Wat je even kwijt wil #37

Wij hebben 160, afgelopen jaar gekocht, maar hadden achteraf liever 180 gehad.

Met mijn ex had ik een bed van 180 en we hadden allebei best wat ruimte, ondanks dat hij (mijn ex) best breed is.

Met mijn huidige vriend heb ik een 160, mijn vriend heeft een normaal postuur en moet zeggen dat ik dit fijner vind. Ik hou van knuffelen en tegen elkaar aan liggen en dat gebeurd vanzelf met deze maat. Mijn vriend wilt wat meer personal space, maar dan moet hij echt op het randje gaan liggen.

Doe aub een koelkasttour

2 likes

Hahah ik vind deze foto’s echt heerlijk: https://www.nrc.nl/nieuws/2020/05/15/kriebelende-ponys-eindelijk-bijgeknipt-a3999871

4 likes

De supermarkt koopt ze in via handelaren, dus dat gaat via de veiling. De bloemen die op maandag gesneden worden, kunnen op z’n vroegst maandagavond naar de veiling gebracht worden. Dan worden ze dinsdagochtend geveild. Na het veilen moet de koper ze weer transporteren naar een tussenbestemming of eindlocatie en ergens daar tussenin moeten ze ook nog van een andere verpakking worden voorzien. Daar gaan dus weer een paar dagen overheen. Je product is dus altijd minder vers. Wanneer je bij een landwinkel/kraam koopt gaat het direct van het land naar de klant. Voor de huisverkoop zorgen wij ook altijd dat we de beste soorten neerzetten (die nagenoeg altijd open komen, niet uit de tunnels want daarvan gaat het blad slap hangen, etc). Naar de veiling stuur je wat daar duur is, dus je probeert de eerste te zijn die iets aanbiedt (daarom snijd je eerst uit de tunnels, slechtere kwaliteit maar hogere prijs omdat het nog schaars is), ook de bloemen die wel gesneden zijn maar eigenlijk iets te rauw zijn, gaan gewoon naar veiling. Je stuurt het weg in zo’n grote partij dat een paar missers niet opvallen en omdat er nog een aantal dagen overheen gaan voor het bij de consument is, kun je wat rauwer wegsturen. Daarnaast komen klachten over het eindproduct niet meer bij jou terecht (er zitten zoveel tussenpersonen tussen). Als jij bloemen koopt bij Albert Heijn en ze zijn niet goed, dan dien je een klacht in bij AH. De teler hoort daar nooit meer iets van (en bot gezegd: het geld is al binnen). NB: dit betekent niet dat telers rommel aanleveren, maar het belang van kwaliteit is wel minder. Natuurlijk moet je over het algemeen gewoon goed spul leveren, anders kopen de tussenhandelaren voortaan niet meer bij je.

Oh en de prijs die je betaalt in de supermarkt is altijd hoger dan direct van de teler, want elke tussenpersoon moet er weer winst over maken. Daarnaast betaalt de teler ook een percentage aan de veiling (om überhaupt te mogen veilen) en natuurlijk transport, karren, fusten etc.

16 likes

We zien de foto’s wel verschijnen in het show je koelkast topic. :innocent:

1 like

@blush oké dat klinkt wel solid, we hebben ook nog niet echt een uitgesproken mening over wel of niet met een eventueel kind in bed slapen dus dan is groter mss ook handiger.

@Teigetje @Ohappyday @spaarlamp we kunnen in dit huis prima om ons bed heen lopen, we willen uiteindelijk wel verhuizen dus geen idee hoe het dan gaat zijn.
Ook @PizzaFunghi
Ik denk vooral van ja ik vind nu met 140 cm al niet echt dat ik veel ruimte tekort kom, dus 20 cm erbij lijkt me prima. Maar mss is 40 cm erbij wel beter.
Ik ben zelf iemand die echt graag op de rand slaapt en vraag me wel af of ons dekbed van 2 bij 2 nog wel voldoende is dan.
Ik weet niet het blijft voelen als een overbodige luxe, maar mss moeten we 't ook gewoon eens proberen

Ah als je echt op de rand slaapt zou ik dan misschien wel een groter dekbed nemen ja, die van ons is 220x240 maar ik rol me dan ook echt in die deken, als je er alleen maar onder ligt is 2 bij 2 vast goed haha

Ik kijk de the hungergames, maar was even vergeten hoe leuk mijn inner young adult de boeken en films vind.

6 likes

Ja bij een bed van 1.80 zou je denk ik wel een dekbed van 2.40 breed nodig hebben eigenlijk, tenzij je natuurlijk gewoon in het midden van het bed blijft liggen allebei :slight_smile:

Ik zou dan inderdaad een groter dekbed nemen. Wij hebben 2 eenpersoonsdekbedden genomen. Ik heb t vaak koud en mn vriend warm dus dat is gemakkelijker.

@Teigetje @ellafitzgerald
Meh daar was ik al bang voor, ik vind dat echt zonde want we hebben een prima dekbed en we hebben vorig jaar al ons beddengoed nieuw gekocht.
En ik heb het er ook moeilijk mee om zulke spullen nieuw te kopen van niet-eco merken, ben bang dat een duurzaam dekbed en beddengoed behoorlijk duur is.
Nouja is vooral een probleem voor mijzelf hoor, maar vind dat wel een nadeel.
Kunnen natuurlijk wel pas in de herfst dat kopen, nu in de zomer slapen we toch vaak onder enkel lakens, dus ik heb nog even om te sparen :).

1 like

ughh waarom dacht ik dat werk inhalen op de zondagavond een goed idee zou zijn

Nu wil ik de grap weten die ze elkaar vertellen.

1 like

Ja, en wat is haar beroep?

6 likes

Heb weer heeeerlijk gedanst en gesjanst. En lekker wat sneren uit gehaald naar mn dansleraar haha.

11 likes

ik kan echt niets anders horen/zien/lezen dan parsnip

17 likes

Ja kut hoezo is ineens het weekend alweer voorbij

32 likes

Ik wilde bijna zeggen vandaag ben ik 2 jaar in dienst maar ik bedoel natuurlijk vandaag vier ik mijn 2-jarig FF jubileum

Ik breng zo de schaal met worst-kaas scenario

40 likes

Ik moet echt eens ophouden met rekeningen vlak voor het slapengaan betalen. Ben helemaal opgefokt nu :sob:

1 like