Verhuistopic

Vet stom dat het een hoekdeel van mijn modulaire bank echt een lange levertijd heeft. Ik wil kunnen chillen met mijn dikke katten op de bank.

Nog wachten tot mijn wasmachine wordt geleverd en ik kan weer naar mij oude huis

En ik wil fout retro behang :sunglasses:

2 likes

Wanneer denk je er voor het eerst te gaan slapen? Heerlijk vooruitzicht is dat, met je dikke poezels samen op de bank :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Zelf over 2 weken over en de katten waarschijnlijk pas ergens in een van de schoolvakanties.

2 likes

Ik ga as januari verhuizen maar ben nu nog even in mijn oude huis (waar ik praktisch al niet meer woon) om alvast wat in te pakken, op te pakken of weg te gooien. Ik heb 2 dozen en 1 grote koffer, maar ik weet niet zo goed wat ik in de dozen zal doen. Keukenspullen en decoratiedingetjes? Administratie? Boeken?

Pfff zo geen zin hierin eigenlijk

Ik snap het niet helemaal… je woont bijna niet meer in je oude huis maar je gaat in januari pas verhuizen? Waar zit je dan nu? Alles kan in dozen ik zou vooral kijken wat je de komende paar maanden niet nodig hebt. Maar volgens mij snap ik er gewoon niks van haha

3 likes

Hebben jullie goede ervaringen met de verhuisdozen van de Gamma? Of raad je iets anders aan?

1 like

Die van de gamma zijn echt heel erg zwak. Ik heb ze van all safe en die worden hier ook hergebruikt. Kun je gewoon online bestellen of kopen bij een van hun vestigingen.

1 like

Consumentenbond zegt dat die van Gamma, Karwei, Ikea en Praxis goed zijn! Ik ben wel tevreden over die van Ikea.

2 likes

Ik vond Gamma prima, had een paar extra stevige dozen voor servies en breekbare spullen. Hema en Big Bazar was in ieder geval echt geen aanrader, daarvan scheurden de handvatten heel snel.

1 like

Ik weet niet of dit helemaal t juiste topic is, maar er zitten hier vast meiden die voor hun werk of wat anders naar de andere kant van t land verhuisd zijn? Hoe is dat geweest? Achteraf spijt of helemaal toch je draai gevonden? Ik heb mijn droombaan bemachtigd maar dat is dagelijks 1+ uur reizen zonder file/treinvertraging en zie nu al aankomen dat dat me op gaat breken. Dus we oriënteren ons nu op verhuizen richting mijn werk. Ander soort regio (meer randstad terwijl we nu eigenlijk huizen meer naar t oosten/noorden zochten) maar wel leuk. Maar we kennen daar NIEMAND. Vind dat idee zo eng, om al je sociale dingen op je oude plek los te laten?

1 like

Ik heb dat gedaan! Zonder partner en midden in de corona crisis. Ik ga binnenkort wéér naar een andere stad verhuizen, wel in de buurt van waar ik nu woon. Ik heb er geen spijt van en heb redelijk goed mijn draai kunnen vinden, maar moet wel zeggen dat het lastiger is om na je studententijd een nieuwe sociale kring op te bouwen.

1 like

Spannend en wat ontzettend stoer dat je dat in je eentje gedaan hebt! Ik denk dat het scheelt dat ik mijn partner meeneem, maar alsnog. Verwacht wel leuke contacten op mijn werk te kunnen leggen maar vind het zo lastig om echt vriendschap met collega’s op te bouwen… en dat is in eerste instantie natuurlijk wel waar je je contacten uithaalt

Ik ben net uitgenodigd voor een bezichtiging voor een appartement in Nieuwegein (buurt Batau-Noord). Ben 5e van de 1993 geworden met loting. Het is een appartement van 73.31 m2, met 2 slaapkamers. Bruto huurprijs is 755 euro per maand.

Maar… het is best ver van mijn familie en vrienden nu (Almere), namelijk ongeveer 1.5 uur met het ov (ik heb geen rijbewijs/auto). Ik moet sowieso bij gaan lenen van DUO want ik ben voltijd student en met mijn bijbaan verdien ik ongeveer 700 per maand (werk maar 1 keer per week meestal) en ik ga er voorlopig alleen wonen (heb wel een vriend maar daar kan ik komende paar jaar nog niet mee samen wonen). Ongeveer 1.15 uur naar mijn school, dat scheelt maar een kwartier met nu dus is prima te doen.

Ik wil wel graag uit huis, een plekje voor mezelf lijkt me heerlijk. En dan een woning van 73 m2, daar kan je nog best lang in vertoeven. Geen studio van 25 m2 waar je na een paar jaar echt wel klaar mee bent.

Maarja, wel ver weg van mijn vrienden en familie, niet makkelijk om af te spreken als mensen eerst nog 1.5 u moeten reizen.

Twijfels twijfels twijfels!! Wat denken jullie?

@Bakkes omdat ik daar ben uitgenodigd voor een bezichtiging omdat ik 5e stond voor een ruim appartement. Niet alsof er heel veel keuze is tegenwoordig, je moet gemiddeld 9 jaar staan ingeschreven. Enorm kieskeurig zijn over waar te wonen gaat dat niet helpen.

Je schrijft je toch zelf in voor de loting? Ik bedoelde te vragen waarom je voor die woning hebt gekozen, wat zijn de voordelen? Is het dichtbij je werk/studie/hobby? Houd je van die stad/buurt? Etc

1 like

Eerlijk gezegd; het appartement zag er leuk uit, is groot, lijkt goed onderhouden. Niet zoveel met de buurt te maken, al vind ik Utrecht wel een leuke stad en is dat goed bereikbaar vanuit daar. Maar als het zo dichtbij komt ga ik twijfelen van, ja wel ver weg van iedereen.

1 like

Hmm zou je investeren om daar (/Utrecht) een leven op te bouwen (bv nieuwe vrienden te maken die dichterbij wonen) of verwacht je vooral te leunen op je huidige sociale leven?

En wil je per se iets voor jezelf, of zou een gedeeld appartement met 1 of 2 anderen ook tot de opties behoren?

Kijken kan sowieso geen kwaad natuurlijk, maar ik herken het wel (ik start binnenkort een nieuwe baan 1,5 uur verwijderd van mijn sociale netwerk en moet dus op termijn die kant op verhuizen en dat is doodeng). Ik zou ook nagaan of je openstaat voor het leren kennen van nieuwe mensen en of dat de regio is waar je zou willen werken.

1 like

Ik weet niet hoe dit normaal voor je werkt, maar ik zou sowieso gaan bezichtigen. Dan krijg je meer een gevoel in plaats van de plussen en minnen op papier. Dat helpt denk ik ook al in je beslissing. Daarnaast is het denk ik echt iets waar je zelf het beste gevoel bij hebt: heb je gezonde spanning, zie je het al voor je, heb je er zin in, of heb je echt buikpijn en denk je pfoeee komt dit wel goed?

4 likes

Ik zit hier ook over na te denken, ik woon al 10 jaar in mn studentenstad. Heb hier nog wel wat vrienden maar veel mensen wonen inmiddels ook in andere steden. Voor werk is het praktischer als ik naar het westen verhuis (woon nu in het oosten). In de stad waar ik aan denk (Den Haag) ken ik echter niemand, behalve wat collega’s en vage kennissen. Heb nooit moeite gehad met vrienden maken, maar als je werkt is dat toch lastiger. Ik heb wel zoiets van, als het niet bevalt kan ik altijd nog terug.

Zijn jullie al iets verder?

3 likes