Wat je even kwijt wil #15

Mensen kan iemand mij aub afleiden ofzo vertel aub een leuk lang verhaal

spiraal is net geplaatst maar het doet zo zo zo veel pijn. Ik val iedere keer bijna flauw van de pijn dus ze hebben me ergens op een bed gelegd maar de pijn wordt niet minder en nu krijg ik serieus een paniekaanval omg wat is dit

1 like

Ik had me aangemeld voor slachtofferhulp voor iets, op aanraden van bijna iedereen die ik over de situatie sprak. Maar eigenlijk vind ik dat 10x kut, en deed die vrouw het eerste telefoon gesprek enorm zielig, en dat is echt niks voor mij. Heb nu de telefoon al 2 dagen niet opgenomen en nu begint ze me prive te appen. En ik raak er zo van in de stress.

Herkenbaar dit, ik had dit ook. Het trekt vanzelf weg, probeer tot die tijd te blijven liggen en vraag om een glaasje (suiker)water als dat kan!

Om je op te vrolijken:

9 likes

Awh nee. Wat kut, zeg! Oké ik word altijd vrolijk van dit panda filmpje, misschien heb je er iets aan:

Of misschien dit filmpje? Tranen over m’n wangen.

Sterkte! Heb je al pijnstillers gehad?

6 likes

Ik heb vorige week maandag een spiraal laten zetten en ik ben lekker op de bank gaan liggen met een kruik! Het deed bij mij ook veel pijn de eerste dag, maar de volgende dag is het echt al een stuk minder! Heb je thuis iets warms als een pittenzak of een kruik?

1 like

Geen verhaal, maar hier heb je een groot topic met allemaal schattige dierenplaatjes die je dor kan scrollen: Het grote eye-bleach topic

Veel beterschap toegewenst alvast en hopelijk is je pijn snel voorbij!

1 like

Mijn spiraaltje zit er al 4 jaar in, maar nu moet ik janken van de schattigheid van die puppy. :sob:

1 like

Haha ja die oogjes! En hij lijkt ook uit proportie, zijn poten zijn veel te groot voor zijn hoofd zo schattig

2 likes

Ooo ik heb opeens een bezichtiging vrijdag! Nu als een malle alles uitprinten en aanvragen :grimacing:

4 likes

Ok even over dat kinderpardon he, ik snap er dus vrij weinig van.
630 kinderen mogen nu blijven, er wordt over het hart gestreken. Nou fijn voor die kids. Maar er is dus ook meteen bepaald dat het allemaal strenger moet en het kinderpardon is helemaal afgeschaft.
Ik heb die petitie van Tim Hofman niet ondertekend want ik snapte er al niks van. Ik ben voor een ruimhartiger vreemdelingenbeleid, maar ik snapte niet dat dit als soort oplossing werd gezien, want daarna dan? En nu blijkt dat ook? Nou joepie de poepie. Hofman is helemaal tevreden maar ik zie geen reden om blij te zijn. Ja voor die 630 kids die nu mogen blijven is het fantastisch, maar voor het beleid in het algemeen en toekomstige gevallen?

3 likes

Dat afschaffen was een ‘voor wat hoort wat’ van de VVD. Zij gingen akkoord met het pardon op die kinderen die nu al hier geworteld zijn, maar willen dan in de toekomst geen mogelijkheid tot kinderpardon meer. Uitgeprocedeerd is uitgeprocedeerd, zeggen zij. En de andere coalitiepartijen zijn daarmee akkoord gegaan, want ze hebben grofweg 630 kinderen nu “gered”.

In de toekomst is er dus geen kansje meer als je bent uitgewezen na jarenlange procedures. Dit was een laatste strohalm eigenlijk en die wordt geschrapt.

Je schept duidelijkheid. Zo kan je het ook zien.

2 likes

Ik ben echt blij voor de kinderen die er nu voordeel van hebben, maar voor de toekomst is dit toch gewoon kut? Als je als partij/mens voor een ruimer beleid bent.
Ik snap het trouwens wel hoor, ik zit zelf in die materie, maar ik snap de blijheid gewoon niet zo. Neig zelfs te denken dat ik het van CDA als symboolpolitiek zie, al is dat misschien heel negatief.
Edit: en duidelijkheid, ja dat is nodig, maar nu lijkt het net of er totaal geen mogelijkheid tot heroverweging meer gaat bestaan. Ik weet niet, ik vind het maar lastig.

