Waar erger jij je aan? #3

Mijn ouders. Ik ben dus voor de tweede keer ziek in korte tijd, en heb me dus vanmiddag ziek gemeldt (hoofdpijn, misselijk, heb overgeven) Nu denk ik er dus over om morgen ook thuis te blijven om goed uit te zieken, krijg ik allemaal commentaar dat als zij een werknemer hebben die twee keer ziek zijn in een korte tijd ze het wel weten, en dat als mijn contract hierdoor niet verlengd wordt, ik echt niet mag klagen.

Ik ben voor de rest altijd op tijd op mijn werk, werk als enige fulltime, en klaag echt nooit. Ik ben er mentaal niet zo heel sterk op het moment dus ik word hier heel onzeker en verdrietig van. Ik voel me echt kut, heb al drie keer boven de wc gehangen, maar ik durf bijna niet meer thuis te blijven?

(Mijn werkgevers zijn heel tevreden met mij en hebben echt heel veel in me geïnvesteerd dus het contract niet verlengen zou wel een beetje dom zijn, maar ik vind het vanuit mijn ouders ook wel suggereren dat ik niets doe op mijn werk, terwijl mijn collega’s juist heel begripvol waren)

2 likes

@Yellow ja dat snap ik wel. Het is op een gegeven moment voor jezelf ook rustiger om het dan maar gewoon te laten. Maarja ga je die vriendin dan op een gegeven moment niet missen?

@Qwerty1234 ja dat is het inderdaad. Je doet zelf een hoop moeite maar krijgt het niet terug op het moment dat je het nodig hebt.

En als ik ergens over begin is ze wel oprecht geïnteresseerd en betrokken, maar dan moet ik het wel weer zelf aandragen. Ik voel me dan gewoon zo onbelangrijk ofzo. Ik denk trouwens dat ze het vergeten was en er vandaag ineens aan dacht. Maargoed ik heb eigenlijk even geen trek om haar daar weer op aan te spreken. Ik negeer dr (heel kinderachtig) maar even.

Het gaat niet zo goed met mijn hond. Gister zat ze nog flink aan de pijnstilling en was het wel te doen. Vannacht was ze ook nog best actief maar ik merk nu dat ze, ondanks de pijnstillers, heel veel pijn heeft. Ze heeft ook een drain en dat voelt natuurlijk ook vervelend.

Dit is echt iets van hun generatie, zouden mijn ouders ook zeggen. Je moet lekker kotsend op je werk gaan zitten en iedereen aansteken. Totdat iemand zegt ‘ga naar huis joh’ en dat je dan dus geoorloofd thuis kan zijn.

Probeer het naast je neer te leggen; ziek is ziek. Je doet er niks aan, uitzieken lijkt me juist alleen maar goed! En gaan werken en de halve werkvloer aansteken is alleen maar duurder voor je werkgever dan die ene dag extra ziek voor jou :kissing_heart:

5 likes

Ik heb gisterenavond mijn hondje moeten laten inslapen. Vrijwel al mijn collega’s reageerden begripvol en vroegen vanochtend hoe het was.
Maar er is er 1, die ik al niet mag, die niks gezegd of gevraagd heeft, ze negeert het gewoon. Vind dat gewoon asociaal.

Jaa is zeker een stuk rustiger. Nou, als ik erover nadenk ging het altijd over haar, en als ik iets vertelde draaide ze dat om naar een verhaal van haarzelf. Dus ik was er sowieso al wat klaar mee. Ze wil het nu wel uitpraten maar ze had sowieso geen begrip voor mijn prive situatie (kwam alleen maar een sterkte!! uit). Dus ik ben er sowieso eventjes klaar mee haha. Maar kan begrijpen dat jij dat niet op deze manier ervaart! Lastige situaties…

Dankjewel! Mijn teamleider heeft inderdaad gezegd ga maar even goed uitzieken dus ik was dat inderdaad van plan, maar ik vond het commentaar van mijn ouders zo naar? Fijn dat jij je in 30 jaar werken maar 3 keer ziek heb gemeld, maar heel gezond klinkt het niet.

