Waar erger je je aan? #19

Ik heb eens in de zoveel tijd dat de valuta in mn chrome op mn telefoon opeens op deense kronen staat??? En ik krijg het met geen mogelijkheid terug. Het verandert vaak vanzelf weer maar het is zo irritant.

1 like

Dat heb ik ook vaak, heel gek! Dan staat je locatie ineens op Denemarken, dat zie je dan helemaal onderaan de pagina en daar kun je dan ook je locatie weer updaten

2 likes

8 likes

Ik erger me nog meer aan het woord Lifehackie dan aan de post zelf :joy:

22 likes

Therapy speak appropriation!!!

Mijn aansluitende ergernis: “Grenzen aangeven” is een oplossing voor wie écht problemen heeft met zichzelf voorbij te lopen, niet voor elke rando die geen zin heeft om iets te doen. Zo creëer je gewoon mensen die elk soort ongemak uit de weg gaan omdat comfort lonkt, terwijl ongemak zowat de prijs is die je betaalt voor een betekenisvol leven (geen enkel verhaal begint met “ik lag een keer in een dekentje Netflix te kijken…”)

57 likes

Net zo stoor ik me eraan dat alles tegenwoordig “traumarespons” is volgens social media. Echt de domste dingen kom ik tegen.

Niet weten wat je wilt met je leven > trauma
Veel op je telefoon zitten > trauma
Dingen persoonlijk nemen > trauma
Te hard rijden > trauma :joy:

Sowieso irritant hoe dat woord steeds meer gebruikt wordt voor alles wat even niet leuk was in het leven. Of elke opvoedstijl die niet even effectief was. Ja, vervelende dingen meemaken en dat die je enigszins vormen hoort er gewoon bij in het leven mensen, dan ben je niet meteen getraumatiseerd?!

30 likes

En mijn tegenargument:
Niet lullen, maar poetsen

Niet alles hoeft leuk te zijn. En dan doe je het maar even met flinke tegenzin

3 likes

Wauw revolutionair

14 likes

Pff ja therapietaal. Er is net een boek uitgebracht dat heet Taal grijpt altijd in; op zoek naar woorden in de psychiatrie en is geschreven door Bram de Ridder. Ik ben er nog niet begonnen maar heb hem al in huis om te lezen. Misschien vind je het ook wel leuk om te lezen.

3 likes

maar dit kan oprecht toch wel een traumarespons zijn?
niet dat het woord niet vaak uit context gebruikt wordt maar vind dit nou wel weer wel dingen die er onder vallen

het is een voorbeeld

1 like

Er wordt niet gezegd je hebt een trauma dat kan zich zo uiten eventueel. Er wordt verkondigd heb je deze 10 signalen dan heb je een trauma. Beetje net zoals je een druk, onoverzichtelijk, chaotisch persoon kan zijn zonder dat je ADHD hebt. Maar als je ADHD hebt kan het zich eventueel zo uiten.

3 likes

Ja dat kán, en dan is het onderdeel van een groter geheel. Maar op social media wordt het dan zo gebracht van: “Heb je ook last van X…? Wist je wel dat dat een traumarespons is!!” Alsof iedereen die dit doet onbewust getraumatiseerd rondloopt. Terwijl het in de meeste gevallen “normaal” gedrag is, dingen waar we allemaal wel eens mee worstelen.

12 likes

Ik erger me aan de linnen broek die ik gekocht had op Vinted die echt enorm see through is en ik dus eigenlijk niet aan kan terwijl ik er ook al twee weken op heb gewacht.

Dat ik net voor de 2e x in een maand tijd wordt onder gescheten door een kut duif

1 like

Brengt geluk!

Heb twee salons benaderd met vragen over hairextensions maar ze nemen beide niet de moeite om te antwoorden. Zijn bijna een week verder (zijn niet op vakantie ofzo) en geen antwoord.

2 likes

Ik hoop t maar, deze had namelijk echt iets verkeerd gegeten denk ik :sweat_smile:

2 likes

Ik heb serieus al meer dan 3 weken geleden perzikken gekocht en ze zijn nog steeds keihard wtf

1 like

Waar heb je ze bewaard?

3 likes