2 likes

Ik weet niet precies hoe zij redeneren, maar duidelijke regels is ook een stukje menselijkheid. Nu werden mensen door dat kinderpardon aan het lijntje gehouden…

1 like

@Duif @pastelzwart @Nevertheless
@Kerselaar

Oh zo lief van jullie!!! Ja heb ergens wel een kruik thuis

Ik weet nu alleen niet hoe ik thuis raak haha ik woon hier 5 min te voet vandaan maar ik ga mijn oma bellen of ze me kan ophalen met de auto

Wat is dit, die pijn jongens niet normaal

En dit is mijn uitzicht:

Ik kan alleen maar denken: ik wil NOOIT babies en ik wil nooit bevallen en ik wil dat mijn vriend zich laat steriliseren

6 likes

Misschien heel hard maar ik heb liever dat als ik in een land kom met mijn gezin en er asiel aanvraag, die dan word afgewezen dat ik dan terug moet ( of het ergens anders probeer) dan dat ik mijn gezin zoveel jaar in onzekerheid in een land op laat groeien en ze er aan laat wennen en dat mijn thuis land dan vreemd en eng voor ze is. Ik ben heel blij voor die 630 kinderen die mogen blijven. En hoe crue het ook is maar ik ben ook blij dat torkomstige kinderen die naar dit land komen niet hoeven leven in onzekerheid. Nee is nee hoe fcking shit dat ook is. Als het aan mij ligt is iedereen welkom maar dat is realistisch gezien onmogelijk.

12 likes

Mijn kleren ruiken altijd een beetje muf als ze uit de wasmachine komen en ik heb al superveel tips van hier en van het internet en van mijn moeder geprobeerd maar niets werkte echt. Gisteren heb ik voor het eerst wasverzachter geprobeerd (dat deed ik nooit ivm het milieu) en het ruikt beter maar er was ook nog een voor mij onverwachte positieve bijwerking want door de… wasverzachter… zijn m’n kleren nu ook… zacht…

15 likes

Vooral goed naar je lichaam luisteren. 5 min is heel ver als je veel pijn hebt! Hopelijk ben je snel thuis en kun je op bed/bank liggen met een kruik.

1 like

Nouja, als je vlucht voor een oorlog denk ik niet dat je blij bent als je weer terug moet, ookal heb je dan duidelijkheid.
Bovendien is het ook niet zo zwart-wit. Bijna niemand in die ellenlange procedures weet van tevoren dat het zo lang kan gaan duren. En als er inhumane beslissingen worden genomen is het ook wel logisch dat daar tegen in beroep wordt gegaan en een procedure weer langer duurt. Vooral als je weet dat er aan de andere kant een oorlog of onveilige situatie voor jou en je gezin staat te wachten.

4 likes

Als je terug moet dan kun je het sowieso niet opnieuw ergens anders proberen (Dublin verordening). En als je als ouder totaal geen kansen hebt in je land van herkomst, dan kan ik er wel in komen dat je wilt blijven proberen om dat te voorkomen. Het is heel makkelijk om als buitenstaander te zeggen dat je dan meteen weer terug wilt en zal gaan, alleen maar omdat dat uit een eerste beslissing volgt (die dus ook fout beoordeeld kan zijn, vergelijk het met bij een uitspraak van een strafrechter in hoger beroep gaan omdat je jezelf onschuldig pleit (en je dat ook bent))
En nee is blijkbaar nog steeds geen nee, alleen nu heeft een IND ambtenaar het laatste woord in plaats van de staatssecretaris. Dit zou moeten zorgen voor een rechtlijniger beleid, terwijl de staatssecretaris alsnog verantwoordelijk is. Dus onduidelijkheid en vraagtekens overal.

6 likes

Heb je al eens de pompfilter (slang en opvangbak) laten leeglopen en schoongemaakt? Dat wil wel eens helpen. Of een kookwasje met een vaatwastablet!