Krokante lippen.
Die van jou of van een ander?
Goeie⌠hmm beide wel maar die van mezelf vind ik vervelender.
Iemand zoenen met krokante lippen lijk mij ook niet tof
Mijn vader heeft het geluid van zân toetsenbord op de iPad aan staan en zit heel driftig te typen met 1 vinger. Denk dat ik dit getik vanavond nog in mân nachtmerries hoor.
Omdat het bevriest door de natuur . Mja beetje in dezelfde categorie een pizza met groente gezond noemen omdat er groente op zit.
Haha echt hè, nu vind mijn kind dit ook heel leuk, dus voor hem geen probleem, maar kom opâŚ
Ik heb mn armband afgedaan in de sportschool, in papier gewikkeld en toen in mijn tas gedaan (HOOP IK). Tas ligt in de auto en kan ik nu niet controleren want staar ver geparkeerd
Nu lig ik in bed met dat vreselijke kut gevoel of ik weeeeer een cadeau van mijn vriend kwijtgeraakt ben
Kon het niet meer aan, naar de auto gelopen.
Armband zat in mn tas
Er is een boek uit mân reserveringen bij de bieb verdwenen, had hem al een maand of twee erin staan en nu sta ik weer laatste van de 10 reserveringen op 3 exemplaren. Ik wil de boetes terug.
Ik moet tramadol meenemen naar de VS en niemand kan me een duidelijk antwoord geven wat ik precies nodig heb om dat te mogen doen (zelfs de ambassade weigert te antwoorden, want te druk). Ben constant aan het bellen en mailen en iedereen zegt iets anders
Ik had een getuigschrift van mijn arts mee voor tramadol en morfine in het Engels. Er is niet naar gekeken toen we bij de douane waren.
Ook het CAK niet?
Nee staat niet op de lijst en dan moet je de ambassade bellen maar die helpen je niet aan de telefoon, dus dan moet je mailen, maar daar reageren ze ook niet op.
@Daelyss Ik ga nu ook maar een verklaring van de huisarts vragen. Heb ook een uitdraai van de apotheek en hoop dat die 2 dingen dan genoeg zijn?
CAK bellen kan soms ook wel helpen. Apothekers weten het soms ook.
Ik weet iig als ik mijn ADHD medicatie mee neem naar US of Canada dat ik dan een brief (voorbeeld staat op de site van CAK) van de arts die het medicijn voorschrijft moet hebben met een stempel van de arts, het CAK en (volgens mij) het ministerie van buitenlandse zaken.
Ben nog ff gaan zoeken en kwam nog wat tegen. Ik weet hoe lastig het is met medicatie reizen, elk land heeft weer andere regels etc, wordt er ook helemaal gek van soms. Met Schengenlanden is het net ff wat makkelijker, maar verder is het een doolhof.
Dit staat trouwens op de site van de ambassade(https://nl.usembassy.gov/visas/travel-tourism/travel-faq/):
Narcotics and dangerous drugs are prohibited entry. There are severe civil and/or criminal penalties if imported. Concerta and Ritalin are approved medicines. Declare all medications to Customs when entering the United States.
Not all medicines are approved by the Food and Drug Administration (FDA) or allowed into the United States.
More information, including a list of approved medicines, can be found in the FDA Orange Book.
A traveler requiring prescribed medicines (e.g. cough medicine, diuretics, heart drugs, tranquilizers, sleeping pills, antidepressants, stimulants, diabetes medication etc.) should:
- Have all drugs, medicines, and similar products properly identified
- Carry only such quantity as would normally be used by an individual having the health problem requiring the drugs or medicines in your possession.
- Have either a current prescription or written statement in English from your personal physician that the medicine is being used under a doctorâs direction and that it is necessary for your physical well-being while traveling. The doctorâs note should state the name and the exact quantity of the medicine you are bringing into the U.S.
- Carry all medication in your hand luggage (including needles for diabetics) also in case of loss of luggage.
It is recommended to ask for a medical passport from your pharmacy/physician.
Medication can be sent by post if the prescription or doctorâs letter is included. A notation s
Ja al die informatie had ik inderdaad gevonden, maar het is me niet duidelijk of ik die verklaring dus ook nog door het CAK en de ambassade goed moet laten keuren. De apotheek stuurt me naar het CAK, het CAK stuurt me naar de ambassade en de ambassade zegt âlol doeiâ
Ik denk dan haast niet dat er nog iets nodig is. Ik moet eerlijk zeggen ik neem altijd braaf al mijn verklaringen mee, maar er is nog nooit iemand geweest die er naar gevraagd heeft. Ik twijfel elke keer weer of ik een verklaring mee neem, maar doe het uiteindelijk wel omdat ik het toch een risico vind.
Op een andere site stond er ook niks over extra verklaringen enzo. Ik ben begin vorig jaar naar UK gevlogen met medicatie en de regels zijn daar veranderd en een brief met een handtekening van mijn huisarts was voor hun genoeg.
Ja dan ga ik het gewoon zo doen. In het ergste geval moet ik die medicatie weggooien bij de duane denk ik? We gaan het zien! Maar deze informatiestroom kan wel wat soepeler.
Dat zeker! Ik heb toen voor UK ook moeten bellen en mailen, heel gedoe ook. Ik laat soms mijn medicatie ook gewoon thuis, omdat ik met sommige landen gewoon geen zin heb in gedoe.
Hopelijke kan je de medicatie gewoon meenemen! Fijne reis in elk geval!
Ja dit zit ik ook een beetje te overwegen. Ik heb tramadol alleen incidenteel nodig. Soms maanden niet, dan ineens 3 keer in een week. Maar ik wil ook niet 10 uur in een vliegtuig zitten met een pijnaanval en zonder medicatie. Gedoe.