Wat je even kwijt wil #35

Ik word waker en zet mijn pc aan, dan ga ik ontbijt maken beneden (slaap is heilig).
Ik ga na werktijd meestal een half uur of uur buiten lopen.
Ik de pauze red ik dat niet omdat ik dan eten maak en mijn collega’s 1 min na de pauze alweer beginnen met bellen. Omdat het nu gewoon druk is met werk, drukker dan normaal.
Ik zorg wel dat ik tijdens de werkdag door het huis loop.

1 like

Jeetje dit weekend zijn echt al mijn onzekerheden over mezelf naar boven gekomen, echt uit het niets eigenlijk.

Heb gisteren bijvoorbeeld echt een hele tijd naar mijn borsten gekeken en uitgezocht hoe duur een borstvergroting zou zijn. Ken dit helemaal niet van mezelf, afgelopen 3 jaar nooit aan gedacht ook… Lastig want de gedachtes zelf stellen je dan ook teleur en voor je het weer zit je in een neerwaartse spiraal…

Ik rol uit bed en drink een groot glas water, trek een legging aan waar ik al de hele week in loop en een t-shirt, doe deo op en maak koffie. Dan gaat de laptop aan en wikkel ik mezelf in een dikke fleecedeken en blijf ik zo zitten tot 5 :+1:

Het gaat bij mij dus ook erg goed.

35 likes

Ik heb in mijn “thuiskantoor” een briefje liggen waar ik op teken als ik lang aan het bellen ben. En nu heeft mijn vriend daar heel zoet allemaal hartjes op getekend.

25 likes

Ik zag net vanuit het raam een van de buren buiten lopen met echt een enorme flespompoen, ze keek schichtig om zich heen en verstopte die pompoen toen in de bosjes :upside_down_face: ik ben benieuwd naar het verhaal achter deze pompoen

71 likes

Op maandag en woensdag ga ik voor werk sporten, van 7 tot 8 ga ik dan hardlopen en erna wat bootcamp oefeningen
De andere dagen begin ik om 6.30/6.45 en stop ik tussen 14/14.30
Alle dagen maak ik een to do list en ik plan m’n lunch in, dan ga ik ook even puzzelen

Ik merk wel dat ik op de dagen dat ik sport me beter voel. Dan douche ik daarna ook, doe ik normale kleding aan
Als ik vroeg begin rol ik uit bed in m’n chill kleding en dan naar m’n laptop en die dagen zijn toch wat slomer
Maar op maandag en woensdag wordt er ook meer van me verwacht dus het werkt wel zo, de andere dagen kan ik op m’n eigen tempo dingen uitzoeken en omdat ik vroeg stop ga ik daarna nog een rondje wandelen

3 likes

Ik sta elke dag dezelfde tijd op, dan gewoon zoals normaal douchen, aankleden en (minimaal) opmaken. Dan zet ik m’n laptop klaar en maak ik een lekkere koffie. Vervolgens ben ik niet te streng voor mezelf en mag ik het eerste halfuur een beetje ‘inkomen’ met werken achter m’n computer, dus check ik ook het nieuws, forum, whatsapp etc. En dan probeer ik volgens de pomodore techniek elke keer 25 minuten achter elkaar te werken en dan pauze te nemen (je kan zo’n timer zetten in je browser). En ik zorg ervoor dat ik in de pauze minimaal een half uur naar buiten ga. Bij mij kreeg ik pas wat gedaan toen ik gewoon zo’n soort ‘strak’ schema aanhield, want anders zat ik echt uren achter elkaar te forummen of nieuws te lezen.

Edit: oh en na het werk zorg ik altijd dat ik iets ‘leuks’ ga doen direct. Dus om 5 uur ga ik gelijk yoga doen of plan ik dat ik dan boodschappen ga doen buiten of iets bakken oid. Dan heb ik iets ‘leuks’ om naar uit te kijken als ik niet meer wil werken en kan ik daar een beetje naartoe werken. Ik moet mezelf echt de hele dag belonen met dingen want anders trek ik het niet haha. En wat ook helpt bij mij is om 5 uur je laptop en andere werkdingen echt uit het zicht zetten, zodat je even vergeet dat je huis ook je werkplek is.

