Tips, ervaringen & aanraders

Nog een draag gerelateerde vraag: wat is volgens jullie de fijnste rekbare draagdoek voor direct na de geboorte?

Die lijkt me heel fijn! Vooral omdat hij van bamboe is en wat koeler zou moeten blijven in de zomer. Thanks voor je tip.

Ik had deze. Ook bamboe stof. Ik vond het ideaal en ga straks bij nr 2 ook weer gebruiken en later over op een draagzak!

1 like

Ik ga dit jaar voor matchende shirts. Erg cheecky, maar denk dat hij het wel leuk zal vinden. Zoiets maar dan met eigen tekst:

Ik wil graag een babyshower organiseren voor een goede vriendin, maar dit is de eerste zwangere in mijn omgeving! Heb dus geen idee hoe dit soort dingen gaan.

Ik weet wel dat ze niet van spelletjes en dat soort poespas houdt, dus zat eraan te denken om gewoon een groepje van ong 15-20 vriendinnen uit te nodigen en zag dat je op verschillende plekken een high tea in babythema kan doen.

Maar zijn er nog dingen waaraan ik moet denken of die ik niet moet vergeten? En is het gebruikelijk om (schoon)moeders uit te nodigen? Het is meestal een verrassing voor de zwangere toch? En wordt er meestal een gezamenlijk cadeau gedaan? Het leek mij ook wel chill als iedereen zelf cadeautjes regelt, aangezien ik mensen ook niet onnodig op kosten wil jagen, of is dit juist onhandig?

Er is een babyshower topic! :slight_smile:

Het is vaak inderdaad een verrassing, meestal koopt iedereen z’n eigen cadeautje voor de zwangere. Lief dat je het wil organiseren trouwens!

1 like

Ik denk dat het een beetje hetzelfde ben als jouw vriendin. Niet te veel poespas. Ik heb zelf ook een babyshower georganiseerd voor mijn zus die ook niet echt van spelletjes houdt. Wat wel leuk is om te doen om iedereen een baby foto mee te laten nemen en dan te laten raden. Toch een klein spelletje haha.

Wat je kan doen, is iedereen te vragen om een hapje oid mee te nemen? Vaak is het inderdaad een verassing. (Schoon)moeders zou ik wel uitnodigen. Vaak ieder een eigen cadeautje tenzij de zwangere een groot iets nog “nodig” heeft, dan is het leuk om dat eventueel gezamenlijk te kopen.

1 like

Leuk!! Ik ben net als @ABC123 hetzelfde als jouw vriendin; voor mij geen spelletjes als buikomvang raden of rompertjes versieren haha. Mijn vriendinnen hadden een super leuke lunch in het restaurant van kennissen georganiseerd, met een mooi versierde tafel. Ik kreeg 1 groot gezamenlijk cadeau (een super mooie draagzak die ik graag wilde) en het enige spelletje was ook hier het raden van welke babyfoto van wie is. Bij ieder goed antwoord kreeg ik dan nog een extra klein cadeautje (maskertje voor mezelf, rompertje etc, ze hadden de hele Hema leeg getrokken daarvoor haha).

5 likes

Even een tip die ik vrij recent heb ontdekt. Een podcast: radio mama. Iedere aflevering gaat over een ander onderwerp bv. Slapen, dragen, borstvoeding, onvoorwaardelijke communicatie,
 Ik vind het telkens zeer interessant. Is een Vlaamse mama die steeds met een professional spreekt.

5 likes

Ik heb de ergobaby adapter draagzak. Deze bewust gekozen omdat hij vanaf de geboorte kan. En nu zit mijn zoontje van 15 maanden er nog in. En is zonder een insert dat vond ik ook belangrijk

1 like

Wij willen graag in oktober nog een weekje op vakantie. De baby is dan 6 maanden. Maar zit er een beetje mee of ze dan al in een buggy kan zitten. We willen op vliegvakantie namelijk en een kinderwagen/maxi cosi meenemen is dan verre van ideaal.
Wie heeft ervaring met vliegen met jongen kinderen? En zou het aanraden of juist afraden?

Edit: draagzak/doek gebruiken we ook wel. Maar qua afwisseling is een buggy ofzo ook wel fijn.

1 like

Je hebt bepaalde buggy’s die ook een ligstand hebben. Dat als je kind in slaap valt, je hem redelijk plat kan leggen.

1 like

Ik heb nog geen ervaring met vliegen, maar zit zelf te kijken naar de Easywalker Buggy XS, die kan ook plat.

1 like

Die vind ik een beetje aan de prijs voor een vakantie haha.
We hebben zelf als kinderwagen de EasyWalker Harvey, wel een fijne wagen. Maar voor vakantie is het te groot denk ik.

Oh ja snap ik haha, wij hebben zelf nog helemaal geen wagen gekocht, maar gebruiken nu alleen een draagdoek en ik zit erover te denken om deze te kopen over een paar maanden.

1 like

Wij hebben op 1e vliegvakantie toen S 10 weken was wel de KW meegenomen. Speciaal een reiskoffer voor gehuurd om het goed te beschermen. Alle vliegvakanties erna hebben wij een buggy van Chicoo (liteway) gebruikt welke ik 5 standen kan. Lichtgewicht waardoor ideaal.

1 like

Wij gingen op vakantie toen ze 9 maanden was. We hadden toen een buggy bij ons (koelstra? Geloof ik), maar zo weinig gebruikt
 de buggy ligt nu ook standaard bij m’n ouders voor als ze oppassen. Ik gebruik m gewoon echt nooit.
In de zomer hebben we alleen een draagzak meegenomen en zouden het nu ook niet meer anders doen. Gaan ook een peuter draagzak aanschaffen, zodat zij nog een tijdje onze rug op kan :smirk:

5 likes

Zat precies aan hetzelfde te denken. Wij vlogen voor het eerst toen de man 7 maanden was, hadden toen een speciale koffer voor de kinderwagen + bak geleend van iemand en de kleine man in de maxicosi voor in het vliegtuig. Maxi cosi was niet perse handig met sjouwen want op een gegeven moment moet je je karretje inleveren maar de maxi cosi hadden we wel nodig in de auto.

Volgens mij is 6 maanden echt nog te jong inderdaad, volgens mij adviseren ze pas een buggy als ze zelfstandig kunnen zitten.
Wij gaan volgende week op vakantie en ik neem haar mee in de draagzak in het vliegtuig.

2 likes

Hebben jullie nog aanraders voor leuk speelgoed voor rond de 6 maanden?