Tips, ervaringen & aanraders #10

Ik heb geen baby met reflux maar heb ook wel eens gehoord/gelezen dat baby’s met reflux graag op hun zij en/of buik liggen. Maar snap dat het spannend is. Mijn baby is ook een buikslaper en het heeft lang geduurd voordat ik dat ‘s nachts ook aandurfde.

Mocht je interesse hebben. Ik heb een zijligkussen. Amper tot niet gebruikt😅. Mijn baby had een lichte voorkeurshouding en ik was bang voor een plat hoofd maar omdat hij overdag zo veel op zijn buik lag en sliep was dit niet het geval. Misschien vind je het fijn voor overdag? Laat maar weten als je hem wilt hebben

2 likes

Wat vinden jullie een beetje leeftijdsgeschikte huisdieren? We hebben katten maar ik vind huisdieren heel leuk en het lijkt me ook goed en leuke manier om meer verantwoordelijkheid te leren. Alleen ik wil geen hamster of konijnen kooi schoonmaken.
Ik ben aan het sparen voor een kippenhok dus dat is wel een optie en die zijn gewoon buiten.
Maar ik dacht aan een Afrikaanse reuzenslak of een gecko ofzo. Zou dat een beetje te doen zijn voor een 5 jarige?

Ja snap ik. Die van ons kon extreem vroeg rollen, ik denk eerlijk gezegd dat dat door de reflux kwam, dat de noodzaak/wil echt vroeg aanwezig was

1 like

Oh ja dat is een goeie! De Afrikaanse reuzenslakken winkel verkoopt ook wandelende takken (en miljoenpoten).

Een spreekbeurt vind ik ook slim of iig iets om samen te doen want ze kan nog niet lezen.
En ik vind het mogelijk ook leuker dan de rest van het gezin (behalve als het toch een hamster wordt ik denk dat de katten dat extreem leuk vinden :joy:)

1 like

Ik griezel van die reuzenslak brrrrrrr. Zet je die dan in een terrarium🫣? Ben ook “bang” voor slakken dus😆. Al dat slijm en dat vieze uiterlijk jakkk. Zijn ze ook niet giftig voor de mens. Neem maar een wandelende tak joh, haha!

Mocht je ooit toch voor een knaagdier gaan, kies dan liever cavias ipv een hamster. Het zijn nachtdieren dus overdag slapen ze en ze kunnen verdomd hard bijten.

3 likes

Draadloos werkt niet op het systeem van het vliegtuig, wel op je eigen tablet natuurlijk. En houd er wel rekening mee dat ze kapot kunnen als je kind aan die draad gaat lopen frunniken (dubbelvouwen etc). Ik ben om die reden voor draadloos gegaan.

@Keroppi ja eens! Ik vond een cavia echt een heel leuk huisdier, kun je lekker aaien en ze zijn heel grappig en gezellig. Een hamster vond ik weinig aan

2 likes

Action heeft er een voor 10 euro, draadloos en nog best prima geluid. Mijn dochter van 1.5 past 'm op de kleinste stand (wel net hoor, maar zij heeft een klein hoofdje dus met 2 zal het zeker passen) maar mijn man en ik ook op de grootste stand. Heb die koptelefoon alleen even uitgetest en gekoppeld. Ik wilde er ook niet te veel geld aan uitgeven want is wat mij betreft alleen voor muziek en luisterboeken in de auto/vliegtuig maar wel fijn dus om achter de hand te hebben.

4 likes

Vanmorgen heb ik een draadloze koptelefoon bij de action gehaald, hij was €10. Op het oog lijkt het een degelijk ding en het geluid dat er uit komt is prima voor een filmpje tijdens het vliegen.

@Feline @dblauw @Mrs @itakepictures en @Feather bedankt voor de tips. :smile:

5 likes

Ja dat lijkt me echt heel leuk :grimacing:

@Nimbus2000 nee ze zijn niet giftig! En idd in een terrarium.
Maar we gaan het samen uitzoeken en ben benieuwd waar we op uit komen. Eigenlijk wil ik een derde kat maar ik heb m’n partner beloofd dat ik ons kind niet ga inzetten om m’n zin te krijgen :joy: (ook wel terecht)
En we gaan binnenkort naar peuter paardrijden (zit helaas niet meer bij de opvang waar dat standaard bij het pakket zat maar gelukkig kan de au pair brengen en halen :rofl::rofl:)
Dus als je het zo bekijkt kan je beter een kat nemen dan een paard :joy:

(Ik wilde vroeger alle huisdieren en dat mocht nooit, en nu wil ik dat nog steeds maar ben ik ook volwassen dus er is geen papa en mama die dan het hok verschonen :sweat_smile:)

2 likes

Dit is een grap toch :rofl:

2 likes

Ik gok een verwijzing naar deze opmerking.

1 like

Helaas wel :joy: onze opvang was de duurste van Utrecht maar voor die 1700 euro netto in de maand kregen de kinderen niet eens avocado’s noch biologisch eten noch de garantie dat je überhaupt opvang had :smiling_face_with_tear:

Maar ik klaag niet hoor want kinderopvang is helemaal niet duur, wij verdienen gewoon kkveel geld :roll_eyes:

9 likes

@Chesirecat oja :rofl::rofl:
—-

Haha ja die laatste zin had ik meegekregen. Fijn dat je erkent dat je een rijke witte meid bent :white_heart:

4 likes

En het bestaat echt, bij ons net buiten de stad. Een boerderij waar ze drie maaltijden krijgen (biologisch) een biologische moestuin, pluk tuin en boomgaard. Eén kinderboerderij, kleine paardenfokkerij en paardrijden.
Leuk idee, maar het was toch wel erg prijzig voor ons. Dan maar een opvang dichtbij met een gewone speeltuin.

1 like

Het is niet alsof ik me ooit anders heb voor gedaan :joy:

1 like

Geloof ik direct. Maar tegenwoordig zul je goed moeten zoeken om nog een opvang te vinden waar ze het maximum te vergoeden tarief rekenen. Mijn kind gaat echt in een gat op de kaart naar de opvang en zelfs hier zit het uurtarief 50 cent boven het maximum.

1 like

Onze opvang was altijd binnen het te vergoeden tarief, net even gekeken en zo te zien nu ook nog steeds.

Maar blijkbaar toch best bijzonder
Wij hoefden netto niet veel te betalen.

:smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

Oef.

1 like