed kan maar als ik zie hoe snel onze commode naar voren kiept als je 3 lades tegelijk open hebt leek het me wel verstandig maar wist niet of het gebruikelijk was.

Bedankt voor alle tips! Ik ga ze straks allemaal bekijken en inspiratie op doen.

2 likes

Hier nooit iets gebeurd maar ligt misschien aan je peuter. Hij komt zelden uit bed en dan direct naar ons. Alles achter slot en grendel en verankerd is voor hem ook overbodig, maar toch een fijn gevoel.

2 likes

Ik heb om dezelfde redenen als @kaasvlinder voor de Deuter kid comfort III gekozen. De thule sapling hield ik ook in de gaten op marktplaats maar de deuter werd een snellere en betere deal. Ik heb haar vanwege de ergonomische redenen tot 18 maanden in een zachte draagzak op mijn rug gehad maar dat werd wel uitdagend op lange (berg)wandelingen en voor haar niet zo leuk vanwege beperkt zicht, weinig schaduw en weinig bewegingsvrijheid.

3 likes

@Feather volgens mij heb jij wel eens een aantal vleesvervangers getips waar niet zo veel zout in zit. Zou jij deze nog een keer willen delen?

1 like

O nee zij is nooit gaan spelen na bedtijd maar ze durft ook haar bed amper uit, haha. Denk dat dat niet eens in haar op zou komen. Verschilt heel erg per kindje denk ik inderdaad, mijn zoontje zie ik er ook wel voor aan.

1 like

Van Iglo green cuisine de veggiesticks en falafel uit de vriezer zijn dat denk ik. Ik lette ongeveer op max 1 gram zout per 100 gram product. AH eigen merk en Garden Gourmet hebben ook falafel die daaraan voldoet en de vega kipstukjes van vivera bevatten net iets meer zout (1.1 gram) maar dan delen we een pakje van 160gr met z’n drieën dus dat is nauwelijks wat. Andere vleesvervangers heeft ze nooit gehad, behalve tofu, bonen, kikkererwten, linzen en ei.

In het What my kid really eats topic gaat het welees over vleesvervangers, misschien haal je daar nog inspiratie uit.

4 likes

Deze falafel van AH heeft het minste zout wat ik heb kunnen vinden: 0,75 gram.
Ik vries het pakje ongeopend in en pak er dan steeds een paar balletjes van. De rest bewaar ik ingevroren in een zakje.

Spinazie falafel van Garden Gourmet heeft ook maar 0,9 gram. En Bonduelle heeft van die groente rondo’s. Dochter lust hiervan alleen de pastinaak variant. En die veggie sticks die @Feather tipt zijn hier echt favoriet.

3 likes

Geen ervaring mee maar misschien vind je tips op de insta van maaske_volmondiglogopedie
Succes!!

1 like

Bij ons bleek de temperatuur van de voeding de boosdoener te zijn, die moest perse rond de 37/40 graden zijn. En ook melk uit de vriezer was een no go.

4 likes

Bij ons was ook de temperatuur voor ons gevoel een issue. Ik heb glazen flessen van dr brown, maar ben toen even terug gegaan naar de plastic variant omdat dit makkelijker op temperatuur kwam en bleef.

Verder gewoon telkens max 2x flesje aangeboden en dan na een uur evt nog een keer proberen (en daarna dan toch over op borst om m niet honger te laten lijden). Zo ging hij steeds iets meer drinken. Nu drinkt hij alles, ook ontdooid en ook weer uit de glazen fles (wel zo goed mogelijk opgewarmd). Duurde uiteindelijk een week of 2, en het ging wel makkelijker als ik zelf niet in de buurt was.

1 like

Hadden wij ook, uiteindelijk heeft maar 1 ding geholpen. Het flesje van Lansinoh. Las online dat deze vaak gepakt wordt door flesweigeraars. Na 3 dagen proberen (en na proberen minimaal 20 min wachten tot borst geven) was het opeens raak. Maar wrs heb je die ook al geprobeerd.

2 likes

Mijn zoon is met 26 maanden naar een peuterbed gegaan, in het begin kwam hij er snachts heel vaak uit maar dag kwam ook wel omdat hij net een grote broer was geworden. Nu slaapt hij inmiddels een half jaar in zijn peuterbed en ja bij het naar bed brengen komt hij er nog 50x uit in 20 minuten tijd ongeveer maar daarna gaat hij wel gewoon slapen en komt hij er ook niet uit.

