Wat je even kwijt wil #37

Ja hoor. Ik heb de Bose quietcomfort 35 II gekocht en ben heel tevreden. Hij zit fijn en het geluid is heel goed.

2 likes

Gefeliciteerd @Alchemy en @fysicus (leuke combinatie van namen haha)! Geniet van jullie verjaardag!

7 likes

Geen ervaring of tips, maar heel veel succes! Hoop voor je dat het allemaal meevalt!

1 like

Ahh sterkte!

1 like

Ik werk vandaag voor de laaaaatste keer thuis :tada:
(Kans is groot dat ik het over een maand wel zat ben om elke dag naar m’n werk te moeten maar voor nu blij)

4 likes

Ik heb bericht gekregen dat ik zorgtoeslag van vorig jaar moet terugbetalen, maar ik heb het idee dat ik meer moet terugbetalen dan dat ik ontvangen heb :confused: moet het maar even uitzoeken, wat een stress

Ik heb dus 2 vrienden (naja wel meer maar wij gaan met z’n drieĂ«n wel veel om) en bij 1 van de 2 eet ik soms al 's avonds mee bij zijn ouders maar nu kreeg ik ook van de week een uitnodiging om bij de moeder van de ander te gaan BBQ-n zondag. Echt zo leuk. :heart: Ik kan helaas niet en ik vind het ook wel jammer dat mijn vader zoiets nooit zou doen voor hun haha.

3 likes

Vanmiddag zit ik bij 2 sollicitatiegesprekken en als ik kijk maar hoe de cv’s eruit zien qua lay-out, ziet mijne er zooo suf uit. En het lijkt wel of iedereen tegenwoordig een master heeft gedaan.

Ben blij dat ik voorlopig niet hoef te solliciteren. Heb het idee dat ik nu weinig kans zou maken.

Het hebben van een master kan je baan kansen ook tegenwerken heb ik gemerkt. Dat men niet goed je brief leest en ze er automatisch vanuit gaan dat je eerstegraads bevoegd bent. En vorig jaar dat ik een leuke baan niet kreeg en ze dan (miss als excuus) zeiden dat ze verwachte dat ik gauw uitgekeken zou raken want ik had een master. :woozy_face:

Voor veel op traineeships is het vaak een must en ook in bepaalde zeer gewilde richtingen, maar verder valt het volgens mij wel mee. Al heb ik wel eens een hoger salarisaanbod gekregen tijdens een gesprek ondanks mijn irrelevante master. Bedrijven zijn raar.

Mijn hele gezicht zit vol uitslag net nu ik moet solliciteren en ik heb gewoon niks hier om er even iets beters van te maken.

En @mikselke hoe ging het?

HĂš wat naar! Het zou kunnen dat er een deel van je zorgtoeslag niet rechtstreeks aan je betaald is maar is verrekend met een post die je nog open had staan bij de belastingdienst.

Als je inlogt op de toeslagen pagina dan kan je bij uitbetaald zien wat aan je is uitbetaald. En kijk ook even naar het verschil in de voorlopige en de definitieve aanslag, vaak kan je daar al het verschil uithalen. Als het niet lukt kun je het beste even de belastingdienst bellen. Je mag me ook een berichtje sturen, misschien kan ik je nog helpen.

Enne je mag bijna altijd in termijnen terug betalen. Dat is nog het enige voordeel.

1 like

Hun fout wss, m’n 3 collega’s hadden hetzelfde dus mogelijk de hele groep van 15 man ofzo van die dag. Maar hoor het nog want de verantwoordelijke was er nog niet. Iets met overgang naar een nieuw systeem (the oldest excuse in the book maar ok, kan wel natuurlijk)

Dag 148 van werkeloos thuis zitten. Ik ben met een labelprinter al mijn nieuwe plastic bakken te lijf gegaan en alles is nu gesorteerd mét aanduidend label. Ben blij dat ik nu wel wat mensen kan uitnodigen in de tuin en wat meer sociaal contact hebt maar de dagen voelen zo eindeloos lang.

8 likes

Het bleek dat ik niet goed gekeken had! Het ging om de zorgverzekeringswet (ik ben zzp-er geworden afgelopen jaar) en niet om de zorgtoeslag, 's ochtends vroeg is het onderscheid moeilijk te maken haha. Wat een opluchting :smile:

4 likes

Dat is zeker een geluk, fijn! Kun je weer rustig ademhalen.

(Nog een kleine tip, als je zzp-er bent word je definitieve inkomen vaak later bekend dan bij mensen in loondienst. Is je doorgegeven inkomen bij de toeslagen wel goed voor dit jaar?)

Oh lord, heb gister bruschetta gemaakt en heb wellicht iets teveel knoflook gebruikt. Ga echt dood op de wc

7 likes

Ik heb 11 dagen verschillende dingen besteld. Kreeg gisteren een mail dat het onderweg is en vandaag wordt bezorgd dus ik blij.
Krijg ik zojuist een mail dat een deel niet kan worden bezorgd want uitverkocht ofzo. Vertellen ze lekker laat. Nu baal ik want had die andere dingen dan mogelijk ook ergens anders besteld.

Ah wat lief! Ik ben aan het zoeken ja. Was eerst op zoek naar een secretaresse achtige functie omdat ik daar ervaring in heb maar ik wil in september beginnen met de deeltijd opleiding voeding en diëtiek. Voelt echt mega spannend na 10 jaar weer studeren. Weet van mezelf dat ik een beetje voorzichtig moet zijn met mezelf zwaar belasten. Dus ik denk dat ik het over een andere boeg ga gooien en echt een bijbaantje ga zoeken. Ben ingetrokken bij mijn vriend vorig jaar en kan de studiekosten van hem lenen dus twee/drie dagen werken zou voldoende moeten zijn.
Heb vroeger in lunchtentjes gewerkt en als barista, weet nog niet of ik mezelf dat weer zie doen maar sta er steeds meer voor open. Sorry heel verhaal haha.

1 like

Ja die heb ik zelf dit jaar al verhoogd, ik krijg op dit moment helemaal geen zorgtoeslag meer. Heb er ook wel rekening mee gehouden dat ik moet terugbetalen van de afgelopen tijd, maar het bedrag van de zorgverzekeringswet was 2 keer zo hoog dan wat ik aan zorgtoeslag had gekregen dus dat zorgde voor verwarring!

1 like

Misschien kun je bij een kookstudio aan de slag? Ik werk er zelf ook bij een en ik heb een collega gehad die ook voeding en diëtiek studeerde en dat vond zij volgens mij wel een leuke combinatie.

1 like