Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

maar dat zie je toch gewoon als je 5 sec door het topic scrollt? in persoonlijke vraag staan alleen polls en reacties daarop. ik zie wel vaker mensen dingen in het polltopic vragen dat ik denk van ‘???’

7 likes

Heel eerlijk heb ik niet de link gelegd dat dat alleen maar polls zijn eigenlijk

2 likes

hahahahhaha omg dat is zo grappig want je bent niet eens nieuw

persoonlijke vraag = polls
durf te vragen = vragen over vanalles

6 likes

Nee inderdaad haha, zit ook al jaren af en toe het forum af te speuren of deze vraag al eens eerder is gesteld. Kon het nooit vinden :sob:

Bless dat jij mij eindelijk het verlossende antwoord hebt gegeven

1 like

Het moet eigenlijk gewoon polltopic genoemd worden want het zijn ook lang niet altijd persoonlijke vragen

8 likes

Maar je had toch naar de eerste post van dat topic kunnen gaan :sweat_smile:

1 like

Aaah lenen bij duo, haha geeft de tijdsgeest weer.

3 likes

Hoe het kan dat ik nooit wat win met de postcodeloterij ( 1x per jaar een bon voor de bakker van 7,50) en mijn zusje en schoonzus enzo, iedere maand? We hebben het echt vergeleken en het is niet overdreven. Het zijn kleine dingen zoals chocolade of ritualbon, maar heel irritant haha.
Iemand had de theorie dat hoe groter de postcode is waar je op mee doet, hoe meer kans op van die "marketing"prijzen. ?
Vraag me af hoe dat werkt.

3 likes

ja gek he! mijn tante wint ook echt elke maand voor m’n gevoel, en dan ook met 4 loten dus dan zit ze opeens met 4 pannenkoekenpannen inclusief mix, stroop en saus :joy: of vier ovenschalen, allemaal dat soort dingen altijd.

2 likes

Ik heb deze maand zelfs twee prijzen gewonnen, wist niet eens dat het kon. Ik win ook echt vaak iets.

2 likes

Ik heb een (voor onze gemeente) grote postcode en ik win ook niet normaal veel. Helaas vooralsnog geen grote bedragen :sweat_smile:

1 like

Hier net zo. We zijn pas net lid geworden maar checkte daarvoor wel regelmatig of er prijs op viel. Mijn moeder en zus hebben echt elke maand iets en op onze postcode is vorig jaar 1x een kleine prijs gevallen, die dan het hele dorp had zeg maar.

5 likes

Ja dit! Een vriend van mij heeft zn lot op zn oude adrs aangehouden en wint daar ALTIJD wat. Zelfs twee barbecues etc.

Ik wel een paar jaar geleden die fiets, dat was wel chil veel gebruikt met uitgaan.

2 likes

Waarom mensen nieuwe boeken kopen? In mijn hoofd is dat geld weg gooien? (Ja oké, en de schrijver uiteraard steunen) Uit is uit toch? Dan kan je hem toch beter lenen in een bibliotheek?

En waarom chinezen en Turkse huishoudens vaak tl-licht in huis hebben ipv gezellig warm licht.

2 likes

Vond ik vroeger ook, maar het is echt een aparte hobby naast lezen (boeken verzamelen). Ik persoonlijk krijg er een heel fijn gevoel van, omringt te zijn met boeken waar ik van hou

10 likes

Ik weet van een Syrische vriend dat hij het echt armoedig vond dat Nederlanders altijd zo half in de schemer zitten. Maar geen idee of dat dan de reden is of dat het gewoon stijl is.

2 likes

Italianen ook (niet in NL).
Volgens mij is het iets dat je sowieso vaak in warmere landen hebt, ik denk dat het koel aandoet in een warme omgeving en omdat je alles kan zien kun je laten zien dat het schoon is in restaurants bijvoorbeeld. Maar geen idee of dat de echte reden is, zo heb ik het altijd zelf gedacht iig.

2 likes

Plus dat het daglicht er doorgaans veel feller is, dus de ogen zijn al min of meer gewend eraan. En door fel licht te plaatsen, blijft die gewenning, en voel je je geen vampier zodra je naar buiten stapt.

Dat laatste had ik altijd na mijn werkdag bij mijn vorig werk zonder natuurlijk daglicht.

4 likes

Haha ja mijn Turkse buurman zegt altijd over het licht in mijn huis dat het net is alsof ik bijna ga slapen.

1 like

Ik doe dat idd om de schrijver (en boekwinkel) te steunen. Boeken die ik goed vond leen ik na het lezen uit, boeken die ik minder vond geef ik weg of zet ik in een minibieb.

Bij sommige dingen gaat het me er niet per se om zo goedkoop mogelijk uit te zijn, maar zie ik het als een manier om te supporten. Dus boeken kopen bij een lokale boekwinkel, maar ook lidmaatschap van de bieb en museumkaart (ook al haal ik zeker de museumkaart er niet altijd uit).

3 likes