Nu komt hij er alleen uit als er iets aan de hand is (als hij ziek is of onder het zweet is bijvoorbeeld).

1 like

Wij hebben zo lang mogelijk gewacht. Hij is pas met 3 jaar en 2 maanden naar een peuterbed overgegaan. Dit kon ook prima, want het is het Sebra ledikant dus wat groter dan een normaal ledikant.
Hier ligt hij nu overigens nog steeds in, maar dan alleen met 1 zijkant eruit gehaald. Hij is er nog niet zelf uitgekomen en vraagt (roept) elke ochtend of hij eruit mag.

Denk dat het ook wel te maken heeft met welke leeftijd. Hoe ouder, hoe beter ze het begrijpen. Dat ze in bed horen te blijven.

1 like

Wij hadden een preverbaal logopedist ingeschakeld en kregen de tip om de zoekreflex te stimuleren door met de speen van de fles rustig langs het wangetje richting de lippen te bewegen. Dus niet de fles in een keer in het mondje stoppen. Als hij eenmaal de speen in de mond nam, konden we het zuigen stimuleren door de binnenkant van het handje te masseren.

1 like

Die van ons dronk de eerste flesjes goed en toen zijn we gestopt met aanbieden (zoveel extra werk), met als gevolg flesweigeren. Op de opvang wilde hij nooit drinken, ze probeerde dmv in zijn mond druppelen vaak nog wel wat binnen te krijgen maar meer werd het niet. We zijn ook bij de logopedist geweest en die gaf aan dat hij het wel kon maar niet wilde.

Op de opvang had hij dus ook honger (moet wel toch)? En deed het alsnog niet. Uiteindelijk wel goed gekomen, als in hij dronk in de avond meer, toen hij eenmaal wat mocht eten kreeg hij daar iets meer van op de opvang.

Lang verhaal, maar inderdaad volhouden, logopedist zou ik gewoon inschakelen. Maar mocht het niet lukken. Ook dan komt het echt goed :slight_smile: . (Hij is nu 3 en drinkt elke avond een fles melk).

1 like

Nee

5 likes

Ja heel cringe daarom gaf ik even antwoord namens iedereen :joy:

13 likes

Wij zijn juist heel vroeg overgegaan naar een eenpersoonsbed, nog voor haar eerste verjaardag. Ze is nu 2,5 jaar oud (30 maanden :stuck_out_tongue: ) en komt eigenlijk nooit uit bed. Alleen als ze 's ochtends echt wakker is, dan loopt ze naar haar deur en roept ze ons. Als er 's nachts iets is blijft ze vaak in bed als ze roept/huilt. Maar dan moeten we er toch heen, of ze nou in bed ligt of niet.

2 likes

Hier was ook alleen de Lansinoh een succes. Ik kende het merk niet en kreeg het toevallig getipt via via, dus wie weet ook voor jou een nieuwe tip.

De tip van het cb klinkt heel bruut, maar een vriendin van mij heeft ook gedaan. Daar formuleerde ze het wel iets vriendelijker. Hun cb gaf aan dat een baby zichzelf niet laat verhongeren.

Zij gaf bv en baby wilde de fles niet. Zij is uiteindelijk eerst een dag weg gegaan (in een hotel vlakbij zodat ze kon chillen, maar wel snel thuis kon zijn alsnhet niet lukte). De baby at uiteindelijk al na 5uur en sindsdien nooit meer problemen gehad

1 like

Zoon is na 3 jaar naar een groot bed gegaan, omdat zijn broertje zijn bed ging gebruiken. Pas sinds kort (dik 3,5 nu) gaat hij af en toe zelf uit bed, maar doet dan eigenlijk geen rare dingen.
En als hij in de nacht wakker wordt, dan roept hij vanuit zijn bed. We kunnen ook wel goed met hem overleggen.
Maar denk dat het ook erg aan je type kind ligt. Z’n broertje is op een heel andere manier ondernemend en ik denk dat dat straks heel anders gaat (maar die kan gelukkig nog lekker lang in z’n ledikantje liggen).

1 like