Wat eet je vanavond #3

Haha ja eerste. Vies lekker uit een pakje en aftoppen met Milner Slankie geraspte kaas, want je wil toch op de kcal letten :joy:

Dat is wel een leuk idee om er dan updates ofzo van te posten. Ik heb nog ergens een blog wat goed van start ging en toen weer inkakte. Misschien kan ik het daar aan koppelen. Ga er even over nadenken!

Oh en een beetje zoals die Julie en Julia. Ken je die film toevallig ook? Vind het een vrij trage film, maar het is gebaseerd op een echt verhaal van een vrouw die het kookboek van die Julie nog wattes helemaal door ging. Ze begon er alleen mee zonder enig verstand van koken. Nog een stuk ambitieuzer, haha.

En @lijnewiets ben benieuwd wat je er van vindt!

5 likes

met rijst en sajoerboontjes

4 likes

supergrillers met zoete aardappelfriet, mosterdmayo en rauwkost

Die aubergine pastasaus die hier al vaker gedeeld is. Ik had er tonijn doorheen gedaan, dat was lekker. dus ben benieuwd hoe het nu uit de diepvries smaakt.

Denk dat ik nog gekookte broccoli erbij doe. Of rauwe gele paprika.

Fúcking lekker en licht. Had er nog stokbrood bij.

10 likes

Pokébowl met krokante kip (mijn vriend lust geen rauwe vis)

1 like

Geroerbakte broccoli in sojasaus met sesamzaadjes met daarbij een zacht gekookt ei en rijst.

5 likes

Ovenfrietjes met een broodje vega hamburger met kaas, saus, ui, sla en tomaat.

4 likes

Dit omdat ik nog een paprika en een prei had die op moesten en zelf niet verder kwam dan tomaten-groentesaus bij de pasta. Was lekker!

Vanavond borrelavond, dus lekker naar de markt geweest.

Had een hele watermeloen gehaald op de markt en daar met limoen en munt agua fresca van gemaakt. Echt zo lekker. Plus wat dranken erbij om te spiken, vooral mezcal was een goede combi.

Salade van heel smaakvolle vleestomaten gemaakt. Een romige Italiaanse kaas, La Tur. Bij de Italiaan nog prosciutto di Parma gehaald en heel rijpe vijgen en pruimen geroosterd in de oven. Verder nog uit de Franse supermarkt een tonijn rilette met chorizo. Plus baguette van de bakker.

22 likes

Spaghetti met zelfgemaakte pesto

1 like

Bbq met als toetje gegrilde ananas met rum, karamel en ijs :heart_eyes:

1 like

Hoe zou je de smaak van La Tur omschrijven? Is het ergens mee vergelijkbaar?

3 likes

Hmm, het is echt heel erg romig en ik vind ‘m vrij mild. Het is echt een lepelkaasje zo zacht issie, heb m ook zo opgeschept. Het is zowel koe, schaap als geit. Geit proef je idd heel licht, maar totaal niet boers of heel pittig.

Vind het lastig om ‘m ergens mee te vergelijken.

3 likes

Veeeeel uien en sjalotten, want uiensoep op verzoek van familie :joy:

7 likes

Woonde ik maar bij jou in, zo lekker allemaal.

2 likes

Klinkt als iets dat ik lust :partying_face: dank je!

paddenstoelen met vegan feta, balsamico, chili, tijm en dille van otto op geroosterd zuurdesembrood en gewokte broccoli met veel knoflook.

6 likes

Surinaamse bami met kippendij