3 likes

Dit is echt nu al een fantastisch verhaal

10 likes

Ik heb over een uur een mondeling tentamen via Skype en ik ben zo nerveus dat ik er helemaal misselijk van ben. Het duurt ook nog eens 45 minuten en gaat over veel en ingewikkelde stof, ugh. Wil dat het voorbij is

Omg :eyes: Ja zal ik gaan kijken?? Ik wil best wat gratis drugs maar ik heb wel weinig zin om gelyncht te worden door drugscriminelen, voor het geval ze er achter komen wie er aan hun flespompoen heeft gezeten @Victoria

20 likes

Ik loop hier mij een potje te janken omdat ik het even allemaal niet meer weet. Werken, studeren en mijn gezondheid die weer een moet opkalefateren. Het is gewoon te veel op dit moment. Heb geen energie om de trap op te komen of te douchen maar moet eigenlijk wel de volwassene uithangen.

2 likes

Ik ga gelijk douchen, ik voel me daarna altijd een stuk beter, wakkerder en frisser. Ik krijg echt niks gedaan als ik niet eerst douche. Ook al is het maar een korte douche van 3 minuten.

2 likes

Ik word juist slaperig van douchen (heb ik vanochtend ook gedaan) omdat ik normaal voor het slapen douche. Maar ik doe het soms, omdat het voor mij ook een beetje hetzelfde effect heeft als naar buiten gaan of zo? Haha. Echt het bed uit zijn geweest en echt moeten aankleden en zo :sweat_smile:

Thanks allemaal jongens, het helpt wel.

Ik ben namelijk diegene die om 8:55 wekker zet, de laptop in bed pakt en zo begint. Je kunt je voorstellen hoe fucking sloom en onproductief dat is.

Het heeft er ook wel mee te maken dat ik het werk echt bizar saai vind maar goed.

2 likes

Ik zou iig wel aan een tafel of bureau gaan zitten. Heb je ook een actievere houding!

Ik sta om 7 op, zet de laptop aan en log in. Dan pak ik wat ontbijt of iets te drinken, tanden poetsen. Soms douche ik, soms doe ik een BH aan, soms niet :rofl:. En dan ga ik zitten en ga ik werken. Tussendoor even wasje draaien, afwas doen. En dan hopen dat het zo snel mogelijk half 5 is. Als ik in bed zou werken zou er niks van terechtkomen ben ik bang… Nu gaat dat gelukkig niet want ik heb beeldschermen nodig

Toevoeging:

ik kleed me wel aan e.d. dus gewoon BH aan. Want anders ben ik echt niet productief. En ik doe veel video calls, dus vind ik dat wel zo fijn.

Bonbons van Friandies (niet lokaal alleen).

2 likes

Ugh ik ben wakker geworden met “wakker met een wijsje” in m’n hoofd. Lekker ironisch. Wat een irritant lied.

1 like

Ja ik zou ook absoluut aan een tafel of bureau gaan zitten @boemboem! Ook niet op de bank, omdat je daar (waarschijnlijk) zit ter ontspanning
Als je de mogelijkheid hebt zou ik je werkplek echt apart zien/maken van de rest anders loopt het door elkaar en kan ik me voorstellen dat het ten koste gaat van je productiviteit
Ik berg ook elke avond en in het weekend m’n spullen op, maar gelukkig heb ik alleen een laptop

Ja, de eerste week zat ik elke dag aan m’n bureau. Maar heb twee stoelen en die zitten blijkbaar allebei kut. Echt rugpijn (vanuit bed niet, zou je wel verwachten). Aan tafel wel topstoelen maar daar zit m’n vader ook en daar heb ik soms geen zin in :sweat_smile: ook @Brum
O en toevoeging: die fijne stoel past niet aan mijn minibureau!!!
Ik doe ook vet weinig, maar ik heb ook heel weinig werk en allemaal deadlineloos dus ik doe gewoon elke dag iets zodat ik kan laten zien dat ik iets gedaan heb. Maar zelf voel ik 0 urgentie of betrokkenheid of enige intrinsieke motivatie. Dat maakt het natuurlijk 1629299 keer moeilijker om jezelf echt aan het werk te zetten.
Ik heb nu dus mail gedaan en ben me nu aan het klaarmaken om beneden te gaan zitten en een to do lijst te maken (en een plan voor deze week :woman_shrugging:t3:).

Hmm in dat geval zou ik in ieder geval je enigszins aankleden (al is het maar een joggingbroek) in de ochtend en je bed opmaken, en erbóvenop gaan zitten en niet onder de dekens blijven. Weet niet of je dat al deed heb niet zorgvuldig teruggelezen. Maar idd om ontspanning en werkplek zoveel als mogelijk toch te scheiden.