Ik ging dus even naar beneden om mijn kabel te pakken, en toen zei ik beleefd dat ik niet dezelfde mentaliteit hierin heb, en dat ik dat commentaar niet echt apprecieer, kreeg ik ook nog even te horen dat als ik hierdoor mijn baan verlies ze me hiervoor gewaarschuwd hebben, en dat ik wel mooi mijn zorgverzekering en kostgeld blijf betalen, want het is mijn eigen schuld. Altijd fijn, bedreigingen.

2 likes

Jeetje wat naar zeg… Dan voel je je al beroerd, krijg je die shit ook nog eens over je heen. Misschien straks per ongeluk even over de voeten van je ouders kotsen. Jullie vinden dat ik me aanstel? Joe, komt 'ie!

2 likes

Hahaha, ik lig nu al in bed, maar misschien morgenochtend? Ik ga wel zo slapen en ik bekijk wel hoe ik morgen voel. Bedankt voor het advies in ieder geval!

Veel beterschap!

1 like

Wat heftig van je ouders. Lekker uitzieken inderdaad en probeer je niks aan te trekken van je ouders. Op je werk weten ze heus wel wat ze aan je hebben en gaan echt niet een contract niet verlengen door twee keer ziekte

1 like

ergeren is een understatement

https://www.ad.nl/buitenland/orang-oetanjong-sterft-van-honger-nadat-moeder-met-kogels-wordt-verminkt~a3d9f1c2/

1 like

Beterschap!
Stom van je ouders zeg!! Ik hoop dat je goed slaapt en je snel beter voelt😘

1 like

Oh nee dit is echt zo erg. Ik kan zoiets echt niet lezen :sob:.

3 likes

nee echt je hart breekt! :broken_heart:

Nou ja, echt niet aardig van je ouders. Als je zelfs overgeeft is het wel duidelijk dat je ziek bent toch? Bovendien ben je nu toch al ziekgemeld dus die extra dag maakt toch het verschil niet qua frequentie. Lekker uitzieken, anders ben je volgende week misschien weer ziek! Beterschap :kissing_heart:

1 like

Er staat hier een hele groep jongens onder mijn raam te praten en ook echt op volume 100. Hoor het gewoon door een gesloten raam en rolluik. Ten eerste snap ik niet wat ze buiten doen want het is koud en het regent, ten tweede staat er eentje in korte broek??? En ten derde waarom midden in de nacht, midden in de week in een uitgestorven dorp? Ga gewoon slapen man, dat willen andere mensen ook.

En ik durf hier niks van te zeggen dus dat is ook stom. Heb net wel heel sneaky mijn rolluik een mini beetje omhoog getrokken en als een of andere spydog mijn lens snel in mijn ene oog gedaan (zie anders niks haha) en gekeken wat er was maar dat was het dan ook.

11 likes

Hoe ik een hele dag kan lummelen zonder veel gedaan te krijgen, maar als ik naar bed moet, ik plots een boost aan motivatie en inspiratie krijg :joy::roll_eyes:.

7 likes

Nou ja een klein beetje sympathie vanuit haar zou t wel beter maken. Nu denk ik helemaal harteloze bitch zoek t uit

Misschien dat ze er gewoon niet bij stilstaat. Als zij zelf niets met dieren heeft is het denk ik lastig voor te stellen dat mensen zich zo aan een dier hechten en dus ook oprecht verdriet hebben als zo’n dier overlijdt. En als jullie elkaar niet mogen staat ze daar denk ik nog minder bij stil. Maar los van dat was het voor jou misschien fijn geweest als ze wel steun had laten zien? Sterke iig, hopelijk voel je je snel beter

2 likes

Wtf. Zit jij in Jurassic Park?

8 likes