Waar erger je je aan? #18

We waren zondag bij de Zuidas in Amsterdam. We maken in steden altijd gebruik van een parkeergarage want op de straat parkeren is toch vaak duurder of onhandiger. Dus wij een parkeergarage gevonden, superblij want het was heel fancy, maar niet naar de tarieven gekeken.

Toen we uitreden bleek het vijftien euro te zijn geweest. Vijftien!! Voor nog geen anderhalf uur.

Kijk ik net wat de tarieven op straat zouden zijn geweest, is het gewoon gratis op zondag :cry:

Zo stom van ons, dus voortaan toch maar alle opties checken.

5 likes

Haha, ik ben geneigd het ook te proberen. Dekbed verwisselen is het naarste klusje van het beddengoed verschonen

3 likes

Ik had het vannacht koud dus ik wilde mijn dekbed pakken maar toen dacht ik aan deze post en besloot ik half slapend dat ik het dan liever koud had :joy::joy: door de microplastics

3 likes

Schoenen besteld met korting, maar waren te klein. Helaas mocht ik de korting niet opnieuw ontvangen dus na lang twijfelen wilde ik ze opnieuw bestellen, waren ze niet meer op voorraad.

Net weer op voorraad, gelijk bestellen heb ik ineens problemen met betalen… is het twee keer afgeschreven. Deze schoenen zijn vervloekt :sob:

3 likes

Dat cheetos met allemaal variaties komt maar ik wil gewoon grote chipitos met KAAS smaak niet opeens gekke paprika dan koop ik wel andere chips :triumph:

7 likes

Voor vanavond doe ik er gewoon een hoeslaken over. Die van mij is overigens van polyester, niet van microvezel

6 likes

Retourlabels die je moet printen. Het is 2024, come onnnnnnn

55 likes

Dit! Soms bestel ik echt geen producten bij shops waarvan ik weet dat ik de retourlabel moet printen.
Tenzij ik 100% zeker ben dat het niet retour hoeft. :unamused:

4 likes

Omg ja ik had dit ook gister. En waarom doet een printer nooit in 1x wat je wilt? Er is altijd wel wat waardoor dat ding het niet doet… of de inkt is op/ingedroogd.

2 likes

Is dat ook bij kleren dan? :weary:

Ik had dit ook met zalando vandaag, vet raar. Toen was t ook twee keer besteld opeens.

sorry maar dit is toch gewoon een super biased bron die niet eens concrete problemen aanhaalt? Ik zou daar niet direct een absoluut advies/statement mee maken dat synthetisch dekbed super ongezond is alsof je na drie maanden een longtransplantatie nodig hebt.

7 likes

Volgens mij zijn de meeste dekbedden inmiddels ook wel synthetisch (er zijn nog wel donzen, maar buiten dat?) De hoes is meestal wel katoen, maar is dat bij die lazy dekbedden (die naam vond ik toen ik googlede, wel erg toepasselijk) niet ook gewoon zo?
Ik snap sowieso het voordeel van die dingen niet overigens, maar ik ben geloof ik ook een van de weinige mensen op aarde die het bed verschonen geen rotklus vindt :smile:

1 like

Katoen, tencel, bamboe, wol

6 likes

Ah ja :sweat_smile: Katoen ook als vulling? En wol is eerder een deken toch, of ook als vulling in een dekbed? Lijkt me heel oncomfortabel warm… En hoe was je die dan? Sowieso ook donzen dekbedden, die kun je ook niet gewoon in de wasmachine gooien :nauseated_face:

2 likes

Ik doe de mijne gewoon in wasmachine hoor, en wol heeft interessante eigenschappen van koel blijven en warmte vasthouden. In combinatie met 4-seizoenen dekbed werkt dat prima

Ja, katoen is ook vulling zelf geen ervaring mee verder

6 likes

Ik weet niet of je de website prettigparkeren.nl kent? Maar dat vind ik zelf een handige website om te gebruiken voor parkeren in steden.

Sorry voor het ongevraagde advies trouwens. :stuck_out_tongue:

4 likes

Nee hoor, superhandig! Normaal zoek ik het wel altijd even uit maar nu hadden we last minute besloten om daar ergens te eten. Zo stom. Ik zie nu ook dat het een van de duurste garages in Amsterdam is, lol. Alleen aan het Museumplein nog duurder :ok_hand:

3 likes

Ik vind t moeilijk.

Ik gebruik deze dekbedden, vind t ideaal en hygiënischer. Het hele dekbed gaat de was in en ik heb een hekel aan die hoes er goed omheen krijgen.

Maar mijn oude dekbed (waar je een hoes omheen doet) bestaat uit dezelfde stoffen als mijn print dekbed. Ben hier nooit zo mee bezig geweest maar vind t wel moeilijk.
Zelfde als met plastic servies. Kan t nu wel of niet.

Ik vind de gedeelde bronnen ook onduidelijke info geven, heel overtuigd maar geen bewijs.

Alsnog is er toch nog een verschil tussen enerzijds een dekbed met een vulling van (eventueel gerecycleerd) polyester waar nog een katoenen hoes van het dekbed zelf omheen zit en waar je dan nog je katoenen of linnen dekbedovertrek omheen doet, maar het dekbed zelf eens per jaar of halfjaar ofzo in de wasmachine doet, en anderzijds een alles-in-een dekbed dat in z’n geheel van microvezel of polyester ofzo bestaat en in z’n geheel elke week oid in de was gaat en de microplastics door de leidingen spoelt?

(Nee dit is geeeen cue om een discussie te starten over wie hoe vaak beddengoed wast!!)

2 likes