Tips, ervaringen & aanraders #9

Thanks! Alle kaartjes en reacties die je krijgt zijn zo ontzettend positief en ‘geniet van deze bijzondere tijd en van dit wonder’. En dat is ook zo, maar tegelijkertijd is het ook best zwaar! Vergeet je dat na een tijdje weer? :joy:

Ja, dat houden we onszelf ook voor ogen. En het gaat nu ook al beter dan vorige week! Maar je merkt ook hoeveel werk de kraamzorg je uit handen neemt zeg!! :speak_no_evil:
Ja, we gaan het wat meer afwisselen, zodat we beide wat tijd ‘vrij’ hebben. En hoop dat die hormonen/gevoelens straks weer wat rustiger worden inderdaad! :sweat_smile:

4 likes

Ik denk eerlijk gezegd dat dat geniet meer voorkomt uit iets wat je een ander gunt omdat je zelf ook nog wel weet dat het ook aanpoten was.
Maar je krijgt het wel nooit meer terug dus dan wens je anderen toch maar toe dat ze er (ook) van genieten!! Want dat heb je zelf niet genoeg gedaan terwijl het ook echt wel mooi en bijzonder is

9 likes

Och ja, die eerste weken zijn ook ontzettend zwaar! Hoge pieken en diepe dalen. Ik herken wat je zegt over het jezelf kwijtraken. Dat komt echt goed! Je groeit vanzelf in je moederrol. En die routine komt ook echt wel. Ga er maar gewoon in mee en wees vooral heel lief voor jezelf. Het wordt écht makkelijker en leuker.

4 likes

Speelgoed gan Klorofil, deze boom en de school waren hier een groot succes.

Verder Barbies en Playmobile. Zo’n groot Barbiehuis van Barbiehuis kopen? Ontdek ons ruime assortiment - Het Houten Poppenhuis wordt hier ook heel veel gebruikt (was geloof ik ook een verjaardagscadeau voor 4e verjaardag). Zo’n huis is sowieso een aanrader, echt goede kwaliteit!

2 likes

Heel herkenbaar dit, die eerste weken zijn zo keihard bikkelen! Ik had achteraf gewild dat ik mn baby iets vaker had afgegeven zodat ik even een uurtje er uit kon (of op nachten dat ik voor de 5e keer moest voeden mn man eens een fles had laten geven), maar weet ook dat ik dat helemaal niet kon overzien toen hoe ik dat dan moest doen. Wees een beetje lief voor jezelf en zorg dat je ook dingen doet waar jij van oplaad, ipv alleen maar zorgen zorgen zorgen :kissing_heart:

4 likes

Ja dit is ook mijn ervaring, mijn kind zat beide keren binnen een half uur alweer zingend in zn bed en vond het allemaal heel leuk en gezellig. En inderdaad even een handdoek op het kussen leggen want er komt wat zooi uit :grimacing:

4 likes

Oh zo herkenbaar. Mijne is ook drie weken en ik ben :face_with_spiral_eyes::face_with_spiral_eyes::face_with_spiral_eyes: de laatste dagen. Het is echt heel pittig!

2 likes

Dit geeft alweer goede hoop. Bedankt voor de tip van het beddengoed, die zal ik goed onthouden. Wat is het voor prut dat uit de oren komt? Is dat oorsmeer of wat normaal gesproken achter het trommelvlies zat als ontsteking zijnde?

@Broodrooster dat stelt me weer wat gerust haha.

3 likes

Een pop zodat hij ook een baby had. Hij doet er niet enorm veel mee. Af en toe een flesje geven of dat we met een hydrofiel een draagzak knopen net als wij.
Maar het idee was leuk.

3 likes

Vooral oorpijn, afgelopen jaar maandelijks meerdere dagen thuis omdat ze dan zo’n extreme pijn heeft dat ze zelfs met een mix (in overleg met huisarts) van nurofen en paracetamol net kan functioneren en op de bank kan zitten ipv alleen maar gillen vd pijn.

Soms heeft ze dan ook ooronsteking, soms is het oor alleen wat rood. Beetje 50/50.

Hier doen ze het ook gewoon als er ooronsteking is, zolang ze maar geen koorts hebben. Hopelijk valt het mee bij jullie dat het niet doorzet.

In de folder staat idd dat er een kleine kans is dat ze de eerste dagen een loopoor of wat bloed hebben, maar dat de meeste kinderen daar geen last van hebben.

Oorpijn is zo verschrikkelijk. Hopelijk dat ze na de buisjes er vanaf is. Merk je bij haar dat haar spraak ook iets achter loopt hierdoor?

Onze folder is iets te rooskleurig heb ik het idee. Er staat totaal niks in over bloed etc.

1 like

Heeft iemand hier toevallig ervaring met universele kolfcups die je bijvoorbeeld op een oude Medela kolf kan aansluiten? Het lijkt ideaal, dat het zo’n hippe BH kolf wordt, maar ben benieuwd of het echt werkt!

2 likes

Ik heb er eens eerder iets over gepost, ik heb die units maar dan van AliExpress.

2 likes

Ah, thanks! Dit is al heel handig om te lezen, klinkt als iets wat ik prima kan proberen!

We (ik haha) twijfelen voor een commode, of de Lommarp of de Hemnes.
Voor de opbergruimte in de kast maakt t niet zo veel uit, want er staat ook nog een grote dubbele pax in die kamer.
Maar mijn twijfel zit vooral in: is een commode met deurtjes wel handig? Iemand daar ervaring mee haha

Voor het beeld (kleur nog discutabel haha)

Wij hebben de Lommarp. Eigenlijk vooral omdat ik hem zo mooi vond :joy: Ik heb er bakjes in gezet en vind dat prima werken.

1 like

Ik vind vooral dat ie 160 breed is ook fijn!

2 likes

Laatjes lijken mij vooral Prettig omdat je dan zegmaar iets kan pakken zonder de la volledig open te doen haha.
Creme/rompertje. Bij een kast moet altijd het hele deurtje open.
Maar die Lommarp vind ik weer zo mooi haha :sweat_smile:.
Hoewel hij hier in de buurt nergens staat bij IKEA, dus dat hele ding nog nooit in t echt heb gezien :rofl:

Over commodes: als onze tweede komt, is onze dochter net twee jaar. Wat hebben jullie in deze situatie gedaan? Op beide slaapkamers een commode?

2 likes

Het lijkt mij vooral onhandig omdat ik het idee heb dat je met deurtjes veel meer moet bukken om er iets uit te pakken, en als je baby dan bovenop ligt. Kan wel natuurlijk als je je hand op de baby houdt. Ik heb zelf die Hemmes, en alle dingetjes die bij de hand moeten zijn (luiers, doekjes, zakjes en kleertjes) in de bovenste rij lades gelegd. De baby is er nog niet dus geen idee hoe het in de praktijk gaat zijn maar denk dat dit wel fijn gaat zijn.
Edit: sorry mega kromme zinnen in deze post

8 likes