Waar erger je je aan? #19

De supermarkt in het dorp heeft een insta account en nu plaatsen ze zo eens per week een video over een of ander onderwerp maar die videos zijn helemaal niet opgenomen in ‘onze’ winkel??

1 like

Het was geen ontsteking maar wat voor virus het dan wel was, konden ze ook niet zeggen. Heel apart…

Ze testen ook niet op virussen bij blaasontstekingen.

12 likes

Haha sorry ik zou ook niet weten wat ik daar op had moeten antwoorden.

4 likes

Waarom zo belachelijk maken?

6 likes

Het is niet de bedoeling om iemand belachelijk te maken, maar laat ik het “typisch” noemen dat hulpverleners en hun uitspraken in twijfel worden getrokken als tegelijkertijd blijkt dat diegene er zelf inhoudelijk geen kaas van heeft gegeten. Als de vraagstelling onzinnig is dan is het niet eerlijk om een zinnig antwoord te verwachten.

Maar goed, dit is niet het medische vragen-topic, so I’ll let myself out. 🫡

40 likes

Nederlanders vinden het onbeleefd, als Duitsers tegen hun in het Duits praten, wat ik ook best begrijp. Maar ik ben ook Duits en praat het allerliefst Nederlands. Sommige Nederlanders praten helaas toch in het Duits tegen mij, ook al praat ík in het Nederlands.
Die "Duits-ziekte’, hoe ik het noem, vind ik dus stom en dubbelmoralisch

1 like

Tuurlijk heeft diegene er geen kaas van gegeten, tenzij diegene zelf ook dokter is. De hulpverlener kan dan toch ook proberen verheldering te geven op een ‘onzinnige vraagstelling’? Leg het dan gewoon uit als je merkt dat iemand het niet snapt.

21 likes

Wat fijn voor jou dat jij dit zo goed weet!

Gister belde ik voor dezelfde uitslag en wist de assistente zelfs niet wat ze ermee aan moest. Deze assistente hield het bij dubieus, naar mijn mening vergt dat enige uitleg maar aan de telefoon kreeg ik alleen te horen dat als de klachten blijven (en die had ik want zwanger en daar horen dezelfde soort klachten bij) ik dus huisarts moest bellen (waar ik al mee aan de lijn hing). Kreeg lichtelijk een afgewimpeld gevoel.

Daarnaast heeft ons kind een nierafwijking waardoor zijn urine tig keer gecontroleerd is/op kweek gezet is. Daar hebben we meerdere malen een uitslag van gekregen dat er geen ontsteking was maar wel andere bacteriën te zien waren die kunnen duiden op een ander virus.

Maar goed blijkbaar heb ik (en mn partner) dat al tig keer verkeerd begrepen

5 likes

Ik wilde hier niet meer op in gaan, maar: andere bacteriën die kunnen duiden op een ander virus…?! Ik snap echt met alle goede wil van de wereld niet wat hier staat of zou moeten staan. Dus denk idd dat je het niet helemaal goed begrijpt (en dit bedoel ik dus niet lullig).

6 likes

Dan zou je alleen als geneeskundestudent een vraag aan een dokter mogen stellen idd :joy:
Onzinnige vragen verdienen geen serieus antwoord lijkt me niet geheel de bedoeling in een dokter patiënt relatie

3 likes

Dit is ons letterlijk zo verteld met voorbeelden en al erbij. Maar goed laten we het hier bij houden want dit heef toch weinig zin.

Je bedoelt het vast goed, maar ik weet wat ze me verteld hebben. Wellicht benoem ik niet de juiste medische termen waardoor het niet exact klopt, maar dat zullen we niet weten.

2 likes

Je mag alle vragen stellen die je wilt maar als je het toch beter weet waarom heb je de dokter dan nodig

7 likes

Ik denk dat het goed is om eens te lezen over het verschil tussen een bacterie en een virus. Ik ben geen arts of medisch onderlegd dus ik kan dit niet uitleggen. Maar je hebt bacteriële infecties en virus infecties. Dat zijn 2 verschillende dingen. Een bacterie die duidt op een ander virus kan dus niet.
Maar het zal hem inderdaad zitten in het gebruik van (onjuiste) medische termen.
Ik snap dat je gezien je zwangerschap gewoon graag een wat duidelijker en vooral zekerder antwoord wil. Vervelend dat er dan bij jou die twijfel blijft bestaan.

17 likes

En als de dokter het toch nooit goed doet hoef je niet eens te bellen

3 likes

Huh waar lees jij dat de dokter het toch nooit goed doet? Ze vond het alleen irritant dat ze vaak moest bellen en geen duidelijk (genoeg) antwoord kreeg terwijl hoogzwanger.
Lijkt er eerder op dat je nu wat persoonlijke frustraties projecteert (die ik ook begrijp, maar niet fair in dit geval).

3 likes

Ik weet dat dat heel vaak de strekking is van wat Chicago post; de kinderopvang, huisarts, niemand doet het goed genoeg. Vandaar mijn opmerking.
Over het algemeen voel ik me juist gewaardeerd in mijn vak hoor, geen frustraties daar.

Die context ken ik niet dus ik ging alleen van de posts van nu uit.
Fijn dat je die frustraties niet hebt!

2 likes

Dat ik vanochtend mn medicijnen vergeten ben en daarom nu weer maagzuur heb :sob:

1 like

Het rare gedragen van sommige mensen in het “Italië-Topic” (Wat is er aan de hand???) en sommige slechte cijvers in Wiskunde en Engels! (Ik ben eigenlijk best goed, dus het is wel frustrerend)

3 likes